Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند شوک ارزی که در کشور رخ داد تبعات زیادی برای کشور داشت که تورم بزرگ از پیامدهای آن بود اما مزیت هایی نیز برای ما ایجاد کرد که اتکا به صادرات محصولات داخلی یکی از این مزیت ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: خوشبختانه با توجه ویژه به صادرات اکنون ظرفیت برای صنعت فرش ما ایجاد شده تا با افزایش صادرات بتوانیم جهش خوبی دراین بخش داشته باشیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: صنعت فرش  می‌تواند بهترین درآمد را به دنبال داشته باشد یکی از درآمدهایی که دراین بخش برای استان شاهد بودیم ورود ستاد عتبات و تولید فرش‌های حرم مطهر ائمه اطهار (ع) در کربلا و نجف، توسط بافندگان کرمانی بود که خوشبختانه رونق خوبی ایجاد کرد.
نماینده مردم کرمان وراور درمجلس بیان کرد:  هم اکنون توسعه کمی را در صنعت فرش شهرستان‌های راور و کرمان مشاهده می کنیم وقطعا باید به دنبال ایجاد توسعه کیفی در ادامه توسعه کمی نیز باشیم تا بازارها را از دست ندهیم.

او تصریح کرد: مرکز ملی فرش به عنوان حامی این صنعت، باید به توسعه فعالیت‌های بخش قبل از تولید فرش شامل مواد اولیه در راور به عنوان پایلوت اصلی توجه کند.

او بیان کرد: از توافق‌های ما با سازمان تامین اجتماعی افزایش تعداد بافندگان بیمه شده است ، حدود ۲ میلیون نفر در صنعت قالیبافی کشور کار می‌کنند که استان کرمان ۲۰۰ هزار نفر در این حوزه فعالیت دارند .

او راه اندازی نمایشگاه دائمی عرضه محصولات فرش راور را در این شهرستان خواستار شد واظهار کرد: شهرستان راور مسیر عبور زائران امام رضا (ع) است و وجود این نمایشگاه بهانه‌ای برای بازدید از این نمایشگاه می‌شود.

او افزود: این نمایشگاه می‌تواند در مسیر اصلی جاده راور به مشهد راه اندازی شود که در حال حاضر زمین آن موجود است و اگر تولید کننده‌های فرش به صورت جمعی و یا فردی مشارکت کنند امید داریم فرش با کیفیت بالا به مردم عرضه شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عرضه فرش در بورس کالا را لازم دانست و بیان کرد: خیلی از تولیدکنندگان فرش ما به بازار دسترسی مناسبی ندارند، عرضه فرش در بازار فرعی بورس اکنون امکان پذیر است و می‌توانیم قیمت‌های تعادلی و ارتباط آن را به حوزه تجارتی ایجاد کنیم.

پورابراهیمی گفت: کار دانشگاهی نیز در حوزه فرش در شهرستان راور آغاز شده و به شکل تخصصی نیز در این حوزه وارد شده ایم که به زودی این موارد اطلاع رسانی می شود.
انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قالیبافان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۵۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»

 اختصاص کد تعرفه ملی برای انواع محصولات صنایع دستی، تدقیق در احصای آمار صادرات این محصول را به دنبال دارد و موجب افزایش دقت در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و هدف گذاری‌ها در حوزه صادرات صنایع دستی می‌شود.

با توجه به آمار بالای صادرات گیوه به ویژه از مناطق غربی کشور و با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی،‌ کد تعرفه اختصاصی با شرح «گیوه با رویه و زیره از جنس منسوج» در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ ایجاد شد.

صادرکنندگان از این پس،‌ می‌تواندد کالای مذکور را با کد تعرفه اختصاصی آن در گمرک اظهار کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ اعلام شد
  • نمازگزاران شهرستان راور در حمایت از مردم مظلوم غزه شعاردادند
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • باید برای رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه ریال را به رسمیت بشناسیم
  • اکسپو وعده صادق ۲ بود/ لزوم اصلاح رفع تعهد ارزی از ۳ کشور همسایه
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • دنبال رونق تجارت خارجی در مازندران هستیم
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی