Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@00:05:35 GMT

مرگبارترین سال تاریخ آمریکا

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۹۶۵۴۸

مرگبارترین سال تاریخ آمریکا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از رکنا، یواس ای تودی و دانشگاه نورث ایسترن جمع آوری و منتشر کرده اند، در ۳۳ فقره از ۴۱ حادثه کشتار جمعی سال 2019 از سلاح گرم استفاده شده است. کشتار جمعی حادثه ای است که در آن دست کم چهار نفر (به جز فرد شلیک کننده و مهاجم) کشته شده باشند و۴۱ فقره کشتار جمعی بیشترین تعداد در یک سال از زمان جمع آوری آمار از سال ۲۰۰۶ به بعد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهش های پیشین با سابقه بیشتر نشان می دهد، از دهه ۱۹۷۰ هم هرگز در یک سال میلادی به اندازه سال ۲۰۱۹ حادثه کشتار جمعی در آمریکا رخ نداده بود و بیشترین تعداد به سال ۲۰۰۶ با ۳۸ مورد مربوط می شود. آمار کشته های ناشی از حمله های مسلحانه طی امسال چنان زیاد و تکان دهنده بود که مسئله کنترل سلاح به مناظره های انتخاباتی هم راه یافت و جو بایدن، نامزد پیشنهادی دموکرات ها در انتخابات ۲۰۲۰ به آن اشاره کرد.با این که بسیاری از سیاستمداران آمریکایی از جمله نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری موافق ممنوع شدن استفاده از اسلحه تهاجمی هستند اما این فقط مایک بلومبرگ، شهردار پیشین نیویورک و میلیاردر سرشناس است که سیاست کنترل سلاح را در برنامه های خود در نظر گرفته و خواستار اعمال نظام ملی مجوز حمل سلاح، بررسی شدید پیشینه دارندگان سلاح و تصویب قوانینی شده است که به دادگاه های محلی اجازه می دهد سلاح افراد خطرناک راتوقیف کنند.از نظر تعداد قربانیان، همچنان سال ۲۰۱۴ با داشتن ۲۲۴ کشته صدرنشین سال های پرتلفات در حوادث کشتار جمعی است. در آن سال مرگبارترین کشتارجمعی در تاریخ معاصر آمریکا در کنسرتی در لاس وگاس رخ داد. کالیفرنیا با وجود داشتن قوانین سختگیرانه استفاده از سلاح، با هشت فقره کشتار جمعی درایالات متحده صدرنشین شد و سال ۲۰۱۹ تقریبا نیمی از ۵۰ ایالت آمریکا دست کم یک کشتار جمعی را تجربه کردند.نخستین کشتار جمعی ۲۰۱۹ درست ۱۹ روز پس از آغاز سال رخ داد؛ جایی که یک مرد ۴۲ ساله با تبر به مادر، پدرخوانده، نامزد و دختر ۹ ماهه خودش حمله کرد و همه را کشت. در پایان هم فرد مهاجم با شلیک پلیس کشته شد و ماجرا خاتمه یافت. این حادثه یکی از ۱۸ کشتار جمعی با قربانی شدن اعضای خانواده و یکی از شش حادثه بدون استفاده از سلاح گرم بود. مهاجمان در این موارد از تبر، چاقو و آتش استفاده کردند.۹ فقره کشتار جمعی با شلیک گلوله در مکان های عمومی رخ داد و دیگر موارد در خانه، محل کار یا کافه بود. تقریبا در تمام موارد حادثه هایی به سرخط خبرها راه یافتند که در مکان های عمومی اتفاق افتاده بودند. بیشتر حادثه ها مربوط به کشتار افرادی می شد که همدیگر را می شناختند یا مربوط به درگیری های خانوادگی یا خشونت گروه های درگیر در قاچاق مواد مخدر بود. برخی هم مربوط به کسانی می شد که خشم خود را سر همکاران یا اعضای خانواده خالی کردند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا سلاح گرم سال میلادی حادثه کشتار جمعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۶۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «انجو کچلی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که سفر «رجب طیب اردوغان» رییس‌جمهور ترکیه به آمریکا که برای ۹ ماه «می» برنامه‌ریزی‌شده بوده، به تعویق افتاده و در تاریخ دیگری که برای هر دو طرف راحت‌تر باشد، انجام خواهد شد.

وی دراین‌باره گفت: سفر رییس‌جمهور ما به ایالات متحده، که برای ۹ می برنامه ریزی شده بود، به دلیل ناسازگاری برنامه ها به تاریخ دیگری که برای هر دو طرف راحت تر است، به تعویق افتاده است. گفتگوی سطح بالا بین ترکیه و ایالات متحده برای آماده‌سازی این سفر ادامه خواهد داشت.

پیش از این رسانه های ترکیه و غربی به نقل از منابعی در آنکارا از تعویق این سفر خبر داده بودند.

کد خبر 6089562

دیگر خبرها

  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • حمایت دانشگاهیان مازندران از خیزش جهانی دانشجویی
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • آمریکا بعد از جنگ ویتنام چنین اعتراضانی ندیده است/ ادامه اعتراضات تا توقف کشتار در غزه
  • واکنش به کشتار در غزه؛ حقیقت جنبش‌های دانشجویی در آمریکا
  • همراهی پدر دانشجو با دخترش در تظاهرات حمایت از فلسطین
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست