Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص کل بورس و اوراق بهادار روند صعودی خود از ابتدای معاملات را تا پایان روز حفظ کرد و با رشد ۳۶۷۴ واحدی در ارتفاع ۳۵۳ هزار و ۹۹۶ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز (شنبه 30 آذر) در اولین روز کاری خود در هفته جاری روند صعودی هفته گذشته را ادامه داد و با رشد 1901 واحدی در ارتفاع 352 هزار و 224 واحد در ابتدای معاملات قرار گرفت و در ادامه شاخص کل بورس و اوراق بهادار روند صعودی خود از ابتدای معاملات را تا پایان روز حفظ کرد و با رشد ۳۶۷۴ واحدی در ارتفاع ۳۵۳ هزار و ۹۹۶ واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۹۴۸ واحد افزایش معادل ۱.۰۵ درصد به ۹۴ هزار و ۸۰۷ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۹۸۴ واحد رشد معادل ۰.۸۹ درصد به ۱۱۱ هزار و ۸۹۱ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۶۷۵ واحد افزایش، معادل ۰.۸۹ درصد به ۷۴ هزار و ۷۴۷ واحد، شاخص آزاد شناور با ۴۹۸۴ واحد رشد، معادل ۱.۲۰ درصد به ۴۲۰ هزار و ۷۷۹۵ واحد، شاخص بازار اول با ۲۹۱۷ واحد افزایش معادل ۱.۱۶ درصد به ۲۵۳ هزار و ۳۶۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۶۳۶۰ واحد رشد معادل ۰.۸۷ درصد، به ۷۳۷ هزار و ۵۵۰ واحد رسید.

 

صبح امروز نمادهای وبملت - بانك ملت، وتجارت - بانك تجارت، ونوين - بانك‌اقتصادنوين، شپنا - پالايش نفت اصفهان، بترانس - ايران‌ ترانسفو، فولاد - فولاد مباركه اصفهان و فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که در میان آنها تنها نماد فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك‌ روند نزولی داشت. همچنین بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شپنا، فولاد، وبملت، ومعادن، شتران، کچاد و وپاسار به ترتیب با 193، 166، 166، 159، 113، 92 و 92 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

بنابراین گزارش، در پایان معاملات امروز نمادهای فارس، وامید، فولاد، ومعادن، کگل، اخابر و همراه به ترتیب ۳۲۰، ۲۵۴، ۱۹۵،‌۱۸۵،‌۱۶۵،‌۱۵۹ و ۱۵۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

 

همچنین در پایان معاملات امروز نمادهای وبملت - بانك ملت، وتجارت - بانك تجارت، ونوين - بانك‌اقتصادنوين‌، شپنا - پالايش نفت اصفهان، بترانس - ايران‌ ترانسفو، فولاد - فولاد مباركه اصفهان و فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که همگی به رنگ سبز در نمایشگر به نمایش درآمده بودند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای امروز بورس، در ۵۵۴ هزار و ۸۱۹ نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و ۷۴۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۲ هزار و ۶۶۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

 

 

یادآور می شود: شاخص کل بورس و اوراق بهادار (چهارشنبه 27 آذر) آخرین روز کاری خود در هفته  را با رشد ۳۴۵۱ واحدی و رسیدن به ارتفاع ۳۵۰ هزار و ۳۲۲ واحد به پایان رساند. شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۹۲۴ واحد افزایش معادل ۱ درصد به ۹۳ هزار و ۸۲۳ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۶۶۳ واحد رشد معادل ۱ درصد به ۱۱۰ هزار و ۹۰۶ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۴۴۳ واحد افزایش، معادل ۰.۶۰ درصد به ۷۴ هزار و ۹۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۴۳۰۶ واحد رشد، معادل ۱.۰۵ درصد به ۴۱۵ هزار و ۷۹۵ واحد، شاخص بازار اول با ۲۶۷۵ واحد افزایش معادل ۱.۰۸ درصد به ۲۵۰ هزار و ۴۴۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۶۲۶۹ واحد رشد معادل ۰.۸۶ درصد، به ۷۳۱ هزار و ۱۸۹ واحد رسید.

 

بنابراین گزارش بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در پایان معاملات ۲۷ آذر نمادهای فارس، فولاد، شپنا، وامید، اخابر، کچاد و وپاسار به ترتیب با ۳۹۸، ۳۲۷، ۲۱۶، ۱۹۶، ۱۷۲، ۱۵۱ و ۱۴۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند. شاخص صنایع اداره بازارهای مالی با ۹ واحد صعود معادل ۳.۱۶ درصد به ۳۱۴ واحد، سایر مالی با ۱۹۸ واحد افزایش معادل ۲.۹۱ درصد به ۷ هزار ۴۵ واحد، بانک ها ۴۴ واحد رشد معادل ۲.۶۹ درصد به یک هزار و ۶۹۰ واحد، قند و شکر ۱۷۱۳ واحد افزایش معادل ۲.۶۴ درصد به ۶۶ هزار و ۶۳۷ واحد، کانی غیرفلزی با ۱۴۵ واحد رشد، معادل ۲.۳۵ درصد به ۱۸ هزار و ۸۲ واحد، منسوجات با ۱۱۴ واحد افت معادل ۲.۲۵ درصد به ۳ هزار و ۳۷۳ واحد، زراعت با ۳۰۰۴ ریزش معادل ۳.۱۶ درصد به یک هزار و ۲۰۹ واحد رسید.

 

قیمت سهام نمادهای بورس، سفار، سکرما، سدشت، فنورد، بکاب و فلامی بیشترین افزایش قیمت و نمادهای سهرمز، کترام، غمهرا، خموتور، بترانس، ستران و خکمک بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

 

در پایان معاملات ۲۷ آذر نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك‌، خساپا – سايپا، ونوين - بانك‌اقتصادنوين، غنوش - نوش‌ مازندران‌ و فولاد - فولاد مباركه اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس بودند و 3 نماد فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك‌، خساپا – سايپا و غنوش - نوش‌ مازندران‌ روند نزولی داشتند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای ۲۷ آذر بورس، در ۵۷۰ هزار و ۹۵۶ نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۶۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۵ هزار و ۸۱۷ میلیارد تومان در بورس معامله شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شب یلدا انتخابات نماز جمعه مسجد خطبه های نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه نماز جمعه استان همدان اردبیل فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس

به گزارش خبرگزاری مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز شنبه (۸ اردیبهشت) با رشد ۸۱۸۱ واحدی به ۲,۳۱۲,۵۰۷ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۳۲۶۸.۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۲.۳۵ میلیارد سهم بود که طی ۱۱۲,۷۸۷ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۵,۵۰۷.۶۵۸ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۸۸۶,۳۳۱.۵۵۳ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6089593 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس