Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ایسنا: سرهنگ امین یادگارنژاد در تشریح جزییات این خبر گفت: تعدادی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی ضمن مراجعه به این پلیس، درخواست رسیدگی به شکوائیه‌های خود مبنی بر کلاهبرداری که عمدتاً از طریق آگهی جعلی فروش تلویزیون، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان در تحقیقات اولیه خود در خصوص نحوه کلاهبرداری صورت گرفته بیان داشتند، فردی با درج آگهی با قیمت وسوسه انگیز در سایت دیوار که عمدتاً آگهی فروش لوازم خانگی با آگهی دهنده تماس برقرار می کرد و درخواست کالای مذکور را می کند، که فروشنده از خریدار تقاضای مبلغی بابت بیعانه می‌کند و پس از دریافت مبلغ مربوطه تلفن همراه خود را خاموش و دیگر پاسخگو نمی‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادگارنژاد ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از انجام یک سری اقدامات فنی، تخصصی و اخذ دستور قضایی توانستند متهمان را در مخفیگاهشان شناسایی و دستگیر کنند.

وی تصریح کرد: عاملان کلاهبردار که یک خانم و آقای جوان بودند با استفاده از این شگرد، جمعاً مبلغ بیش از ۱۰ میلیون ریال از شاکیان کلاهبرداری کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از هموطنان‌مان که با این شگرد در دام این کلاهبرداران قرار گرفتند، هشدار داد و گفت: عده‌ای از کاربران خریدار تصور می‌کنند اگر فروشنده شماره حساب و یا شماره تلفن و آدرس خود را در آگهی درج کند می‌توان به او اعتماد کرد، اما این تصور اشتباه است، زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوء‌ استفاده قرار گرفته باشد.

رئیس پلیس فتا کرمان تاکید کرد:تا زمانی که جنس مورد نظر خود را دریافت نکرده‌اید، از پرداخت هرگونه وجهی تحت عنوان بیعانه یا هزینه نگهداشت محصول خودداری کنید، همچنین در قبال دریافت کالا از فروشنده درخواست رسید نمایید تا اگر کالا، مسروقه بود بتوانید به راحتی فرد فروشنده را معرفی کرده و علیه وی شکایت کنید.

منبع: فردا

کلیدواژه: کلاهبرداری پلیس فتا سایت دیوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۳۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی

 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ طولابی نژاد اظهار کرد: با مراجعه فردی به پلیس فتای شهرستان بافق و بیان اینکه آشنایی با فردی در فضای مجازی باعث کلاهبرداری از او شده است، رسیدگی به موضوع در دستورکار قرار گرفت. 


فرمانده انتظامی شهرستان بافق افزود: در تحقیقات مشخص شد که مالباخته با فردی در فضای مجازی آشنا شده و تا چند روز با هم گفتگو داشتند و بعد از ایجاد صمیمیت بین آنها، کلاهبردار درخواست مبلغ ۲۵ میلیون ریال وجه نقد می‌نماید که پس از واریز وجه توسط مالباخته، دیگر جوابگوی او نبوده است. 


وی ادامه داد: با تلاش ماموران پلیس فتا، متهم در یکی از شهر‌های کشور شناسایی و مبلغ مذکور به حساب شاکی بازگردانده شد. 


فرمانده انتظامی بافق از شهروندان خواست دراین موارد دقت بیشتری داشته باشند و به افراد در فضای مجازی اعتماد نکنند.

دیگر خبرها

  • مادر قاتل آگهی مفقودی بچه را منتشر کرد!
  • مادر قاتلی که آگهی مفقود شدن فرزندش را منتشر کرد
  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • ◄ کرایه رانندگان کامیون در جیب انبارداران/ نقش انبارها در فقر کامیونداران
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • کاردرمانی در منزل چقدر هزینه دارد؟
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟