Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ وهنر خبرگزاری تقریب، آئین پایانی چهاردهمین دوره از جشنواره انتخاب کتاب سال پاسداران اهل قلم صبح امروز با حضور سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی، سردار نجات، معاون فرهنگی فرمانده کل سپاه و سردار آسودی دبیر این جایزه برگزار شد.

بر اساس این گزارش سرلشکر رحیم صفوی اظهار داشت: ابتدا به وکالت از جانب رهبر انقلاب سلام ایشان را به تک تک شما خواهران و برادران پاسدار اهل قلم می‌رسانم و امروز قصد دارم با محوریت اینکه کتاب، رمز پایداری و صیانت از انقلاب و زمینه‌سازی تمدن نوین اسلامی است، سخن بگویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: رمز پایداری ملت ما هویت ملی و اسلامی ما رمز پایداری انسان‌ها، مقاومت‌ها، پایداری در راه حق و رمز شکوفایی فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در چیست؟ بزرگان چگونه نامشان باقی مانده است؟‌ رمز جاودانگی انسان‌ها و انقلاب‌های بزرگ در چیست؟ دو شب قبل یلدا بود. عده‌ای از مردم ما شب یلدا را با خواندن غزل‌های حافظ به شور و نشاط نشستند. حافظ در قرن ۸ هجری می‌زیسته و هم اکنون ما در قرن ۱۵ هجری قمری هستیم. بسیاری از فارسی‌‌زبانان و ایرانیان دنیا همچنان حافظ در دل‌هایشان زنده است و اشعار این شاعر تا ابد زنده خواهد ماند.

سرلشکر صفوی در بخش دیگری از سخنانش اشعاری از حافظ و سعدی را خواند و گفت:‌ رمز پایداری ملت و فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی ما فرهنگ نوشتن است. این رمز جاودانگی است. هرچند اندر در فضائل کتابت سخنان فراوانی شنیده‌اید. همین قدر که مقام معظم رهبری و بزرگان در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه انسانی فرموده‌اند همین بس که روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است.

وی افزود:‌علامه محمدباقر مجلسی در عمر پربرکت خود ۸۶ کتاب نوشت که یکی از آنها بحارالانوار در ۱۱۰ جلد است  و دیگر کتاب او مرآت‌العقول ۲۸ جلد دارد که در قرن پنجم و ششم هجری نوشته شده است. پای درس این علامه هزاران شاگرد تلمذ می‌کردند. من نیز آرزویم این است از میان ۱۲ تا ۲۰ هزار روحانی که در سپاه داریم علما،‌ کتاب‌های ارزشمندی بنویسند و ما بخوانیم. 

مشاور مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: امروز پاسداران اهل قلم برای دفاع از اسلام و ایران لباس رزم پوشیدند و پس از ۴۰ سال مجاهدت هم اکنون در جبهه جهاد علمی و خط مقدم در جنگ نرم فعالند. من به تک تک شما پاسداران دست به قلم تبریک می‌گویم. 

سرلشکر صفوی ادامه داد: ما به شما افتخار می‌کنیم که مثل گذشته در صراط مستقیم الهی ایستاده‌اید و از کشور عزیزمان ایران و جبهه مقاومت اسلامی و مردم مظلوم یمن، سوریه، بحرین و عراق با قلم‌های خود دفاع می‌کنید و فتنه‌ها و نامردی‌ها را برملا می‌کنید. درخواستم این است کتاب‌هایی که برگزیده می‌شود به زبان‌های عربی، فرانسه و انگلیسی حداقل برای کشورهایی که در پیرامون ما هستند، ترجمه و یا روی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی قرار داده شود. 

وی گفت:‌ شما پاسداران اهل قلم طی ۴۰ سال گذشته برای دفاع مقدس و پاسداری از انقلاب و باروری شجره طیبه انقلاب از ایثار جان خود دریغ نکردید و هم اکنون برای صیانت از فرهنگ ملی و دفاع مقدس و آرمان‌های شهیدان‌مان دست به قلم شده‌اید که جای تقدیر دارد. شما با صادقانه‌ترین اندیشه‌ها با فتنه‌گران داخلی و خارجی مقابله می‌کنید و مطمئن باشید شما در میدان جنگ نرم و سیاسی که در ایران تحمیل می‌شود، پیروز هستید. هم اکنون در فضای آلوده شبکه‌های مجازی که تا اتاق فرزندانمان رخنه کرده صیانت از عزت و شرف ما در گرو قلمفرسایی و روشنگری شماست. البته انتشار کتاب‌های شما در فضای مجازی یا نشر آنها به شکل دیجیتالی و قرار دادن در پایگاه‌ها می‌تواند گسترش و تاثیر کلام، قلم و بیان شما را دو صد چندان کند.

مشاور مقام معظم رهبری در پایان سخنانش چند توصیه به پاسداران اهل قلم کرد و گفت:‌ ما در سپاه شاغلین و بازنشسته‌هایی داریم، اما آمار نشان می‌دهد تعداد بازنشستگان بیش از شاغلین شده است. درخواست من این است که موضوعاتی را برای کتاب و رساله‌ها انتخاب کنند و از آنها بنویسند. برای همین چند پیشنهاد دارم؛ پیشنهاد اول اینکه قلم و بیان شما در جهت امیدافزایی و حفظ انسجام درونی مردم، مسئولان و تبعیت از پرچمدار عزت ایران یعنی رهبر انقلاب باشد.

دوم این‌که گفتمان مقاومت را در مقابل سازش و تسلیم شدن در ساحت‌های مختلف علمی، فلسفی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تبیین کنید. سوم اینکه تاریخ ایران را بخوانید و به گفتمان مقاومت بپردازید. چهارم اینکه جامعه مخاطب قلم خود را نسل دوم انقلاب قرار دهید و در کتاب‌ها و یا مقاله‌هایتان به سرطان نفوذی‌ها و فساد اقتصادی و تولید نارضایتی که تولید ناامنی می‌کند، بپردازید. در واقع زبان مردم خود باشید.

رحیم‌صفوی در ادامه توصیه‌هایش گفت: پنجمین سفارش من این است که در کتاب‌هایتان به ارزش‌های کار و رونق تولید و راه‌های پشت سر گذاشتن نظام اقتصادی وابسته بپردازید. همچنین دلسوزانه از شما می‌خواهم هدفمند و متعهدانه و خلاقانه قوت‌ها و ضعف‌های جامعه را سوژه‌یابی کنید و هم از قوت‌ها و هم از ضعف‌ها بنویسید.

مشاور مقام معظم رهبری در هفتمین توصیه خود به پاسداران اهل قلم گفت:
ضرورت‌ها و اولویت‌های جامعه را با فهم و بصیرت انقلابی دسته بندی کنید و با جذابیت قلم آن را تبدیل به کتاب کنید و مطمئن باشید نصرمن الله و فتح قریب.


انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری در فرمانده سپاه شهرستانی و جمعی از پاسداران که به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی در مسجد جامع علی ابن ابی طالب (ع) برگزار شد، بیان کرد: آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان، انسان بسیار والا و شایسته یکی از متفکرین انقلاب اسلامی بود و همه گفتمان حضرت امام را به خوبی تفسیر و تحلیل می‌کرد.

وی افزود: همواره باید تلاش کنیم که عقیده ما در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قوی شود و پاسداران باید در گفتمان انقلاب اسلامی پیش‌قدم باشند.

امام جمعه سراوان با اشاره به اینکه باید ایمان و معنویت را از خود افزایش دهیم، ادامه داد: اگر خود را در تراز پاسدار انقلاب پالایش نکنیم در بسیار از مواقع دچار تزلزل خواهیم شد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین بامری تصریح کرد: تلاش کنیم وحدت در گفتمان نظام که جزء مباحث اعتقادی حکومت و نظام اسلامی است را قوی کنیم.

وی اذعان کرد: باید نسبت به دیگران به عنوان پاسدار پرتحرک‌تر از دیگران در انجام مباحث دینی و اعتقادی و عقیدتی باشیم و در بدنه بسیج این مولفه را با نوآوری رشد دهیم.

علی ثمره حسینی فرمانده سپاه شهرستانی سراوان نیز در این نشست بیان کرد: اگر سپاه امروز این جایگاه ارزشمندتر پیدا کرده و در قلوب همه مستضعفین عالم قرار گرفته به واسطه بعد معنوی و اعتقادی آحاد پاسداران است.

وی ادامه داد: در شرایط سخت در کنار مردم بوده و نوع عملکرد و رفتار باعث شده در قلب مردم جای پیدا کند.

فرمانده سپاه سراوان ادامه داد: تلاش کنیم راه شهدایی که از انقلاب اسلامی پاسداری کردند ادامه دهیم، در بین نیرو‌های مسلح از سپاه انتظار بیشتری برای خدمت به مردم و حفظ نظام و انقلاب که از وظایف اصلی ماست.

ثمره حسینی خاطرنشان کرد: تلاش کنیم در زمینه‌های مختلف الگو باشیم و از پاسداری به خوبی پاسداری کنیم چرا که توفیق الهی به عنوان پاسدار نصیب ما شده و باید قدر دان باشیم.

وی تصریح کرد: ۲۷ عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه شهرستانی سراوان با همکاری حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌ها برگزار خواهد شد.

در پایان به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی امام‌جمعه شهرستان به همراه فرمانده سپاه و جمعی از پاسداران مزار شهدای گمنام مدفون در مسجد جامع علی ابن ابی طالب (ع) را غبارروبی و عطر افشانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم
  • گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد