Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه ادب ــ دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در اختتامیه جشنواره پاسداران اهل قلم گفت: در کتاب‌ها و مقاله‌هایتان به سرطان نفوذی‌ها، فساد اقتصادی و تولید نارضایتی که تولید ناامنی می‌کند و به ارزش‌های کار و رونق تولید و راه‌های پشت سر گذاشته شده و رسیدن به استقلال اقتصادی بپردازید.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و معارف دفاع مقدس، صبح امروز دوم دی‌ماه، در چهاردهمین جشنواره کتاب سال پاسداران اهل قلم که در حسینیه حضرت فاطمه زهرا(س) سپاه تهران بزرگ برگزار شد، گفت: رمز پایداری ملت، هویت ملی و اسلامی ما و رمز پایداری انسان‌ها، مقاومت‌ها و استقامت در راه حق و رمز شکوفایی تمدن ایران اسلامی چیست؟ بزرگان ما چگونه نامشان باقی مانده است؟ رمز پیروزی انقلاب‌های بزرگ چیست؟

وی با خواندن غزل‌هایی از حافظ و سعدی افزود: دو شب پیش، شب یلدا بود، عده‌ای از مردم با غزل‌های حافظ به شب‌نشینی نشستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حافظ در قرن هشتم می‌زیسته و ما در قرن چهاردهم هستیم، شعر‌ها و غزل‌های حافظ تا ابد در دل مردم زنده است؛ بنابراین نشان می‌دهد، رمز پایداری ملت ما و فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی در فرهنگ نوشتن است. پاسدارانی که قلم به دست گرفته‌اید، این رمز جاودانگی است.

سردار صفوی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره کتاب ادامه داد: علامه محمدباقر مجلسی، در عمر با برکتش ۸۶ کتاب نوشت که بحارالانوار شامل ۱۱۰ جلد و دیگر کتابش با عنوان «مرآةالعقول» ۲۸ جلد بود و هزاران شاگرد پای درسش می‌نشستند. در حال حاضر ۲۰ هزار روحانی در سپاه داریم که امیدواریم از علما نیز آثار ارزشمندی را شاهد باشیم.

وی در ادامه گفت: شرمنده‌ام که از اسلام و قرآن و محمد رسول‌الله(ص) و اهل بیت(ع) آنچنان معرفتی به دست نیاوردم، شیعه هستم، اما آنچنان شناختی پیدا نکردم. شما بهار عمر و طراوت جوانی خود را در راه اسلام و مقاومت بودید و اکنون در جهاد علمی به کتابت می‌پردازید. ما به شما افتخار می‌کنیم که مثل گذشته در صراط مستقیم الهی ایستاده‌اید و از کشور عزیزمان و جبهه مقاومت اسلامی و مردم مظلوم یمن، سوریه، بحرین و عراق با قلم‌های خود دفاع می‌کنید و فتنه‌ها، نامردی‌ها و ناکارآمدی‌ها را برملا می‌کنید. امیدوارم کتاب‌هایی که برگزیده می‌شود به زبان‌های گوناگون ترجمه و حداقل برای کشور‌هایی که در پیرامون ما هستند، ترجمه و ارسال شود.

سردار صفوی بیان کرد: پاسداران اهل قلم طی ۴۰ سال گذشته برای دفاع مقدس و پاسداری از انقلاب و باروری شجره طیبه انقلاب از ایثار جان خود دریغ نکردند و هم اکنون برای صیانت از فرهنگ ملی و دفاع مقدس و آرمان‌های شهدا دست به قلم شده‌اند که جای تقدیر دارد. شما با زلال‌ترین مرکب‌ها و ساده‌ترین اندیشه‌ها با فتنه‌گران، دروغگویان داخلی و خارجی مقابله می‌کنید و مطمئن باشید که پیروز خواهید شد. هم اکنون در فضای آلوده شبکه‌های مجازی که تا اتاق فرزندانمان رخنه کرده، صیانت از عزت و شرف ما در گرو قلم‌فرسایی و روشنگری شماست. البته انتشار کتاب‌های شما در فضای مجازی یا نشر آن‌ها به شکل دیجیتالی می‌تواند گسترش و گسترش و تأثیر کلام، قلم و بیان شما را دوصدچندان کند.

وی در ادامه سخنان خود پیشنهاد‌ها و توصیه‌هایی را ارائه کرد و گفت: آمار نشان می‌دهد تعداد بازنشستگان سپاه بیش از شاغلان شده است و بسیاری از آن‌ها نیز به شهادت رسیده‌اند. پیشنهاد اول من این است که قلم و بیان شما در راستای امیدافزایی و حفظ انسجام درونی مردم و مسئولان و تبعیت از پرچمدار عزت ایران یعنی رهبر انقلاب باشد. دوم اینکه گفتمان مقاومت را در برابر گفتمان سازش و تسلیم شدن در ساحت‌های گوناگون علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تبیین کنید. همچنین تاریخ ایران را بخوانید و به گفتمان مقاومت بپردازید. جامعه مخاطب قلم خود را نسل دوم انقلاب قرار دهید و در کتاب‌ها و مقاله‌هایتان به سرطان نفوذی‌ها و فساد اقتصادی و تولید نارضایتی که تولید ناامنی می‌کند، بپردازید. سفارش دیگر من این است که در کتاب‌هایتان به ارزش‌های کار و رونق تولید و راه‌های پشت سر گذاشته شده و رسیدن به استقلال اقتصادی بپردازید. همچنین دلسوزانه از شما می‌خواهم هدفمند، متعهدانه، خلاقانه قوت‌ها و ضعف‌های جامعه را سوژه‌یابی کنید. ضرورت‌ها و اولویت‌های جامعه را دسته‌بندی کرده و با جذابیت قلم آن را تبدیل به کتاب کنید و ناملایمات این حوزه را تحمل کنید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: پاسداران اهل قلم کتاب فساد اقتصادی مقاومت دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۳۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است

عباس شیری درباره دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با کارگران، اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب امسال نیز مانند سال‌های دیگر همزمان با هفته کارگری افتخار دیدارشان را به جامعه کارگران دادند و نکات کلیدی و ارزنده‌ای را بیان کردند که باید اجرایی شود.

وی افزود: همان‌گونه که رهبری بیان کردند کارگران ستون تولید هستند؛ از این رو باید با رفع موانع تولید زمینه جهش تولید با مشارکت مردم و بخصوص نیروی کار فراهم شود.

این نماینده جامعه کارگری با اشاره به موضوع امنیت شغلی کارگران، گفت: امنیت شغلی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های جامعه کارگری است و باید زمینه‌های ایجاد امنیت شغلی در کشورمان بسترسازی شود؛ یکی از مهم‌ترین مشکلات کارگران حضور اتباع خارجی بدون مجوز است که باید ساماندهی آنها به شدت مورد توجه قرار گیرد.

شیری بیمه کارگران را یکی دیگر از مطالبه‌های کارگری عنوان کرد و گفت: رهبر انقلاب تاکید کردند که سیاست‌های کلی تامین اجتماعی که شامل کارگر و غیر کارگر می‌شود، مدت‌ها پیش ابلاغ شده منتها کارهایی که باید انجام شود، درست و کامل انجام نشده است؛ از این رو این موضوع باید از سوی متولیان امر پیگیری شود.

وی عنوان کرد: حدود نیم میلیون کارگر ساختمانی در صف دریافت بیمه هستند که متاسفانه نه‌تنها کاری برای آنها انجام نشده، بلکه بیمه ۴۰۰ هزار نفر دیگر در سال‌های گذشته قطع شده بود.

رئیس کانون انجمن‏‌های صنفی کارگران ساختمانی استان قم با بیان اینکه کارگران با جان و دل پای کار هستند، گفت: امسال حقوق کارگران به ۱۱ میلیون تومان می‌رسد هر چند این رقم پاسخگوی هزینه‌های جاری و معیشتی خانواده‌های کارگری نیست، اما همیشه پای کار بوده‌اند و در مقابل تحریم‌ها و مشکلات ایستادگی کردند.

شیری خاطر نشان کرد: برای ایجاد انگیزه و امید در بین کارگران نیاز است تا کارفرمایان و دستگاه‌هایی اجرایی آستین همت بالا بزنند و با قراردادن مزایا و سایر رفاهیات از مشکلات آنان بکاهند.

 هزاران نفر از کارگران سراسر کشور در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند و گفتند: حال خوب جامعه کارگری، حال ملت را هم خوب خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب از فساد جلوگیری می‌کند
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باعث جلوگیری از فساد می‌شود
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است