Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@00:32:34 GMT

مدارس کدام استان‌ها فردا تعطیل است؟

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۰۳۸۰۹

مدارس کدام استان‌ها فردا تعطیل است؟

گروه استان‌ها- در پی بروز پدیده وارونگی هوا و بالا رفتن میزان آلاینده‌های جوی هوای برخی استان‌های کشور به وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس رسیده است که این امر باعث تعطیلی مدارس شده است. ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، در چند روز گذشته و در پی بروز پدیده وارونگی هوا و بالا رفتن میزان آلاینده‌های جوی هوای برخی استان‌های کشور به وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس رسیده است که این امر باعث شد کمیته اضطرار آلودگی هوا روز گذشته تمام مدارس استان تهران را تعطیل اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدارس تهران تا پایان هفته تعطیل شد

در همین حال؛ معاون عمرانی استانداری تهران از تعطیلی مدارس استان تهران در تمامی مقاطع تحصیلی به‌جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند تا پایان هفته جاری خبر داد.

محمد تقی‌زاده با اشاره به شرایط پایدار جوی و  تشدید آلودگی هوای تهران، کمیته اضطرار آلودگی هوا تصمیماتی برای روزهای آتی در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس تمام مهدهای کودک، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس در تمام مقاطع تحصیلی در استان تهران به جزء  شهرستانهای فیروزکوه، دماوند از روز (دوشنبه دو تا چهارشنبه 4 دی) ، تا پایان هفته تعطیل خواهند بود.

معاون عمرانی استانداری تهران همچنین به توقف فعالیت معادن شن و ماسه تا اطلاع ثانوی تاکید کرد.

همچنین طرح زوج و فرد از درب منازل آغاز می‌شود و پلیس راهور نیز با خودروهای دودزا برخورد می‌کند؛ کامیون‌ها حق تردد در شهر را ندارند

تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس البرز 

در همین حال، معاون ‌‌عمرانی استاندار‌ البرز گفت: به علت تداوم آلودگی هوا تمامی کلاس‌های آموزشی  دانشگاه‌ها، مهدهای کودک، مراکز پیش‌دبستانی و تمام مدارس البرز به جز بخش آسارا و شهرستان طالقان روز دوشنبه دوم دی ‌ماه تعطیل است.

علی درویش‌پور  در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار داشت: به دنبال استمرار وضعیت آلودگی هوا در استان البرز مدارس این استان فردا در  همه مقاطع تعطیل است.

وی افزود: مدارس شهرستان طالقان و بخش آسارا فردا در همه مقاطع دایر است.

معاون استاندار البرز با بیان اینکه  مدارس مقاطع  دیگر در همه شهرستان‌های البرز دایر است، بیان کرد: افراد مسن و دارای بیماری به شدت از تردد در معابر عمومی پرهیز کنند و توصیه های پزشکی را جدی بگیرند.

آخرین وضعیت تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های کرمانتصمیمات جدید کمیته اضطرار آلودگی هوا در دو روز آینده / تعطیلی مدارس و اجرای طرح زوج و فرد از درب منازلدرباره تداوم تعطیلی مدارس گلستان تصمیم‌گیری می‌شود

شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) نیز معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از 10 میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از 2.5 میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

بر‌اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم، 301 تا 500 خطرناک است.

در حال تکمیل....

R1494/P/S6,47,48,50,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۳۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) تعطیلی دانشگاه‌های سراسر کشور از ساعت ۱۲ تا ۱۴ فردا (یکشنبه)

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدیو) تعطیلی دانشگاه‌های سراسر کشور از ساعت ۱۲ تا ۱۴ فردا (یکشنبه)
  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه ؛ توقف در بدیهیات
  • اصرار شنبه‌ای‌ها و مقاومت پنجشنبه‌ای‌ها
  • دیدگاه یک استاد دانشگاه درباره تعطیلی جمعه و شنبه
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه
  • حمله روزنامه جوان به مدافعان تعطیلی شنبه
  • ‏‬زورآزمایی «شنبه» و «پنجشنبه» بر سر تعطیلی
  • تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد