Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسی نژاد گفت: بعد از معیشت دومین نیاز مخاطبین ما مسکن است که بیش از ۲ هزار ۷۰۰ خانوار در استان مرکزی تحت پوشش کمیته امداد مستاجر هستند و برای پرداخت اجاره با مشکل جدی مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی روز گذشته ۲ دی با حضور در دفتر خبرگزاری شبستان طی بازدیدی از فعالیت این رسانه به سوالات خبرنگاران شبستان پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«قنبر موسی نژاد» با اشاره به فعالیت های گسترده کمیته امداد در راستای کمک به محرومین و نیازمندان و همچنین محرومیت زدایی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: کمیته امداد یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و تنها نهادی است که امام خمینی(ره) بعد از پیروزی انقلاب اجازه دادند که نام خودش برای آن انتخاب شود.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با بیان اینکه این نامگذاری خود یک پیام و فلسفه دارد، افزود: یکی از مهمترین وظایف حاکمان دینی رسیدگی به نیازمندان و محرومین است و امام خمینی(ره) با دور اندیشی و آینده نگری خود این تشکیلات را به نیابت از حاکمان و رهبران دینی با هدف رسیدگی به اقشار کم در آمد و محروم جامعه راه اندازی کردند.

 

وی با بیان اینکه کمیته امداد یک نهاد مقدس است، ادامه داد: اصحاب رسانه و خبرنگاران نقش مهمی در کمک به این نهاد دارند و می توانند با قلم خود و بیان مشکلات و مسایل نیازمندان و تولید یک خبر، خیرین و نیکوکاران را برای کمک هر چه بیشتر به نیازمندان جامعه ترغیب کنند.

 

درخصوص تعداد خدمت ارایه شده از سوی کمیته امداد به مددجویان بفرمایید.

 

کمیته امداد امام خمینی(ره) 120 خدمت را در بخش های مختلف به افراد تحت پوشش خود ارایه می دهد و چند وظیفه شاخص برای کمک به نیازمندان و محرومین دارد که این ها مطالبات رهبری از کمیته امداد در سال 98 نیز هست.

 

وی توانمند سازی مددجویان را یکی از مهمترین وظایف این نهاد دانست و بیان کرد: توانمند سازی مخاطبان و بحث ایجاد در آمد پایدار و با ثبات برای آنان با رعایت حفظ کرامت و عزیت نفس از مهمترین وظایف و در راس کارهای کمیته امداد است.

 

موسی نژاد با بیان اینکه برای توانمند سازی مددجویان یک مثلت تعریف شده است، بیان کرد: ایجاد اشتغال، تهیه مسکن و مسایل فرهنگی و دینی سه ضلع این مثلث هستند.

 

وی با بیان اینکه  ایجاد اشتغال برای مددجویان و خانواده های آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بیان کرد: ما اگر بخواهیم خانواده ها را توانمند کنیم باید از بعد اقتصادی بتوانیم به انها کمک بکنیم و در آمد با ثبات برای آنها ایجاد کنیم.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی بحث مسکن را دومین ضلع مثلث و نیاز مددجویان دانست و بیان کرد: بعد از معیشت دومین نیاز مخاطبین ما مسکن است که بیش از 2 هزار 700 خانوار در استان مرکزی تحت پوشش کمیته امداد مستاجر هستند و برای پرداخت اجاره با مشکل جدی مواجه هستند.

 

وی بحث مسایل فرهنگی خانواده ها و تقویت بنیه دینی در آنان را ضلع دیگر مثلث دانست و بیان کرد: اعتقاد ما بر این است که اگر بخواهیم یک خانواده را توانمند کنیم باید این سه خدمت ویژه را برای آنان انجام دهیم.

 

فعالیت های حوزه اشتغال را بیان کنید؟

 

موسی نژاد گفت: در حوزه اشتغال خوشبختانه به دلیل همدلی دولت و مجلس با کمیته امداد فعالیت های خوبی داریم و منابع خوبی در اختیار کمیته امداد قرار می گیرد که این منابع از مخل سپرده قرض الحسنه بانک های عامل است که امسال ما در استان مرکزی حدود 140 میلیارد تومان پول در سرفصل های مختلف داشتیم.

 

وی بخش از این منابع را از محل اشتغال روستایی دانست و بیان کرد: از سال گذشته با دستور مقام معظم رهبری اختصاص پولی که از صندوق توسعه ملی اختصاص داده شد 63 میلیارد ریال از این محل اختصاص داده شد.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: بخشی نیز از محل بند (ب) تبصره 16 بودجه کل کشور در سال 98 بود که حدود 80 میلیارد تومان بوده است که همه به صورت قرض الحسنه به دست نیازمندان می رسد.

 

 

تعداد اشتغال ایجاد شده در سال 98  چه میزان بوده است؟

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی ادامه داد: حدود 2 هزار و 500 شغل تا امروز برای مخاطبان در سال جاری ایجاد شده است و  به همین میزان نیز پرونده در بانک های عامل داریم و پیش بینی می کنیم تا پایان سال 5 هزار فرصت شغلی برای مخاطبین ایجاد کنیم.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه ما در کمیته امداد به چند روش شغل ایجاد می کنیم، خاطر نشان کرد: اولین روش ما بحث طرح های خود اشتغالی است که پس از مراجعه شخص و ارایه مشاوره و آموزش به انها به شغل مورد نظر اشتغال می یابد.

 

وی با بیان اینکه حدود 80 نوع شغل در استان مرکزی برای مددجویان داریم بیان کرد: این مشاغل شامل مشاغل خرد و خانگی است.

 

موسی نژاد با بیان اینکه روش کاریابی را از دیگر فعالیت های این نهاد در حوزه ایجاد اشتغال دانست و گفت: ما مددجویان یا فرزندان آنان را به کارخانجات و واحدهای تولیدی مختلف معرفی می کنیم و به ازای آن به کارفرمایان بسته تشویقی می دهیم.

 

وی پرداخت تا دو سال حق بیمه مددجو را بسته تشویقی امداد به کارفرمایان دانست و بیان کرد: تا به امروز حدود 364 نفر از محل کاریابی شغل ایجاد کردیم.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اظهار کرد: مابقی نیز از منابع روستایی و تبصره بانکی و بخشی هم از منابع داخلی کمیته امداد تامینو شغل ایجاد می شود.

 

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد طرح ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد شب یلدا استان بوشهر استان همدان خبرگزاری شبستان فعالیت های مسجدی انتخابات کمیته امداد امام خمینی ره استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۸۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: سال گذشته به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی خدمات حقوقی ارائه شد.

روح‌الله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سامان‌دهی خدمات حقوقی مددجویان عزیز تحت حمایت و رسیدگی و رفع مشکلات حقوقی، صیانت از نهاد خانواده و ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و حمایت‌های لازم حقوقی و قضائی از افراد و خانواده‌های نیازمند در کنار سایر خدمات توانمندسازی، از رویکردها و اهداف مهم کمیته امداد در حوزه حقوقی است.

وی با اشاره به اینکه خدمات حقوقی به صورت مستمر به جامعه هدف ارائه می‌شود، افزود: در همین راستا سال گذشته یک هزار و ۱۶ نفر از مددجویان کمیته امداد استان زنجان خدمات حقوقی گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به استفاده از ظرفیت وکلای نیکوکاری در ارائه این خدمات گفت: این نهاد به منظور حمایت همه‌جانبه از مددجویان، خدمات گسترده‌ای در زمینه مشاوره حقوقی، تنظیم لوایح، دفاع در محاکم قضائی (با همکاری وکلای نیکوکار، کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران و وکلای قوه قضائیه) و ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌دهد.

صالحی نقش آموزش و آگاهی‌های مشاوره‌ای، حقوقی و برگزاری دوره‌های مرتبط را در زمینه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت پیرامون مسائل حقوقی و قضائی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر دانست و گفت: این نهاد با برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع بروشورهای حقوقی در جهت آگاه‌سازی مددجویان تحت حمایت اقدامات مؤثری انجام داده است.

کد خبر 747764

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان