Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد کتال محسنی در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین در پاسخ به اینکه مرگ دلفین در دلفیناریوم برج میلاد چه زمانی به سازمان حفاظت محیط زیست اعلام شده است، گفت: مرگ دلفین در دلفیناریوم برج میلاد روز سه‌شنبه ۳ دی ماه از سوی یکی از خبرنگاران به اداره کل محیط زیست استان تهران انعکاس داده شد. بلافاصله پس از کسب این خبر، در غروب روز سه‌شنبه، گروهی از کارشناسان و مدیران سازمان مرکزی و اداره کل محیط زیست استان تهران به محل دلفیناریوم اعزام شدند که به دلیل بسته بودن این مجموعه، دوباره ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه برای بازدید مراجعه کرده و  پس از حدود یک ساعت معطلی موفق به بازدید و آغاز کردن بررسی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان تهران افزود: پیمانکار دلفیناریوم، نامه‌ای را با امضای مدیرمسئول دلفیناریوم برج میلاد به تاریخ ۳ دی ماه تنظیم کرده و البته نامه را چهارم دی ماه به صورت دستی به محیط زیست تحویل داد. در این نامه، تعداد گونه‌های موجود در دلفیناریوم برج میلاد را یک دلفین و یک شیر دریایی کالیفرنیایی اعلام کرده و از تلف شدن یک قطعه دلفین خبر داده‌اند. در صورت جلسه اعلام کرده‌اند که این دلفین ساعت ۰۷:۲۰ صبح ۲۹ آذر ماه ۹۸ تلف شده است.

وی تصریح کرد: پیمانکار دلفیناریوم در حالی تلف شدن یک قطعه دلفین را با چند روز تاخیر به محیط زیست اعلام کرده است که موظف هستند هر سه ماه یک بار خوداظهاری کنند که متاسفانه این خوداظهاری صورت نگرفته است. اگر زمان ۲۹ آذر ماه را به عنوان روز مرگ دلفین در نظر بگیریم، در گزارش فصل پائیز یعنی حداکثر تا ۳۰ آذر ماه باید موضوع را به محیط زیست منعکس می‌کردند اما پیمانکار پس از مراجعه گروه کارشناسان و مدیران محیط زیست، نسبت به انعکاس موضوع اقدام کرده است. این منطقی نیست که محیط زیست با گزارش خبرنگار از موضوع مطلع شود.

کتال محسنی افزود: پیمانکار دلفیناریوم مسئول بوده و نیاز است که مستندات را شفاف به محیط زیست اعلام کند. حتی آب محل نگهداری دلفین باید آنالیز شود و به محیط زیست ارائه شود و گونه‌ها در دوره زمانی خاص توسط دامپزشک معاینه شده و نتایج گزارش‌ها را به محیط زیست اعلام کنند.  

معاون اداره کل محیط زیست استان تهران درباره اینکه آیا بررسی بر روی جسد دلفین صورت گرفته است، گفت: جسد دلفین از سوی پیمانکار به یک آزمایشگاه طرف قرارداد منتقل و از جسد نمونه‌برداری صورت گرفته است. این آزمایشگاه باید مورد اعتماد سازمان دامپزشکی باشد.

وی درباره نتیجه این آزمایش، گفت: نتیجه نمونه‌برداری را روز یکشنبه آوردند اما در اثر اختلافاتی بر سر مرجع نمونه‌برداری، نتیجه را به محیط زیست ارائه نکردند. این مسائل اختلافی، منحرف کردن موضوع و فرافکنی است. بنابراین اداره کل محیط زیست استان تهران امروز طی نامه‌ای رسمی می‌خواهد که نتیجه نمونه‌برداری را به محیط زیست تحویل دهند. انتظار این است که اول نتایج نمونه‌برداری را به محیط زیست ارائه دهند تا زمان دقیق تلف شدن دلفین مشخص شود.

کتال محسنی در پاسخ به اینکه اگر پیمانکار از ارائه نتیجه نمونه‌برداری امتناع کند چه اقدامی در قبال پیمانکار متصور است، اظهار کرد: موضوع را به سازمان مرکزی محیط زیست منتقل می‌کنیم. اداره کل محیط زیست اگر همان روز وقوع مرگ دلفین، در جریان این اتفاق قرار می‌گرفت، برای نمونه‌برداری اقدام می‌کرد و اکنون هم اگر جسد فاسد نشده باشد و نیاز باشد، محیط زیست رأسا برای نمونه‌برداری اقدام خواهد کرد. ضمن اینکه گروه بازدیدکننده از محل نگهداری دلفین‌ها، هیاتی متشکل از کارشناسان، متخصصان و مدیران محیط زیست اعم از رئیس گروه پستانداران دریایی سازمان حفاظت محیط زیست و رئیس گروه بیماری‌های سازمان حفاظت محیط زیست و ... بوده‌اند و اگر نیاز بود در همان روز چهارم دی ماه دستورهای لازم برای نمونه‌برداری توسط محیط زیست را صادر می‌کردند.

معاون اداره کل محیط زیست استان تهران، سن دلفین تلف شده را ۹ ساله اعلام کرد. 

کد خبر 474175 برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش برج میلاد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حیوانات حیات وحش برج میلاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۸۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: هزار متر مربع از اراضی ملی در منطقه گشت رودخان رفع تصرف شد.

علیرضا حسین زاده بابایی همچنین از تخریب چند بنای غیر مجاز ساخته شده در این زمین‌ها خبر داد و افزود: با باز پس گیری این زمین‌ها ۲ متصرف به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین‌ها در این منطقه حداقل متری ۸ میلیون تومان است، افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی شبانه روز در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست: در صورت مشاهده تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست موارد را در اسرع وقت به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان