Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@23:16:29 GMT

ماجرای رقم نجومی آلودگی هوا در اهواز

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۹۲۳۹۳

ماجرای رقم نجومی آلودگی هوا در اهواز

خبرگزاری تسنیم: شامگاه شنبه بود که برخی سایت‌های تخصصی هواشناسی جهانی از آلودگی بیش از حد کلانشهر اهواز خبر دادند و تصاویر مربوط به آلایندگی هوا در فضای مجازی میان مردم خوزستان دست به دست شد.

همچنین نرم‌افزار اطلاع‌رسانی وضعیت آلایندگی هوا متعلق به سازمان حفاظت از محیط زیست نیز آلودگی هوا در شهر اهواز را در ساعت‌هایی از شب گذشته تا 401 نشان می‌داد که بالاترین حد آلایندگی قابل محاسبه در آن نرم‌افزار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتشار تصاویر و خبر مربوط به این میزان آلودگی شدید در اهواز این احتمال را در در ذهن مردم ایجاد کرد که ممکن است به دلیل این میزان آلودگی هوا، مدارس و ادارات امروز یکشنبه در خوزستان تعطیل باشد، احتمالی که با سکوت مسئولان مربوطه در ستاد بحران و استانداری خوزستان مواجه شد.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان اما در گفت‌وگویی با رسانه‌ها مدعی شد این آلودگی هوا نوعی متفاوت از آلودگی است و این میزان آلودگی به حد خطر و تعطیلی مدارس نرسیده است!

محمد سبزواری در این گفت‌وگو بیان کرد: این شاخص در واقع PM 10 است که برای چند ساعت در این حد نیز مشکلی ندارد زیرا میانگین 24 ساعت آن مدنظر است.

وی افزود: طبق تصویب مدیریت بحران باید شاخص هوا در میانگین ساعتی بالای 700 باشد که وضعیت هوا در خطر باشد و مدارس یا ادارات تعطیل شوند.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان ادامه داد: شاخص کیفی بالای 400 که ثبت شده PM2.5 (که همان شاخص آلودگی صنعتی است)نیست، اگر آلودگی صنعتی 400 باشد بسیار فجیع است اما اکنون در آن وضعیت نیستیم.

وی در رابطه با اینکه آیا آلودگی از سمت عراق وارد می شود، خاطرنشان کرد: اگر هم باشد غبار بسیار رقیقی است و مشکل خاصی وجود ندارد.

به گزارش تسنیم به نظر نمی‌رسد این توضیحات مدیرکل هواشناسی خوزستان که سازمانی فنی و تخصصی است و معمولا بر اساس آمار و ارقام بصورت حرفه‌ای موضع می‌گیرد، درباره عدم تعطیلی مدارس و و دانشگاه ها در اهواز از نگرانی خانواده‌ها کاسته باشد اما توصیه مراکز تخصصی جهانی هواشناسی به مردم خوزستان این بود که در خانه بمانید یا کلا از شهر بیرون بروید.

معضل آلایندگی هوا در اهواز که در فصل زمستان سهم بیشتر آن مربوط به فلرهای نفتی و صنایع بزرگ اطراف این کلانشهر است هر ساله سبب نگرانی مردم از عواقب تنفس این ذرات آلاینده است اما آنچه که مشخص است نبود عزم و اقدام جدی برای کاهش این میزان آلایندگی است.

بیشتر بخوانید

مسئولان آموزش‌و‌پرورش باید بگویند چه برنامه‌ای برای جبران زمان تعطیلات آلودگی هوا دارند؟

انتقاد ‌ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران از آلودگی هوا / آیا ‌آلودگی هوا هم از اروپا و آمریکا می‌آید؟

مقابله با اثرات آلودگی هوا با چند خوردنی

خبرنگار تسنیم در گفت‌وگو با تعدادی از والدین دانش آموزان اهوازی متوجه نگرانی و دلهره آنان نسبت به سلامت جسمی فرزندانشان شد، یکی از این والدین می‌گوید در هنگامی که سلامتی فرزند در خطر باشد مدرسه رفتن و برایم اهمیتی ندارد متوجه نمی‌شوم چرا مسئولان در همچنین شرایط هوایی واقعیت ها را به درستی مطرح نمی‌کنند.

یک مادر که در حال رساندن فرزند خو به مدرسه بود نیز به خبرنگار ما می‌گوید: بیرون آمدن فرزندان در این شرایط واقعا کاری اشتباه است از طرفی نگران عقب ماندگی دخترم نیز هستم، امیدوار بودیم دولت و متولیان امر گامی عملی برای این موضوع بردارند اما متاسفانه حال که کمی از معضل ریزگردها کاهش یافته و امیدوار بودیم اوضاع بهتر شود، مسئله آلایندگی‌های موجود ضربه زیادی به سلامت مردم می‌زند.

منبع: فردا

کلیدواژه: اهواز هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۲۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور جدید اجراهای پاپ در استان خوزستان آغاز شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیرماه سال ۱۴۰۱ بود که حواشی و اتفاقات در مقابل سینما هلال اهواز، باعث شد کنسرت سیروان خسروی با جنحال‌های فراوان لغو شود و از آن روز تاکنون، به جز چند اجرای جسته و گریخته، روند برگزاری کنسرت در این استان با اختلال مواجه شد و حتی مدیرکل ارشاد در این استان نیز تغییر کرد.

اما شب گذشته پس از حدود دو سال بار دیگر روند برگزاری کنسرت در این استان به ادعای فعالین موسیقی در خوزستان از سر گرفته شده است و قرار است هر ماه دو خواننده در اهواز و شهر‌های اطراف روی صحنه بروند.

مجید رضوی شب گذشته نخستین کنسرت دور جدید اجرا‌های زنده در این شهر را روی صحنه برد و با استقبال جالب توجه مردم اهواز رو به رو شد.

ابن خواننده با اجرای بیش از بیست قطعه در این کنسرت، شب ویژه‌ای را برای دوست دارانش ساخت و در اواسط کنسرت نیز رو به حاضرین در سالن گفت: اهواز و خوزستان جزو بهترین مردمان ایران هستند که در فضای فرهنگ و هنر کارنامه ایدرخشان دارند. امیدوارم با همکاری مسئولین، سالن‌های در خور شان این مردم برای کنسرت ساخته شود.

حمزه صحرایی تهیه کننده کنسرت مجید رضوی در اهواز درباره آغاز مجدد روند برگزاری کنسرت در این استان معتقد است: مقوله کنسرت در خوزستان پس از اتفاقات کنسرت سیروان خسروی که من تهیه کننده آن اجرا هم بودم، به مشکلاتی خورد که با تدبیر مدیران فرهنگی استان بالاخره تصمیم بر این شد که بار دیگر شاهد برگزاری کنسرت در استان باشیم. تلاش و همدلی مدیران فرهنگی استان و فعالین و تهیه کننده‌های موسیقی باعث شده که ما با اطمینان در این حوزه فعالیت هایمان را از سر بگیریم و قطعا دیگر ماجرا‌های کنسرت «سیروان خسروی» تکرار نخواهد شد.

صحرایی افزود: برنامه ریزی‌های فراوانی برای برگزاری کنسرت در خوزستان صورت گرفته که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد و بی شک استان خوزستان که دارای پیشینه‌ای فرهنگی و هنری در همه این سال‌ها بوده، برای ادامه روند کاری در سال پیش رو، کارنامه‌ای پربار را به همکاری مدیران ارشاد در استان تجربه خواهد کرد.

گفتنی ست کنسرت مجید رضوی در اهواز به همت موسسه فرهنگی هنری «آوای آیین» به مدیریت حمیدرضا خجندی در اهواز برگزار شد و در هفته‌های آینده چهره‌هایی چون: معین زد، سهراب پاکزاد، حامیم و... در این استان روی صحنه خواهند رفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره وقوع گرد و خاک
  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم شد
  • بنی‌تمیم: اکنون زمان حمایت همه‌جانبه از سه تیم لیگ برتری خوزستان است
  • دور جدید اجراهای پاپ در استان خوزستان آغاز شد
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • (ویدئو) آلودگی مشعل‌های نفت در خوزستان
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود