Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@05:49:58 GMT

چرا زنان بعد از ازدواج چاق می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۹۶۶۶۵

چرا زنان بعد از ازدواج چاق می‌شوند؟

جدای از تغییراتی که بعد از ازدواج در سبک زندگی زوج‌ها ایجاد می‌شود، تغییرات عمدتا بیولوژیکی زنان بعد از ازدواج نیز در این افزایش وزن موثر است. در ادامه با این دسته از دلایل عمده افزایش وزن زنان آشنا می‌شویم. تغییرات هورمونی وقتی یک زن وارد زندگی زناشویی می‌شود تغییرات هورمونی زیادی در بدنش به وجود می‌آید که در مجموع به افزایش اشتها و در نهایت چاقی منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کمبود خواب بعد از ازدواج، زمان و الگوی خواب زنان تغییر می‌کند. در بسیاری از موارد خانم‌ها دچار کمبود خواب می‌شوند و این کمبود خواب مهم‌ترین عامل افزایش وزن در بسیاری از آن هاست. تغییرات جسمی و روحی پزشکان و کارشناسان تغذیه می‌گویند زنان بعد از ازدواج وارد روابط فیزیکی و عاطفی تازه‌ای می‌شوند و بر این اساس، جسم و ذهن شان دچار تغییرات زیادی می‌شود.

این شرایط جدید، مسئول تغییراتی است که ما در ظاهر آن‌ها به صورت چربی بدنی می‌بینیم. سن امروزه با افزایش سن ازدواج، بسیاری از زنان در سنین بین ۲۸ تا ۳۰ سال زندگی زناشویی خود را آغاز می‌کنند. مطالعات نشان داده است بعد از ۳۰ سالگی، سرعت سوخت و ساز در بدن کاهش می‌یابد و همین موضوع، یکی از عوامل افزایش وزن است.

بارداری بسیاری از زوج‌ها در یکی دوسال اول زندگی دارای فرزند می‌شوند. مادر شدن، زنان را دچار تغییرات فیزیکی زیادی می‌کند. افزون بر این، تولد فرزند، برنامه زندگی آن‌ها را به میزان زیادی تغییر می‌دهد. این شرایط به طور طبیعی افزایش وزن را به دنبال دارد. استرس ازدواج و تطابق با شرایط جدیدی که ایجاد می‌کند، یکی از مشکل‌ترین کار‌ها برای هر زنی است. استرسی که قرار گرفتن در محیط جدید ایجاد می‌کند زنان را به سمت غذا خوردن بیشتر سوق می‌دهد و به طور طبیعی به افزایش وزن منجر می‌شود. مصرف قرص‌های ضد بارداری مصرف قرص‌های هورمونی ضد بارداری هم در افزایش وزن زنان بی تاثیر نیست.

هرچند این افزایش وزن زیاد قابل توجه نیست، اما مصرف آن‌ها را می‌توان مسئول ۲ تا ۳ کیلوگرم افزایش وزن زنان دانست. حس امنیت براساس مطالعاتی که نتایج آن‌ها در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، عشق و شادی و امنیتی که زنان بعد از ازدواج در کنار همسرانشان احساس می‌کنند، به احتمال زیاد به افزایش وزن آن‌ها منجر می‌شود. چگونه از این افزایش وزن جلوگیری کنیم؟

شاید بتوان بعضی از عوامل افزایش وزن بعد از ازدواج را غیرقابل اجتناب دانست، اما گام‌های ساده‌ای مثل مصرف وعده‌های غذایی سالم و کم کالری، برنامه ریزی برای فعالیت‌های دو نفره، گنجاندن ورزش به عنوان فعالیت حتمی در برنامه روزمره، خودداری نکردن از خوردن صبحانه، خاموش کردن تلویزیون هنگام صرف غذا و توجه به سلامت بدن و تناسب اندام می‌تواند به جلوگیری از این افزایش وزن کمک کند.

 

منبع: برنا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ازدواج افزایش وزن چاقی سلامت زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۶۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ مدیرکل بهزیستی مازندران ضمن گرامیداشت روز روانشناس و مشاوره ، با اشاره به نقش روانشناسان در ایجاد جامعه سالم از نظر جسمانی و روانی، گفت: اکنون ۲۱۲ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در استان در راستای ارائه مشاوره تخصصی در زمینه‌های فردی و خانوادگی، ازدواج، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تحصیلی، ارتقاء توانمندی‌های معنوی، اخلاقی و فکری و ... فعالیت دارد.

دکتر فریبا بریمانی به خدمات حضوری و غیر حضوری مشاوره و روانشناختی اشاره کرد و افزود: پارسال ۱۶۶ هزار و ۳۰۱ نفر با مراجعه به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی از متخصصان مراکز بهزیستی خدمات دریافت کردند و  ۱۹۴ هزارو ۵۶۸ نفر  هم در تماس با ۱۴۸۰ "صدای مشاور"، برای رفع مشکلات روانشناختی در زمینه‌های فردی و خانودگی، کودک و نوجوان، تحصیلی، شغلی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره طلاق، توانایی تصمیم گیری صحیح و مناسب و همچنین تقویت مهارت‌های زندگی و مهارت‌های بین فردی  از خدمات مشاوره تلفنی بهره‌مند شدند.

بریمانی، از ارائه آموزش به بیش از هشت هزار و ۳۰۰  جوان در آستانه ازدواج اشاره و خاطرنشان کرد: پارسال ۱۴ هزار و ۹۹ زوج مازنی برای افزایش استحکام روابط زوجین در کلاس‌ها ودر کارگاه‌ها و جلسات آموزشی پیش از ازدواج شرکت کردند

مدیر کل بهزیستی استان ارتقای سلامت و توانمندسازی روانشناختی زوجین، افزایش رضایتمندی زندگی زناشویی و تحکیم بنیان خانواده را از جمله اهداف برنامه‌های پیشگیرانه و ارتقایی سازمان بهزیستی در حوزه خانواده برشمرد و گفت: در این راستا در سالی که گذشت ۱۵۴۱۱ نفر از آموزش زندگی خانواده و ۴۴۰۹۹ نفر از آموزش‌های مهارت‌های زندگی بهره‌مند شدند.

بریمانی،  انتخاب همسر و ازدواج را از بعد اجتماعی و فردی برای افراد جامعه، مرحله مهم و حساسی دانست و ادامه داد: ۹۶۸۰ نفر پارسال  از مراکز مشاوره سراسر استان برای ازدواج و انتخاب همسر خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی مازندران به  خدمات مشاوره طلاق در مراکز بهزیستی نیز اشاره کرد و افزود: پارسال ۴۶ هزار و ۳۶۱ زوج در مراکز مشاوره، خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند که از این تعداد پرونده بیش از ۲۳ درصد منجر به سازش شده است و عمده‌ترین دلایل طلاق نیز عدم مسوولیت پذیری، بی توجهی، کمبود مهارت‌های زندگی، اعتیاد، خیانت و سو ظن، خشونت و دخالت اطرافیان بود.

دیگر خبرها

  • اتفاقی که باعث شد مورایس مسلمان شود
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس؛ ازدواج با دختر ایرانی
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • پشت پرده مسلمان شدن مورایس سرمربی سپاهان
  • تصمیم بزرگ: مورایس چگونه مسلمان شد
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور