Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سرلشکر صفوی: صیانت از جغرافیای فکری و فرهنگی جامعه در گرو قلم‌های پاک و افکار ناب نویسندگان انقلابی است.
به گزارش آریا، به نقل از سپاه نیوز، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: صیانت از جغرافیای فکری و فرهنگی جامعه در گرو قلم های پاک و افکار ناب نویسندگان انقلابی است.
سردار سرلشکر پاسدار دکتر صفوی، در آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره انتخاب کتاب سال پاسداران اهل قلم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عنوان رمز پایداری و صیانت از انقلاب و زمینه سازی تمدن نوین اسلامی به سخنرانی پرداخت و تصریح کرد: هم اکنون در بخشی از فضای آلوده شبکه‌های مجازی که تا خانه‌ها و اتاق‌های فرزندان ایران رخنه کرده است، صیانت از جغرافیای فکری و فرهنگی جامعه در گرو قلم‌های پاک و افکار ناب نویسندگان انقلابی است و البته از فضای مجازی هم می‌شود، استفاده بهینه تری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاور عالی مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود و در توصیه به پاسداران و نویسندگان اهل قلم گفت: قلم و بیان پاسداران اهل قلم بایستی در جهات امید افزایی، حفظ انسجام درونی مردم و مسئولان و ادامه حمایت و تبعیت از پرچمدار عزت اسلام و ایران، یعنی ولایت فقیه امام خامنه‌ای باشد.
وی افزود: در خواست می‌کنم شما پاسداران اهل قلم و نویسندگان محترم گفتمان مقاومت را در مقابل گفتمان سازش و تسلیم شدن در ساحت‌های مختلف فکری، علمی، اقتصادی و سیاسی و اجتماعی تبیین کنید و جامعه مخاطب خود را نسل دوم انقلاب اسلامی یعنی سنین زیر 40 سال قرار دهید و در کتابهایتان به تفاوت‌های جامعه انقلابی با جامعه سرمایه داری و جنگ فقر و غنا و نابرابری اجتماعی و ارزش‌های عدالت اجتماعی و عدالت جغرافیایی بپردازید.
سرلشکر صفوی ادامه داد: پاسداران اهل قلم در کتاب‌ها یا مقالاتشان به موضوع سرطان نفوذی‌ها و فساد اقتصادی که تولید نارضایتی و نا امنی می‌کنند و به صورت افقی و عمودی در حال حرکت هستند، بپردازند و راه مبارزه با آن‌ها را هم نشان دهند.
دستیار و مشاور عالی فر ماندهی معظم کل قوا با اشاره به ضرورت موضوع یابی در تولید کتاب‌های کارآمد گفت: از عزیزان نویسنده دلسوز و مردمی تمدن ساز درخواست می‌کنم که هدفمند و متعهدانه و خلاقانه نقاط قوت و ضعف جامعه را موضوع یابی کنند و ضرورت‌ها و اولویت‌ها را با دسته بندی و فهم و بصیرت انقلابی و با قدرت منطق و جذابیت قلم، تبدیل به کتاب و مقاله و متن‌های منتشره در شبکه‌های مجازی کنند و ناملایمات عرصه نویسندگی و قلم فرسایی را همانند سختی‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس تحمل کنند.
جشنواره انتخاب کتاب سال پاسداران اهل قلم برگزار شد
چهاردهمین جشنواره انتخاب «کتاب سال پاسداران اهل قلم» با حضور سردار سرلشکر رحیم صفوی مشاور عالی فرمانده کل قوا برگزار شد.
شرکت‌کنندگان در زمان تعیین شده، آثار خود را در 14 رشته تحقیقی پژوهشی، تاریخ شفاهی، خاطره، زندگینامه شهدا، داستان و رمان، اعتقادی، فرهنگی اجتماعی، جنگ نرم، اقتصاد مقاومتی، مدیریت جهادی، علوم سیاسی، امنیتی دفاعی، پزشکی و پیراپزشکی و فنی و مهندسی، به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.
دبیرخانه جشنواره از 200 نفر از پاسداران اهل قلم، 362 اثر را دریافت کرده است و برای برگزیدگان اول تا سوم هر رشته، لوح مقام به امضای فرمانده کل سپاه اهدا می‌شود.
علاوه بر مراسم قدردانی از برگزیدگان جشنواره، کتاب تاریخ شفاهی «از سنندج تا خرمشهر» حاوی خاطرات شفاهی سردار صفوی را که مرحوم اردستانی تدوین کرده است، رونمایی شد.
همچنین از «معصومه رامهرمزی» نویسنده کتاب «من میترا نیستم» و خانواده شهید «زینب کمایی» از اهالی «رامهرمز» خوزستان که کتاب مورد اشاره درباره این شهید به نگارش درآمده است، تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صیانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۱۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  زهرا آب سوران بیان کرد: با تشکیل دبیرخانه استانی جشنواره نوزدهم ۲۰ اثر به این دبیرخانه ارسال شد که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایش طی روز‌های ۸ و ۹ اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید فرخی ارومیه به رقابت خواهند پرداخت.   آب سوران ادامه داد: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی با هدف عمومی سازی و مردم سازی نمایش در جامعه و فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و با شعار «این صحنه خانه‌ی ماست» برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • هاآرتص: ما «عنصری نامطلوب» هستیم/ تحریم فرهنگی اسرائیل در سراسر جهان رو به گسترش است
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود