Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح شنبه های کتاب یکی از طرح های خوب و متاثر در زمینه ترویج فرهنگ کتاب است که توانسته است این طرح را در سطح کشور موفق نشان دهد.

خبرگزاری شبستان، ربابه کابلی- گرگان: با توجه به اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی می تواند دستاوردهای فراوانی را در لایه های مختلف فرهنگی جامعه به همراه داشته باشد و همینطور می تواند به عنوان یک عامل مهم بازدارنده و پیشگیری کننده در مقابل بسیاری از آسیب ها و جرائم احتمالی جامعه عمل کند؛ بنابراین سرمایه گذاری بر روی آن و انجام طرح های مختلف با موضوع کتاب بسیار مهم و راهبردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طرح شنبه های کتاب نیز یکی از همان طرح های خوب و متاثر در زمینه ترویج فرهنگ کتاب است که دارای یکسری محاسن و خصوصیات منحصر به فرد است که توانسته است این طرح را در سطح کشور موفق نشان دهد.

 

انجام این طرح توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور می تواند تاثیرات خوبی را در رشد مطالعه افراد جامعه داشته باشد و فرهنگ مطالعه را نهادینه نماید.

 

سه خصوصیت مهم این طرح که توانسته است این طرح را رو به رشد نشان دهد و به عنوان یک طرح موفق قلمداد شود این است:

 

۱- کلانگری در طرح شنبه های کتاب

یکی از خصیصه های یک طرح موفق و موثر این است که طرح باید فراگیر باشد و در سطح کلان در حال برگزاری باشد تا بتواند جامعه هدف بیشتری را تحت تاثیر خود قرار دهد، طرح شنبه های کتاب در یک گستره ملی و در سطح 25 هزار کانون مسجد سراسر کشور اطلاع رسانی شده است و توانسته است کانون های فرهنگی و هنری بسیاری را در این زمینه فعال کند.

 

۲- برگزاری سهل و راحت طرح

مسئله دیگری که طرح شنبه های کتاب را موفق جلوه می دهد و مخاطبین را به راحتی تحت تاثیر قرار می دهد این است که این طرح از یک مکانیزم راحت و آسانی برخوردار است و مجری طرح بدون هیچ هزینه و بدون صرف وقت زیاد می تواند در سطح بسیار خوب و عالی این طرح را برگزار کند. فقط آنچه که در این طرح مهم است برنامه ریزی دقیق و کیفیت برگزاری و نظم بسیار موثر و مهم است.

 

۳- پیوند طرح با نماز جماعت، مسجد و روحانی

از خصوصیات مهم این طرح که به عنوان یک نقش مکمل نیز از آن می توان نام برد این است که این طرح در مسجد و زمان حضور نمازگزاران در صف نماز جماعت برگزار می شود و روحانی مسجد به عنوان یک مجری مطلوب و تاثیرگذار این طرح را در یک زمان بسیار محدود و کم برگزار می کند. بنابراین این خصوصیت یک روان امنی را برای مخاطبین این طرح فراهم می کند و نمازگزاران را به فرهنگ مطالعه جذب می کند.

 

 

در این زمینه گفتگوی مختصری را به سه مجری کانونی این طرح انجام داده ایم.

 

«سعید رنجبر» مدیر کانون فرهنگی هنری وحدت گرگان در خصوص اجرای این طرح در این کانون به خبرنگار شبستان گفت: طرح شنبه های کتاب هر هفته با معرفی یک کتاب در این کانون برگزار می شود.

 

وی با اشاره به قرار داشتن کانون وحدت در جامعه المصطفی، افزود: به همین دلیل تمامی مباحثی که در این طرح مطرح می شود علمی است.

 

رنجبر، استقبال از این طرح را بسیار خوب بیان کرد و اظهارداشت: در هر جلسه اجرای طرح 200 نفر شرکت می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در طرح شنبه های کتاب کتاب های ققنوس فاتح در حوزه ادبیات مقاومت، مولانا، شهید مطهری، زندگینامه مقام معظم رهبری و بررسی شخصیت علمی، ادبی و سیاسی مقام معظم رهبری معرفی شده اند.

 

«حسین جهان تیغ» مدیر کانون فرهنگی هنری فدائیان ولایت شهرستان رامیان نیز گفت: تا کنون 7 جلسه از طرح شنبه های کتاب را در کانون برگزار کرده است و استقبال مردم از این طرح خوب بوده است.

 

وی افزود: این طرح هر هفته بعد از نماز مغرب و عشاء  به صورت معرفی یک کتاب برگزار می شود و در خصوص اهمیت آن روحانی توضیحاتی را ارائه می دهد.

 

جهان تیغ ادامه داد: کتاب جوانان و آرامش، شعاع نور امامت، همسر یا دردسر، بینش مطهر، قصه آفتاب و آسیب ها و مشکلات از کتاب های معرفی شده در این جلسات است.

 

«ولی الله ممشلی» مدیر کانون فرهنگی هنری شهید براتعلی میردار مینودشت نیز گفت: طرح شنبه های کتاب هر هفته بعد با حضور کودکان و نوجوانان 7 تا 14 سال در کانون برگزار می شود.

 

وی افزود: در این طرح که به صورت حلقه ای برگزار می شود، مدیر کانون به معرفی یک کتاب می پردازد.

 

ممشلی خاطرنشان کرد: تا کنون کتاب هایی در زمینه احکام، نماز، ولایت فقیه، 14 نکته از نماز حاج آقا قرائتی و ... معرفی شده است.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد شب یلدا کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد شب یلدا استان بوشهر خبرگزاری شبستان انتخابات طرح ملی فهما طرح شنبه های کتاب کتابخوانی کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۰۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینرینگ، از آنجایی که هوش مصنوعی با سرعتی طوفانی بر عصر دیجیتال تسلط یافته است، تعیین مزایا و معایب این فناوری چالش برانگیزتر شده است. این امر، تعیین استاندارد‌ها و سیاست‌های تنظیم فناوری را برای دولت‌های سراسر جهان دشوارتر کرده است.

اکنون، مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشکده تحصیلات تکمیلی بازرگانی دانشگاه استنفورد انجام شده است به بررسی تأثیرات هوش مصنوعی بر تشخیص جهت‌گیری سیاسی افراد می‌پردازد. در این مطالعه نشان داده شده است که جهت‌گیری سیاسی می‌تواند توسط انسان یا هوش مصنوعی و با استفاده از تصاویر چهره افراد پیش‌بینی شود، حتی زمانی که عواملی مانند سن، جنسیت و نژاد در نظر گرفته شده باشند.

کشف ارتباط میان تمایلات سیاسی و ویژگی‌های چهره

پژوهشگران پاسخ‌های ۵۹۱ نفر از شرکت‌کنندگانی که پرسش‌نامه‌های سیاسی را پر کرده‌اند، مورد بررسی قرار دادند. آنها همچنین اسکن صورت افراد را توسط الگوریتم هوش مصنوعی و ارزیابی‌کننده‌های انسان بررسی و ارتباط بین مورفولوژی چهره و ایدئولوژی سیاسی را پیدا کردند.

این مطالعه همچنین ۳۴۰۱ سیاستمدار از ایالات متحده، بریتانیا و کانادا را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

به نظر می‌رسد هوش مصنوعی با ضریب همبستگی (r) برابر با ۰.۲۲ و انسان‌ها با ضریب همبستگی ۰.۲۱، می‌توانند به درستی جهت‌گیری سیاسی را پیش‌بینی کنند.

این دقت پیش‌بینی قابل توجه است، زیرا مقیاس جهت‌گیری سیاسی دارای سطح بالایی از همسانی داخلی (α کرونباخ = ۰.۹۴) بوده و با حذف همبستگی با متغیر‌های جمعیت‌شناختی مانند سن، جنسیت و نژاد تنظیم شده است.

نتایج نشان داد که توانایی فناوری تشخیص چهره برای پیش‌بینی جهت‌گیری سیاسی به طور مشابه با روش‌های پیش‌بینی موجود قابلیت پیش‌بینی را دارد.

نویسندگان تاکید کردند: این نشان دهنده ارتباط بین تمایلات سیاسی و ویژگی‌های ذاتی چهره است که تا حد زیادی خارج از کنترل فرد است.

بر اساس این مطالعه، دقت پیش‌بینی الگوریتم با ضریب همبستگی ۰.۳۱ بیشتر شد. این نشان داد که در نظر گرفتن متغیر‌های جمعیت شناختی با ویژگی‌های چهره می‌تواند به طور قابل توجهی توانایی‌های پیش بینی الگوریتم را بهبود بخشد.

در هنگام پیش‌بینی، این مطالعه ادعا کرده است که لیبرال‌ها دارای چهره‌های کوچک‌تر و ویژگی‌های متحرک به سمت پایین هستند، در حالی که محافظه‌کاران ویژگی‌های چهره متضادی را نشان می‌دهند.

قابلیت پیش بینی جهت گیری سیاسی از تصاویر استاندارد شده پیامد‌های مهمی برای حفظ حریم خصوصی، تنظیم فناوری تشخیص چهره و درک منشاء و پیامد‌های جهت گیری سیاسی دارد.

هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی را از تصاویر چهره خنثی تشخیص می‌دهد

اکنون، این فناوری می‌تواند جهت گیری سیاسی افراد را فقط از روی تصاویر چهره خنثی آن‌‌‌ها و علیرغم در نظر گرفتن عوامل جمعیتی مانند سن، جنسیت و قومیت تشخیص دهد.

این یافته‌ها منعکس‌کننده پیامد‌های سیاسی نظارت بیومتریک است که از الگوریتم‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند و تهدید جدیدی برای حریم خصوصی و استقلال سیاسی در عصر دیجیتال است.

محققان با تاکید بر نیاز فوری به مقابله با چالش‌های عصر دیجیتال، اظهار داشتند: یافته‌های ما بر ضرورت تشخیص و رسیدگی به خطرات احتمالی فناوری تشخیص چهره برای حریم خصوصی شخصی برای محققان، مردم و سیاست‌گذاران تاکید می‌کند.

این مطالعه در مجله امریکن سایکولوژیست منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود