Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، خبرنگاران رویترز در شرایطی مدعی شده‌اند آمار ۱۵۰۰ کشته را از سه منبع داخل ایران به دست آورده‌اند که مقام‌های رسمی دولت و قوه قضاییه بارها آمارهای خارجی را تکذیب کرده و آن را خبرسازی دانسته‌اند. ضمن اینکه آمار گروه‌های حقوق بشری بین‌المللی و دولت آمریکا هم درباره تعداد کشته‌های وقایع اخیر تا امروز بسیار کمتر بوده و حتی به مرز ۱۰۰۰ نزدیک نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عفو بین‌الملل یک هفته پیش تعداد کشته‌ها را دست‌کم ۳۰۴ نفر اعلام و وزارت خارجه آمریکا در گزارش خود به رقم چند صد نفر اشاره کرد. رویترز گفته است چند مقام رسمی ایران از جمله سخنگوی دولت و نماینده ایران در سازمان ملل درباره این موضوع اظهار نظر نکرده‌اند و توقع اینکه نماینده سپاه پاسداران هم به درخواست رویترز پاسخ مثبت بدهد، نکته‌ای است که دلیل آن را باید از نویسندگان گزارش پرسید.

بر اساس آنچه در گزارش ویژه و بدون نام رویترز آمده است، دست‌کم ۲۰۰ هزار نفر در ناآرامی‌های پس از گران شدن بنزین در خیابان‌های سراسر ایران حضور یافتند، به ۱۴۰ ساختمان دولتی آسیب‌های اساسی وارد آمد، ده‌ها بانک تخریب و ده‌ها جایگاه سوخت به آتش کشیده شد و در این میان ده‌ها نیروی امنیتی هم جان خود را از دست دادند.

پیش‌تر، دادستان کل کشور آمار رسانه‌ها و نهادهای خارجی را از تعداد کشته‌های ناآرامی‌های آبان نادرست خوانده و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه هم بر این نکته تاکید کرده بود که بسیاری از مردم بی‌گناه در این شلوغی‌ها و آشوب‌ها مظلوم واقع و کشته شده‌اند.

کد خبر 472638 برچسب‌ها سوخت - بنزین (سهمیه‌ بندی)

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سوخت بنزین سهمیه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۵۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز از سفر رئیس سیا به دوحه خبر داد

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه از سفر ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به دوحه خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام آگاه از مذاکرات آتش بس در غزه به رویترز گفت که ویلیام برنز رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند در حالیکه مذاکرات غزه «در آستانه فروپاشی» است.

این مقام همچنین بیان کرد که واشنگتن و دوحه فشار حداکثری را بر روی اسرائیل و حماس بمنظور ادامه مذاکرات وارد خواهند آورد.

رژیم صهیونیستی چشم‌انداز آتش‌بس در غزه را تضعیف کرده زیرا درخواست حماس مبنی بر پایان جنگ و خروج نظامیانش از غزه در ازای آزادی گروگان‌ها را نمی‌پذیرد.

حماس امروز اعلام کرد که دور مذاکرات آتش بس در قاهره به پایان رسیده است و هیات حماس امشب برای مذاکره با رهبری این گروه به قطر باز خواهد گشت.

مقاومت: حماس توافقی را که شامل آتش‌بس دائمی نباشد، نمی‌پذیرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویترز از سفر رئیس سیا به دوحه خبر داد
  • محورهای سفر ویژه رئیس سازمان سیا به قطر
  • جنگ و زلزله؛ بلایایی که تاب‌آوری کشورها را به‌خطرمی‌اندازند
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • نوجوان ۱۶ ساله با شلیک پلیس استرالیا کشته شد
  • دستکم دو کشته به علت انفجار در یک پمپ بنزین در برزیل
  • حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ یک نفر کشته شد
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است