Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه پایان مهلت قانونی برای معرفی نامزد نخست‌وزیری عراق دانشجویان این کشور در استان‌های مختلف کلاس‌های درسشان را تعطیل و در اعتراضات گسترده این کشور علیه وضعیت سیاسی و اقتصادی تظاهرات کردند. هزاران تظاهرکننده مسیرها را بسته و ادارات دولتی را در اکثر استان‌های جنوبی تعطیل کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد صدها دانشجو در میدان التحریر در مرکز بغداد علیه وضعیت اقتصادی و فساد در کشور تظاهرات کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع وضعیت امنیتی در میدان‌های مختلف بغداد را خوب ارزیابی کرد.

دانش‌آموزان مدارس استان بابل نیز کلاس‌هایشان را تعطیل کردند و به تظاهرکنندگان در محل‌های تجمع این استان پیوستند. تعدادی از تظاهرکنندگان نیز در مقابل ورودی‌های مدارس ایستاده و مانع رفتن دانش‌آموزان به کلاس‌های درسشان شدند.

در استان کربلا نیز صدها تن از دانشجویان دانشگاه‌ها با تعطیل کردن کلاس‌هایشان به میدان‌های شهر رفته و به معترضان پیوستند.

تظاهرکنندگان شعارهایی را درباره تدوین قانون انتخابات عادلانه سر دادند.

اما در استان بصره منابع اعلام کردند، ساعت رسمی کلاس‌های درسی دانشجویان به روال عادی بازگشته و کلاس‌های دانشگاه‌ها و مدارس ازسرگرفته شده است.

نیروهای امنیتی عراق امروز بعد از اینکه تظاهرکنندگان مسیرهایی در استان بصره را بستند اقدام به باز کردن آنها کردند.

در ناصریه مرکز استان ذی قار تظاهرکنندگان اقدام به بستن مسیرها و پل‌ها کردند در حالیکه ادارات رسمی نیز تعطیل بودند.

تظاهرکنندگان در نجف نیز تعدادی از ادارات دولتی را در راستای اعتراضات مردمی بستند.

در این راستا دانشجویان دانشگاه‌ها چه خصوصی و دولتی خواستار تظاهرات میلیونی در حمایت از تظاهرکنندگان در میدان التحریر شدند.

هماهنگ کننده تظاهرات‌ در استان‌های جنوبی نیز از عراقی‌ها خواستند در مخالفت با تلاش‌های گروه‌های سیاسی برای نامزد کردن قصی السهیل نامزد ائتلاف البناء به رهبری نوری مالکی مجددا دست به تظاهرات و اعتصاب سراسری بزنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۰۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ معترضان، برکناری نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه او را خواستار شدند. با یورش نیرو‌های امنیتی به معترضان، تظاهرات به خشونت کشیده شد. خانواده‌های اسرای صهیونیست هم با برافروختن آتش در خیابان «ایالون» در تل آویو، امضای فوری توافقنامه مبادله اسیران را خواستار شدند. رسانه‌های عبری گزارش دادند صد‌ها معترض هم در برابر محل اقامت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در منطقه قیساریا، تجمع اعتراضی برپا کردند.

دیگر خبرها

  • وضعیت علیرضا بیرانوند از زبان پزشک معالج: او برای بازگشت به میادین آماده است!
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به تملکات میدان شهید مطهری قم
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میادین نفت و گاز غرب کارون
  • تظاهرات شهرک‌نشینان برای کناره‌گیری نتانیاهو
  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • شوک سنگین رضا اسدی به سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس