Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@00:40:48 GMT

ماموریت ناکام فرستاده آمریکایی در لبنان

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۹۷۳۳۶

ماموریت ناکام فرستاده آمریکایی در لبنان

پنجشنبه گذشته فرستاده آمریکایی به لبنان که در اصل برای مداخله در امور حاکمیتی لبنان عازم این کشور شده بود٬ دیر رسید و در تحقق اهداف واشنگتن از این سفر ناکام ماند. ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المنار، ساعاتی پیش از رسیدن دیوید هیل معاون وزیر خارجه آمریکا به بیروت٬ رایزنی‌های پارلمانی لبنان در خصوص تعیین مامور تشکیل دولت به پایان رسید و حسان دیاب به عنوان مامور تشکیل کابینه جدید لبنان انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قابل توجه است در صورتی که هیل زودتر می‌رسید وحتی اگر خود او هم در خصوص مداخله در امور مربوط به دولت لبنان٬ محافظه‌کاری معروف آمریکایی را نشان می‌داد؛ عده‌ای از لبنانی‌ها به هیچ وجه راضی نمی‌شدند و حتما او را در این روند دخیل می کردند! علت امر آن است که این افراد هیچگاه شرمنده هیچ فرستاده آمریکایی نمی‌شوند!

لبنان| «حسان دیاب»: حزب‌الله از کابینه مستقل و متخصص حمایت می‌کندلبنان| معاون پامپئو با جبران باسیل دیدار کردنظر قانون اساسی لبنان درباره انتخاب حسان دیاب برای تشکیل دولت

اگر این امر درست باشد که دیوید هیل در زمینه مسائل ملی و حاکمیتی لبنان و به‌ویژه در رابطه با موضوع مناقشه مرزی میان این کشور و رژیم صهیونیستی صحبت نکرده٬ می‌توان گفت که اهداف آمریکایی سفر وی کاملا باطل شد. همچنین کسانی که در لبنان عادت دارند برای هر بیگانه‌ای که در امور حاکمیتی کشور مداخله می‌کند کف بزنند٬ این بار لزومی برای این کار آنها وجود نداشت.

تحریم‌های که واشنگتن با نام جامعه بین‌المللی بر لبنان تحمیل کرده؛ به طوری که حتی یک کیسه آرد را بدون پرداخت بهایی به قیمت حاکمیت و عزت این کشور به آن نمی‌دهد٬ بسیار سخت و ناعادلانه است.

می‌توان با قطعیت گفت که اصل و اساس برنامه این فرستاده آمریکایی از سفر به لبنان٬ بررسی اوضاع نبود؛ بلکه طبق معمول قرار بود که او در قالب یک مقام ارشد اجرایی دراین کشور و روند تشکیل دولت آن مداخله و ضمن گزینه‌ای که مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا برای لبنان مطرح کرده بود ( یا گرسنگی یا دست‌کشیدن از حقوق حاکمیتی) عمل کند. اما هیل پاسخ لبنان به این گزینه را دریافت کرد: مامور تشکیل دولت پیش از رسیدن وی به لبنان انتخاب شد و او مجبور شد تا از گفتن سخنانی که برای آن به بیروت آمده بود خودداری کند.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط لبنان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لبنان لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۷۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه امروز وارد سودان می‌شود تا با رئیس شورای حاکمیتی این کشور درباره گسترش روابط دوجانبه گفت‌وگو کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌‎الملل خبرگزاری تسنیم، « احمد ابراهیم مفضل» رئیس سرویس امنیت عمومی سودان هفته گذشته به روسیه رفت تا در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی شرکت کند. وی در حاشیه این نشست با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در امور آفریقا دیدار و درباره تحولات سیاسی ونظامی در سودان با او گفت‌وگو کرد.

« میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه این کشور در راس یک هیئت بلندپایه دیپلماتیک امروز وارد سودان می‌شود تا با ژنرال «عبدالفتاح برهان» رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش درباره گسترش روابط دوجانبه و سایر تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سودان، در این سفر دو روزه، بوگدانوف با «مالک عقار» معاون رئیس شورای حاکمیتی ، وزیران امور خارجه و معادن به همراه سایر مقامات سودانی دیدار و در خصوص  تقویت همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو خواهد کرد.

کشتی نظامی روسیه برای نخستین بار وارد بندر سودان شد

هدف از سفر هیئت بلندپایه روسیه به سودان، گسترش روابط دوجانبه در تمام زمینه‌ها از طریق فعال سازی ساختار رایزنی و هماهنگی است.

ژنرال برهان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل که در شهریور ماه گذشته در نیویورک برگزار شد با « سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیدار و درباره فعال سازی روابط دوجانبه، تحولات سودان و نقش مسکو در کمک به سودان و حمایت از صلح و ثبات در آن گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • رئیسی: دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند
  • خرید بازیکن آمریکایی توسط باشگاه ایرانی
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • مونولوگ|استعفای هالیوا، آغاز افول ساختار حاکمیتی اسرائیل است
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان