Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@05:17:07 GMT

مرز «سومار» امروز بازگشایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۲۲۷۳۴

مرز «سومار» امروز بازگشایی می‌شود

مرز سومار به دستور دولت عراق بسته شده، اما با رایزنی‌هایی که مقامات کشورمان و استان کرمانشاه با مسؤولان عراقی داشته‌اند، امروز شاهد بازگشایی این مرز خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مرز «سومار» به صورت رسمی از روز 28 مرداد‌ماه امسال به دستور عادل عبدالمهدی، نخست‎وزیر عراق بسته شد.

کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان کرمانشاه، تخلفات متعدد مدیریت مرز سومار در طرف عراقی را علت بسته شدن این مرز اعلام کرد به گونه‌ای که مشکلات و تخلفات پرسنل عراقی در این مرز، دولت عراق را مجبور به تعطیلی آن و جابجایی مسؤولان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسته شدن مرز سومار خسارت‌های اقتصادی و تجاری متعددی را برای دو استان کرمانشاه و دیالی به همراه داشت، به گفته مسؤولان، 48 درصد کل صادرات سال گذشته استان کرمانشاه به ارزش یک‌میلیارد و 250 میلیون دلار از طریق این مرز انجام شده و از نظر اقتصادی 60 هزار دستگاه کامیون با یک‌میلیون تن کالا صادرات داشته‌ که علاوه بر تجار، 400 کارگر نیز در این مرکز کار می‌کردند.

از این رو مقامات کشورمان و استان کرمانشاه رایزنی‌هایی فراوانی را با مسؤولان عراقی در راستای بازگشایی مجدد مرز و افزایش مبادلات اقتصادی همراه با تاکید بر تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های این مرز داشتند.

پس از پیگیری مسؤولان به ضرورت بازگشایی سریع این مرز، بالاخره نامه بازگشایی مرز سومار از سوی رئیس گمرکات کشور عراق به استاندار دیاله ارسال شد و روز گذشته این موضوع به مسؤولان بازارچه رسمی اعلام شد.

محمودیان، فرماندار گیلان‌غرب در این خصوص گفته، طبق اعلام طرف عراقی صادرات کالا از ساعت 13:30 دقیقه امروز از مرز سومار از سر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/پ

 

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مرز عراق کرمانشاه اتاق بازرگانی مرز سومار فرماندار صادرات فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۲۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا نیز در مراسم معارفه مدیرکل دادگستر قزوین اظهار کرد: یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری که در سال‌های اخیر در دیدار با مسؤولان دستگاه قضائی مطرح می‌شود، اجرای سند تحول قضائی است که باید به نحو احسن محقق شود.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌هایی که در سند تحول به دستگاه قضائی واگذار شده، پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: اگر امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم، توجه لازم نشده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در پیشگیری از جرم نباید فقط از دستگاه قضائی و نیروی انتظامی و سازمان‌ها انتظار داشت بلکه باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بین همه مسؤولان همدلی و همراهی باشد قطعاً در آینده نه چندان دور مشکلات حل می‌شود.

کد خبر 6091146

دیگر خبرها

  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟