Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با اشاره به پیوستن بندرعباس به شبکه جهانی شهرهای خلاق از نظر یونسکو، گفت: این شهر گام بلندی در راستای معرفی خود به دنیا برداشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ حجت‌الله ایوبی در حاشیه برگزاری پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی که در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: انتخاب بندرعباس به عنوان عضو جدید شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو، از پروسه سخت و نفسگیری گذر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح جزئیات انتخاب شهرهای خلاق از نظر یونسکو، افزود: هر دو سال، پرونده و درخواست چهار شهر نامزد به یونسکو معرفی  شده که از این میان، حداکثر دو شهر پذیرفته می‌شود.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران ادامه داد: بنابراین، ما می‌توانیم در سال یک شهر از ایران را، با شرط جامع و درست بودن پرونده به عنوان شهر خلاق داشته باشیم.

ایوبی گفت: خوشبختانه با همت شهرداری، همراهی کمیسیون ملی یونسکو، وزارت کشور و همچنین سایر دستگاه‌های مربوطه، پرونده شهر بندرعباس با شرایط بسیار خوب و قابل قبول و اثرگذار مورد قبول هیئت‌داوران که سخت‌گیری خاصی در انتخاب دارند، قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بندرعباس به عنوان دومین شهر خلاق ایران در زمینه صنایع‌دستی انتخاب شده است، بیان کرد: این انتخاب یک اقدام قابل توجه بوده که باید از آن استفاده شود.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یونسکو همه شهرهای عضو شبکه را، به علاقمندان هر حوزه معرفی می‌کند، اظهار کرد: بندرعباس یک گام بلند در راستای معرفی بین‌المللی خود و صنایع دستی برداشته و ادامه این مسیر نیازمند همراهی تمامی بخش‌های مرتبط است.

اضافه می‌شود، نمایشگاه سراسری صنایع دستی با 117 غرفه از هشت لغایت 13 دی‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس برگزار می‌شود و از ساعت 16 تا 22 پذیرای علاقه‌مندان به هنر صنایع دستی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران شهرداری صنایع دستی یونسکو برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی اظهار کرد: این اداره کل به معرفی قابلیت‌ها و طرفیت‌های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن ۴۱ برگزار شده است. 

وزیر کشور و استاندار خراسان رضوی و همچنین مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از غرفه این استان بازدید و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به تشریح ظرفیت‌های زنجیره‌های ارزش گردشگری و گوهر سنگ‌ها پرداخت.

دیگر خبرها

  • استان فارس برند جهانی در عرصه صنایع دستی محسوب می‌شود
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد