Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تمدید مهلت عملیات بیمه گری محصولات زراعی و باغی دراستان تا پایان دی ماه سال جاری خبر داد و از کشاورزان درخواست کرد با توجه به کاهش۳۰ درصدی بارندگی ها نسبت به درازمدت و احتمال وقوع خسارت سرمازدگی و شیوع آفات در مزارع و باغات، در اسرع وقت نسبت به بیمه محصولات خود در سال زراعی جاری اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا آذربایجان غربی، رسول جلیلی در جلسه کارگروه مشترک خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی استان اظهار کرد: با افزایش آگاهی کشاورزان از مزایای بیمه به عنوان یک چتر حمایتی و ارتقای سطح بیمه محصولات کشاورزی ، خطر پذیری و ریسک شغل کشاورزی ،در زمان بروز حوادث غیر مترقبه کاهش و یا به حداقل می رسد.

جلیلی اظهار امیدواری کرد تا پایان مدت زمان مقرر عملیات بیمه گری، سطوح بیمه محصولات کشاورزی با مشارکت و افزایش آگاهی بهره برداران بخش کشاورزی افزایش یابد.

وی از بهره برداران بخش کشاورزی استان درخواست کرد تا با مراجعه به دفاتر خدمات بیمه کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی با آگاهی از حق بیمه و شرایط تعهد بیمه‌گری، نسبت به پوشش بیمه‌ای محصول خود در مدت زمان مقرر در سال جاری اقدام کنند.

جلیلی تاکید کرد : با توجه به کاهش بارندگی ها و احنمال افزایش خسارات سرمازدگی و شیوع افات نباتی در سال زراعی جاری باید از هم اکنون برنامه ریزی مدونی برای مقابله با وقوع مخاطرات طبیعی داشته باشیم و در کمیته های تخصصی موضوعات به صورت جداگانه بررسی شود.

وی خاطر نشان کرد : سالانه به طور میانگین در حدود هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان به علت وقوع مخاطرات طبیعی اعم از سرمازدگی ، سیل ، تگرگ و طوفان خسارات وارد می شود که رقم قابل توجهی است .

در ادامه پرویز امجدی رییس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی استان نیز به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص ترویج فرهنگ بیمه کشاورزی و کاهش مخاطرات طبیعی در سال جاری در استان پرداخت وگفت : بیمه محصولات زراعی در سال جاری درسطح 78 هزارهکتار ، در حدود 31 درصد نسبت به برنامه ابلاغی و بیمه محصولات باغی در سطح 8 هزار و 850 هکتار در حدود 33 درصد نسبت به برنامه ابلاغی محقق شده است که نیاز است با ترویج فرهنگ بیمه کشاورزی و افزایش اگاهی کشاورزان سطح بیمه بیش از پیش ارتقا و توسعه یابد.

وی بیان کرد : بیمه دام و طیور و آبزیان به دلیل اعمال مشوق های حمایتی و پوشش فراگیر از روند مطلوب و قابل قبولی برخوردار است .

امجدی ادامه داد: روند اجرای کمک های دولتی در خصوص استمهال وام های بانکی کشاورزان  استان در قالب بندهای خ ماده 33 و بند ل تبصره 16 قانون برنامه ششم توسعه همچنان تداوم دارد و از سال 96 تا کنون معوقات بانکی بیش از 24 هزار پرونده تعیین تکلیف شده است .

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کشاورزی محصولات کشاورزی بیمه آذربایجان غربی بیمه محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از سه هزار مورد تغییر کاربری غیرمجاز در زمینهای کشاورزی استان سال گذشته شناسایی شد که بیشترین میزان در ارومیه با بیش از دو هزار و ۴۰۰ مورد بود.

سرهنگ بهرام تقی زاده افزود: استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی در دریافت گزارشها و همچنین هماهنگی با نیروهای منابع طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگیهای بارز یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز است.

سرهنگ تقی زاده اظهارکرد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع‌رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی استان به صورت شبانه‌روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های کشاورزی است.

وی گفت: سالانه در فروردین‌ماه بیش از صدها مورد تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی در استان شناسایی و در مرحله ابتدایی و پی‌کنی، دستور توقف عملیات صادر می‌شود.

سرهنگ تقی زاده، با اشاره به فعالیت ۲۲ گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در استان به صورت شبانه‌روزی است، افزود: در فروردین امسال ۲۱۲ فقره اخطاریه در زمینه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان صادر و عملیات اجرایی آنها متوقف شد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در این مدت ۱۵ فقره احکام در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ و سه مورد حکم قطعی قضایی تخریب مستحدثات غیرمجاز در اراضی کشاورزی در سطح استان اجرا شده است.

دیگر خبرها

  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • قرارداد ژاوی با بارسلونا تمدید شد
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد