Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست حسن روحانی (رئیس جمهور) تشکیل شد، با تصویب اعضا ۱۰ مناسبت به تقویم رسمی کشور اضافه شد.

بر این اساس سوم اردیبهشت به نام روز معمار نامیده و به نام سالروز شهادت امیرسپهبد قرنی ثبت شد. در عین حال روز ۶ اردیبهشت به نام روز تولد زرتشت در تقویم نامگذاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ مردادماه نیز به نام روز بزرگداشت شیخ شهاب‌الدین سهروردی و روز ۴ مرداد به نام روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی نامگذاری شد. روز ۷ تیر هم در تقویم به نام سالروز بمباران شیمیایی سردشت نامگذاری شد و روز ۱۴ اسفند هم به نام روز ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه نامیده شد. ۱۸ مرداد نیز به نام روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نامیده شد. در این میان روز ۱۵ رمضان هم به نام روز تکریم خیرین در تقویم جای گرفت.

بالاخره روز گردشگری نیز در تقویم رسمی کشور جای گرفت و از این پس روز ۵ مهرماه به نام روز گردشگری شناخته خواهد شد. این روز همزمان است با ۲۷ سپتامبر که به‌عنوان روز جهانی گردشگری در جهان شناخته می‌شود و از سال ۱۹۸۰ توسط سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد به تقویم‌های جهانی اضافه شده‌است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: روز جهانی گردشگری زرتشت شیخ صفی الدین اردبیلی روز گردشگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نامگذاری و به تاسی از مولای متقیان امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام به عنوان نماد جوانمردی و فتوت، نامگذاری شده است.

حضرت علی علیه السلام اسوه جوانمردی و شجاعت در سال پنجم هجرت در جنگ خندق، عمربن عبدود نماد شرک و بت پرستی را به خاک مذلت نشاند و رضایت پرودگار را بر هوای نفس ترجیح داد.

ورزشکاران هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای نیز با الگو قرار دادن مولای متقیان و در پیش گرفتن منش پهلوانی سعی بر زندگی به سبک و سیره ایشان دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • روند ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد نهایی شود
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • در بزرگداشت روز میمند خاستگاه گل و گلاب جهان چه گذشت؟
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • آغاز هفته نجوم با شعار «نجوم ایران، همبستگی و تعامل»
  • اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند