Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از راه‌اندازی دفتر همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه برای نخستین بار در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد هادی نظیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به اینکه هیچ سازمانی از لحاظ گستردگی فعالیت مانند سازمان تبلیغات اسلامی نیست اظهار کرد: این سازمان فعالیت فرهنگی تبلیغی گسترده‌ای را در حوزه‌های مختلف نظیر مساجد، هیات‌ها، مداحان و موسسات قرآنی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با ورودم به سازمان تبلیغات اسلامی استان در دو حوزه فعالیت کرده‌ایم یکی هدفمند کردن برنامه‌های قبلی و دیگری تعریف ظرفیت‌های جدید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اینکه در حوزه هدفمندی برنامه‌های قبلی، طرحی به نام «طلبه‌های مستقر در روستاها» اجرا می‌شد که امروز طرح «امام روستا» را با تعریف برنامه‌های جدید اجرایی می‌کنیم گفت: در این راستا اثرگذاری طلبه‌ها در فضاهای روستایی و محلی به نام طرح «امام روستا» و «امام محله» ارتقا می‌یابد.

وی بیان کرد: در این صورت روحانی تنها متولی منبر و اقامه نماز جماعت در روستا نیست بلکه نسبت به تمام مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و تربیتی روستا و محله مکلف است.

نظیری با بیان اینکه در این طرح روحانیون تمام زیرساخت‌های روستا و محله را فعال می‌کنند خاطرنشان کرد: در این حوزه تمام روحانیون استان ارزیابی و بر اساس توانمندی به چهار گروه تقسیم شده‌اند.

وی تصریح کرد: برای اجرای نقش این روحانیون برنامه آموزشی سه ساله تعریف شده که هر ماه در یک دوره آموزشی را شرکت کرده و بتوانند نقش خود را در فضای شهر یا روستا به عنوان امامان روستا یا شهر اجرا کنند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه در حوزه مداحان و مسوولان هیات‌ها نیز طرح‌هایی در حال اجراست خاطرنشان کرد: این گروه را سازماندهی دقیق و رتبه‌بندی کرده‌ و برنامه‌های آموزشی و ارتقایی را برای آنها در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حتی نوع نگاه به مناسبت‌ها و برنامه‌ها دقیق‌تر شده است گفت: قبلا تنها بخشی از برنامه‌ها مانند برنامه‌های ایام محرم و صفر و ماه رمضان در حوزه سازمان تبلیغات اسلامی بود که امروز حتی نسبت به مناسبت‌هایی چون «روز مجلس» و شهادت شهیدمدرس برنامه‌هایی داریم.

نظیری از راه‌اندازی دفتر همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه برای نخستین بار در استان خبر داد و  افزود:  مسئله‌هایی در جامعه می‌بینیم و از طرفی ظرفیتی در دانشگاه وجود دارد که باید بین این دو پیوند برقرار کرده و دانشگاهیان را سر مسئله‌های جامعه بیاوریم تا حل مشکلات آسان شود.

انتهای پیام/89026/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس همدان تبلیغات اسلامی دانشگاه طلبه حجت الاسلام نظیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۸۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به منظور توسعه کمی و کیفی پژوهش‌های بین‌رشته‌ای بالینی، گسترش خدمات و فناوری‌های نوین و توانمندسازی نیروی انسانی در زمینه علوم شناختی و اعصاب، مراحل احداث مرکز ملی نوآوری مغز در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر تهران درحال اجرا است.

مرکز ملی مغز به عنوان یک مرکز پژوهشی، آموزشی، درمانی، توانبخشی، ترجمان دانش و تولید فناوری‌های نوین در زمینه اختلالات عصبی و سلامت مغز به صورت کنسرسیومی از دانشگاه‌ها و کادر علمی و آموزشی مرتبط با مطالعات بالینی و پایه مغز و اعصاب و حوزه‌های مرتبط در دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد و فعالیت خواهد داشت.

ماهیت اصلی مرکز ملی مغز، عملی کردن دیدگاه همکاری‌های علمی و تحقیقات بین‌رشته‌ای و نزدیک کردن فضای علوم پایه و بالینی است. این مرکز به عنوان یک واحد مستقل با تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی همکاری‌های علمی و فناورانه خواهد داشت و برای قسمت درمان با بیمارستان چندتخصصی متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر در تعامل خواهد بود.

مراحل اجرایی ایجاد مرکز ملی مغز هم اکنون با ۳۰ درصد پیشرفت عمرانی طرح و تشکیل هسته‌های تخصصی با حضور متخصصان بین‌رشته ای، تفاهم همکاری با شرکت‌های فعال درحوزه نوروتکنولوژی و مراکز علمی از جمله آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و همکاری با انجمن جهانی آلزایمر و شروع اجرای پروژه پیشگیری از افت عملکردهای شناختی سالمندان در ایران دردست اقدام است.

همزمان با اجرای این برنامه، دو فراخوان در حوزه توسعه نوروتکنولوژی برگزار و کتاب کار «ذهن فعال» در سالمندی نیز انتشار یافته است و تلاش‌هایی نیز برای همکاری در برگزاری مدرسه علوم اعصاب اجتماعی، تدوین پروپوزال بانک داده جامع عصبی ایرانیان در مرحله ثبت، تأسیس آزمایشگاه فوتوبایوماجولیشن و درد نیز انجام شده است.

در راستای اجرای این طرح ملی شماری از پزشکان پژوهشگر جذب و همکاری با اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و فنی نیز انجام شده و ۲۰ پروژه تحقیقات کاربردی درحوزه های اولویت دار، فعالیت کمیته عصب روانپزشکی دستیاران روانپزشکی و تدوین برنامه کمیته دستیاری نورولوژی، راه‌اندازی پروژه نوراکس در قالب دوره‌های تربیت پژوهشگر و فناور و همچنین راه‌اندازی وب سایت و شبکه‌های اجتماعی مرکز از دیگر اقدامات در راستای ایجاد مرکز ملی مغز نیز صورت گرفته است.

کد خبر 6098081

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • یک هزار و ۹۱۹ عنوان برنامه عمرانی و غیر عمرانی در استان سمنان انجام شده است/ پروژه آب‌رسانی به ۲۶۰ روستا در دستور کار است
  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطا می‌شود
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطاء می‌شود
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان