Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند از خودکفایی کشور در تولید گرید سرنگ خبر داد و گفت: زمانی که کشور مورد تحریم قرار گرفت، آخرین شرکتی که به ما گرید سرنگ می فروخت شرکتی از کره جنوبی بود که با فشار امریکا، این شرکت نیز فروش این گرید را متوقف کرد. ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ابراهیم ولدخانی مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک فنی و سرمایه گذاری با شرکت پتروشیمی تبریز گفت: صنعت پتروشیمی صنعتی ارزش آفرین است که در سال گذشته نزدیک به 20 میلیارد دلار ارزآوری برای کشور داشته است و اگر این صنعت مورد حمایت و توجه بیشتری قرار گیرد، با درآمدزایی آن، نیازی به صادرات نفت خام نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در صادرات پتروشیمی نیز به نوعی خام فروشی داریم چرا که می توانیم با ایجاد صنایع پایی دستی، محصولاتی که امروز صادر می کنیم را به محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر تبدیل کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند تصریح کرد: ما گرید نساجی را به ترکیه صادر می کنیم، آنها تولید الیاف، پارچه و لباس می‌کنند و با ارزش افزوده چندین برابری به کشور بازمی‌گردانند.

ولدخانی با بیان اینکه "پتروشیمی شازند یکی از واحدهایی است که متنوع‌ترین محصولات را تولید می‌کند"، گفت: نزدیک به 5000 واحد تولیدی خوراکشان را از مجتمع پتروشیمی شازند تهیه می کنند و بیش از 100 هزار نیروی کار وابسته به فعالیت این مجموعه هستند.

وی ادامه داد: در زمان قبل از تحریم‌ها، ما در خصوص خوراک مورد بی مهری قرار می گرفتیم اما تحریم‌ها برای ما نعمت شد چرا که الان به جای آنکه ما مثل زمان قبل از تحریم‌ها دنبال خوراک باشیم، خود واحدهای پالایشگاهی دنبال ما هستند تا نفتا را از آنها بخریم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند از خودکفایی کشور در تولید گرید سرنگ خبر داد و گفت: زمانی که کشور مورد تحریم قرار گرفت، آخرین شرکتی که به ما گرید سرنگ می فروخت شرکتی از کره جنوبی بود که با فشار امریکا، این شرکت نیز فروش این گرید مرتبط با بحث درمان و سلامت را متوقف کرد، وزارت بهداشت، اربعین بود که اعلام کرد در تأمین سرنگ دچار مشکیلم و ما با توان داخلی، موفق به تولید گرید سرنگ شدیم و امروز کشور بی نیاز از واردات گرید سرنگ است و به مقدار مورد نیاز کشور، تولید این گرید صورت گرفته و از طریق بورس، در اختیار تولیدکنندگان سرنگ در کشور قرار می گیرد.

وی افزود: در حالی که بخش خصوصی بازارهای محدود افغانستان و عراق را در زمینه صاردات بنزین در دست داشت و در این بازارها تحت رقابت با کشورهای منطقه بودیم، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، مذاکره رودررو با مشتریان ما را آغاز کرد و ما دچار رقابت با این شرکت بزرگ داخلی شدیم، که این رقابت منجر به کاشه قیمت بنزین در بازار افغانستان و از دست رفتن بازارهای ما شد.

ولدخانی با اشاره به اورهال بی‌سابقه و گسترده در مجموعه 17 واحد تولیدی این مجتمع پتروشیمی، گفت: ما آماده‌ایم که هر مجموعه‌ای در کشور که نیاز به تخصص و توان فنی نیروهای متخصص پتروشیمی شازند دارد، این توان و تخصص را در اختیارشان بگذاریم.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه ای به منظور انتقال دانش فنی و سرمایه گذاری مشترک بین شرکت پتروشیمی شازند و پتروشیمی تبریز به امضا رسید.

انتهای پیام/

R32317/P/S7,77,78,80/CT11 واژه های کاربردی مرتبط صنعت پتروشیمی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت پتروشیمی صنعت پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۰۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار ما همزمان و حتی شاید ساعتی پیش از باز شدن در سالن‌های هفده‌گانه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به عنوان بزرگ‌ترین و شاخص‌ترین رویداد تجاری برای معرفی توانمندی‌های صادراتی کشورمان به بازارهای جهانی، خیل عظیم بازدیدکنندگان ایرانی و خارجی در محوطه نمایشگاه و ورودی‌ها خودنمایی می‌کند؛ بازدیدکنندگانی که طبعاً به واسطه ترکیب چهره و رنگ پوست، لباس‌های ملی و محلی و یا کت و شلوارهای رسمی به آسانی امکان تشخیص «خارجی بودن» یا «هموطن بودن» را به بیننده می‌دهند.

تحریم، حریف توان و اراده ایرانی نیست
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران که از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ برقرار است، خوشبختانه با استقبال چشمگیر استان‌ها و شرکت‌های داخلی و خارجی همراه بوده به طوری که فعالان حوزه‌های صنعت ساختمان و خدمات فنی، مهندسی و پتروشیمی، صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، فرش و صنایع ‌دستی و گردشگری، صنعت دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی در آن حضور به هم رسانده‌اند تا ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تولیدی و صادراتی خود عرصه تجارت خارجی کشور و بازارهای هدف برای محصولات وطنی را چابک‌تر، هموارتر و شفاف‌تر کنند.
در این گردهمایی بزرگ اقتصادی و تجاری  ۲هزار و ۵۰۰ تاجر از ۱۰۰ کشور و ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی داخلی حضور دارند.از سویی با توجه به حضور پررنگ استان‌ها به نظر می‌رسد رویداد بزرگ برای صاحبان صنعت و تولید در اقصی نقاط کشور به قدری انگیزه‌بخش بوده که غرفه‌هایی برای خود تدارک دیده‌اند تا از نزدیک هر آنچه در چنته دارند را برای معرفی به جامعه هدف ارائه کنند و به خوبی اثبات کنند میله‌های سخت و بلند تحریم هیچ گاه محکم‌تر و برافراشته‌تر از پرچم اراده صنعتگران و صادرکنندگان ایرانی و قوی‌تر از اراده دیپلماسی اقتصادی کشورمان برای توسعه ظرفیت‌ها و روابط اقتصادی با کشورهای همسایه، منطقه و بازارهای جهانی نیست.

حضور پرتعداد میهمانان خارجی در محوطه بیرونی سالن‌ها و همچنین غرفه‌های نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به خوبی مؤید این واقعیت است که فرصت پنج‌روزه برگزاری این گردهمایی، علاوه بر معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی اقتصادی و تجاری کشور، امکان دستیابی بیش از پیش به ذائقه طرف‌های تجاری، آشنا شدن شرکت‌های ایرانی با توان و ظرفیت اقتصادی و تجاری میهمانانشان و بازاریابی به صورت رودررو و بی‌واسطه فراهم آمده است.

هدف گذاری یک میلیارد دلاری
بر اساس اظهارات مجریان نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران حدود ۶۰درصد از تاجران حاضر در نمایشگاه سال گذشته برای نخستین بار به ایران سفر کرده بودند و پس از بازدید از نمایشگاه پنجم و آشنایی با توان و ظرفیت‌های تجاری شرکت‌های ایرانی، امسال حضور پررنگ‌تر و پرتعدادتری در نمایشگاه داشته‌اند.

ارقام منتشر شده از دستاوردهای نمایشگاه سال گذشته ایران اکسپو نشان می‌دهد در نتیجه قراردادهای منعقد شده میان طرف‌های ایرانی و خارجی بیش از یک میلیارد دلار صادرات محقق شده و بر این اساس انتظار می‌رود امسال رقم صادرات حاصل از این گردهمایی فراتر از رقم یک میلیارد دلار باشد.

نمایشگاه ششم ایران اکسپو ۲۰۲۴ در شرایطی بستری هموار برای متنوع‌تر شدن کالاها و گروه‌های کالایی صادراتی و افزایش آمار مقاصد و بازارهای صادراتی ایران فراهم آورده که همزمان با این رویداد شاخص تجاری، برنامه‌هایی برای بازدید از کارخانه‌های بزرگ، شهرک‌های صنعتی و دانش‌بنیان‌ها هم پیش‌بینی شده و قرار است در این فرصت پنج‌روزه ۳هزار و ۵۰۰جلسه بی‌توبی (Business-to-Business) نیز برای فروش محصولات و خدمات بین شرکت‌ها برگزار شود.

فرزانه غلامی

دیگر خبرها

  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • رشد ۶۰ درصدی تولید نفت در کشور
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • جهش تولید نفت ایران در سال جاری
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی