Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه زیراب سوادکوه گفت: در برخی از نقاط مازندران، مسؤولان رده بالای مدیریتی به دنبال پیاده کردن سند۲۰۳۰ هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، حجت‌الاسلام محمد زمان رضایی در خطبه های نماز جمعه با توجه به اهمیت بنیان خانواده در اسلام گفت:خانواده در جامعه دینی اهمیت ویژه ای دارد و قرآن از اعطای کرامت به فرزندان آدم خبر داد و کرامت امری اکتسابی که خداوند از روی فضل و کرم خویش به انسان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زیراب سوادکوه با اشاره به سخنی از رسول خدا مقام ولایت‌پذیری انسان را ممکن دانسته و افزود: با توجه به سخنی از پیامبر(ص) اگر زبان، گوش و چشم گناه نکند انسان می تواند ولایت پیدا کند و البته ولایت مطلقه از آن پیامبر و ائمه است اما مادون آن انسان می تواند به این مقام برسد.

خطیب نماز جمعه زیراب دو چیز را از عالم ملکوت برشمرد و اظهارداشت: قرآن کتاب راهنما و انسان‌ساز است و در این دنیا هرچه می بینیم مادی است ولی دو چیز از عالم بالا و ملکوت بوده که یکی کتاب خدا و دیگری روح است.

رضایی با اشاره به سخنی از امام راحل به اهمیت جایگاه زن در خانواده اشاره و خاطرنشان کرد:شاکله سیاسی و اجتماعی جامعه و محل پرورش انسان در خانواده است و زن و مرد ظرفیت‌های متفاوتی دارند و جایگاه زن نزد خداوند عزیز است و همانطور که حضرت امام فرمودند از دامان زن مرد به معراج می رود.

امام جمعه زیراب درمورد اهتمام والدین برای آشنایی فرزندان به فرهنگ قرآنی و اهل بیت تاکید اظهار کرد: بحث تعلیم و تربیت اهمیت دارد و والدین در کنار آموزش علوم مختلف فرزندان را با فرهنگ قرآنی و اهل بیت آشنا کنند و آنچه اهمیت دارد آدم شدن است.

وی حماسه ۹دی‌ماه ۱۳۸۸‌ را نشان‌دهنده بیعت دوباره با آرمان‌های امام و رسیدن به بلوغ سیاسی و برهم زدن محاسبات دشمن توصیف کرد.

رضایی با اشاره به ولادت حضرت زینب سلام الله علیه با بیان روایتی از آیت الله طباطبایی، نماینده مقام معظم رهبری در سوریه گفت: ایشان روایتی درمورد مقام حضرت زینب(س) فرمود و آن اینکه مقام زینب کبری آنقدر نزد خدا بزرگ است که شما نمی توانید عظمت و مقام او را درک کنید.

امام جمعه زیراب یکی از خسارت های وارده بر کشور را به دلیل بی بصیرتی و خطا در تحلیل فتنه 1388 برشمرد و افزود: برخی حواسشان پرت است که آرمان‌های قرآنی و معنوی را درک نکرده‌اند و از امام و مقام معظم رهبری چیزی نمی‌دانند و همین‌ها با تحلیل غلط، خسارت‌هایی همچون فتنه ۸۸ وارد ساخته اند.

خطیب نماز جمعه زیراب با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی 9 دی‌ماه نشان دهنده بلوغ سیاسی مردم است، خاطرنشان کرد:حضور آگاهانه مردم در ۹ دی‌ماه بیعت دوباره با آرمان‌های امام و نوعی بلوغ سیاسی مردم بوده است و نشان داد که مردم دل‌داده نظام هستند.

رضایی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درخصوص حضور بابصیرت مردم افزود:حماسه 9 دی‌ماه نمایش بصیرت و هوشیاری مردم مومن بود و مقام معظم رهبری فرمودند که اگر صدها بار برای این نعمت هوشیاری و بصیرت، شکر کنیم باز کم است.

خطیب نماز جمعه زیراب، راه رهایی از فتنه‌های پیش رو را چند اصل برشمرد و اظهار کرد: برای رهایی از فتنه‌های پیش‌رو باید حقیقت و مقتدای خود را بشناسیم، دشمن شناس باشیم و‌ بصیرت فکری و عملی داشته باشیم.

رضایی به بیان ویژگی نماینده اصلح از دیدگاه مقام معظم رهبری و امام راحل اشاره کرد و افزود: از دیدگاه امام و رهبری نماینده‌ای اصلح است که عزم جدی برای ریشه‌کنی فساد داشته باشد، دلسوز قشر مستضعف باشد، به دنبال محرومیت‌زدایی باشد، به فکر معیشت، دین، فرهنگ، دنیا و آخرت مردم باشد.

وی افزود: نماینده اصلح باید انقلابی و استکبار ستیز باشد، مردمی، ساده‌زیست، شجاع، دشمن‌شناس و دارای موضع روشن در امر فتنه باشد.

رضایی با ابراز نگرانی نسبت به تلاش برخی برای پیاده کردن سند ۲۰۳۰ در برخی از نقاط استان اظهار کرد: در سوادکوه اینگونه نیست اما در برخی از نقاط مازندران، مسؤولان رده بالای مدیریتی به دنبال پیاده کردن  سند۲۰۳۰ هستند.

خطیب نماز جمعه زیراب با بیان اینکه مردم باید به دنبال انتخاب نماینده اصلح باشند گفت: مجلس در رأس کشور است و نماینده‌ای که برای راهیابی به مجلس ریخت و پاش می کند از کجا می‌آورد؟ او نمی‌تواند نماینده قشر محروم باشد و باید پاسخگوی پول‌های خرج شده باشد و باید مواظب بود با بصیرت، تحقیق و چشم‌باز نماینده اصلح انتخاب شود.

انتهای پیام/86015

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن امام جمعه حماسه خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۴۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرف دل مردم در تریبون نماز جمعه زده شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: افتخار نماز جمعه این است یک پایگاه مردمی بوده و باید حریت تریبون نمازجمعه به گونه‌ای که مطالبات مردم گفته شود و مردم حس کنند حرف دلشان در این تریبون زده می‌شود، حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری حجت‌الاسلام محمد علی نکونام ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد، با اشاره روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اظهار کرد: یکی از ورزش‌های سالم ورزش زورخانه‌ای است و در شهرکرد تنها یک زورخانه وجود دارد که همان هم مشکلات فراوانی دارد با جلسه‌ای که با وزیر کار و رفاه اجتماعی داشتیم وزیر قول‌هایی در خصوص تأسیس یک زورخانه در مرکز استان داد که امیدواریم با همکاری کار و رفاه اجتماعی زودتر این زورخانه احداث شود.

وی با اشاره به روز شوراها افزود: توجه به شورای‌ها به‌عنوان یک ظرفیت مهم مردمی، دارای اهمیت است، نظام اسلامی کار را به دست مردم انجام می‌دهد و شعار امسال هم در همین جهت انتخاب شده است.

نماینده ولی فقیه گفت: مطالبات شورای‌ها باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و متقابلاً هم مطالبه شورای‌ها باید واقع‌گرایانه باشد.

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه شهید مطهری به‌عنوان یک الگو مؤثر، مفید و پرانگیزه برای افراد جامعه و فرهنگیان است، عنوان کرد: فرهنگیان ما با انگیزه در میدان حضور دارند ولی ضرورت‌ها خیلی بیشتر از این‌هاست، شکل‌دهی به نسل جوان برعهده معلمان و آموزش‌وپرورش انجام می‌شود و معلمان باید انگیزه خود را در این راستا بالا ببرند، البته خلاءهای هم وجود دارد که باید رفع شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های نمازجمعه تراز، اضافه کرد: افتخار نماز جمعه شیعی این است یک پایگاه مردمی است و حریت تریبون نمازجمعه به گونه‌ای که مطالبات مردم گفته شود و مردم حس کنند حرف دلشان در این تریبون زده می‌شود، حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با بیان این‌که رسانه‌ها مطالبات مردم را منعکس کنند، ادامه داد: باید اجازه داد که مردم با حفظ موازین اخلاقی مطالبه خود را اعلام کنند و مسئولان هم با گوش شنوا و دلسوزانه شنونده باشند.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به عملیات وعده صادق، خاطرنشان کرد: بعد عملیات طوفان الاقصی و حمله یمنی‌ها به رژیم صهیونیستی و تکمیل کننده آن عملیات وعده صادق سرعت تغییرات جهانی بسیار زیاد شده و دنیا شاهد تغییر موازنه قدرت است.

کد خبر 748092

دیگر خبرها

  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • مسؤولان اصفهان عزمی جدی برای ساماندهی منطقه جوی‌آباد ندارند
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • حرف دل مردم در تریبون نماز جمعه زده شود
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند