Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی قبل از ظهر دوشنبه در تجمع عظیم طلاب و اقشار مختلف مردم قم که به مناسبت یوم‌الله ۹ دی در مدرسه فیضیه برگزار شد، اظهار داشت: تقوا در تعریفی ساده به معنی انجام واجبات و ترک محرمات است.

وی با بیان اینکه در هر جامعه‌ای برای حوادث رخ داده برنامه‌هایی جهت یادآوری آن به نسل‌های بعد برگزار می‌شود، افزود: بنا به نظر اسلام باید در هر کاری هدف والا که فوق تمام اهداف است را در نظر بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید قدردان نظام اسلامی باشیم

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه باید قدردان نظام اسلامی باشیم، تصریح کرد: باید برای ادامه برکات این نظام اسلامی دست نیاز به سوی خدا و اولیای الهی دراز کنیم.

وی تصریح کرد: تشکیل جلساتی از این قبیل علاوه بر افزایش اعتماد به نفس، موجب انتقال بینش‌ها و ارزش‌ها به نسل‌های بعد نیز می‌شود تا بدانند چه چیزهایی بر کشورشان گذشته است.

آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: همچنین برای نمایش قدرت خود و فهماندن این مسئله به دشمنان که حاضر به فداکاری در راه آرمان‌ها هستیم باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

وی استفاده از نعمات الهی را محدود دانست و افزود: شکر نعمت برای ما در کشور آثار بسیاری را به همراه داشته است که یکی از این آثار کوتاه شدن دست دشمنان بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: با شکر نعمت علاوه بر اینکه آن نعمت باقی می‌ماند، افزایش نیز پیدا می‌کند و آثار ثواب آن نیز در دنیا و آخرت شامل حالمان می‌شود.

دشمنان به فکر آشوب در کشور هستند

وی توکل به خداوند را در شرایط کنونی که دشمنان به فکر آشوب در کشور هستند امری ضروری دانست و افزود: گفتن اینکه ما هستیم که در مقابل آمریکا ایستاده‌ایم با آموزه‌های دینی ما همخوانی ندارد بلکه باید بگوییم که کار ما تنها در دستتان توانای خداوند است بنابراین نباید حتی در این مسیر به بازوی خود مغرور شویم.

آیت الله مصباح یزدی تأکید کرد: باید همیشه به خاطر داشته باشیم که خداوند بارها فرموده‌اند که دوستان خود را در مقابل دشمنان پیروز کردیم در حالی که دشمنان به لحاظ تجهیزات وضعیت بهتری داشتند و همچنین می‌فرماید که ما شما را که زبون بودید بر دشمنان قوی‌تان پیروز کردیم.

وی در ادامه گفت: انسان نباید هیچ گاه بر قدرت‌های خود مغرور شود، همچنین باید علاوه بر شکرگزاری نعمت‌های الهی به اطاعت از فرامین الهی نیز بپردازد.

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) عنوان کرد: نباید تنها به فکر منفعت شخصی و در استفاده برای حزبی خاص باشیم و نباید از این نعمت‌ها برای اطرافیان خود استفاده کنیم.

قطع امید از دشمنان راه پیروزی کشور است

وی گرانی و بیکاری را یک امتحان الهی دانست و افزود: ما باید ببینم چه وظیفه‌ای در قبال این امتحان الهی داریم، سختی‌هایی پیش روی ما وجود خواهد داشت که باید در این سختی‌ها از امتحان الهی پیروز شویم و اولین قانون در این شرایط این است که دست خود را تنها به سمت خداوند دراز کنیم و از خداوند مدد بگیریم.

آیت الله مصباح یزدی قطع امید از دشمنان را راه پیروزی کشور دانست و افزود: بزرگترین وظیفه روحانیت دفاع از نظام اسلامی است.

وی بیان کرد: باید از دشمنان خود قطع امید کنیم و نباید در این شرایط چشم به کمک دشمنان بدوزیم، چرا که آنها تمام قدرت خود را صرف این می‌کنند که ما را نابود کنند، امید به این دشمنان و پیشنهاد مذاکره به آنان در خفا احمقانه است.

کد خبر 4811242

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله مصباح یزدی مدرسه فیضیه قم حماسه نهم دی ماه بوشهر 9 دی ایلام آلودگی هوا خطبه های نماز جمعه قزوین انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند شهرکرد شیراز گرگان مشهد استانداری سمنان تعطیلی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۱۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرماندار بوکان در صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح ضمن تبریک وعده صادق و پیروزی مقتدارنه سپاه گفت سپاه پاسداران در برابر هر نوع هجمه و تحرک دشمنان قسم خورده آمادگی و‌توان لازم را دارند.

صنعتی گفت به لطف رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و توصیه‌های پدرانه ایشان کشور در حال پیشرفت و تعالی است.

 وی با اشاره به توان دفاعی و بازدارندگی نیرو‌های مسلح افزود در همه عرصه‌ها آمادگی رویارویی مقابله با دشمنان را داریم.

وی گفت کشور‌های عربی و اسلامی جرات به زبان آوردن موضوعات روز و‌تحرکات نامبارک رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم مظلوم اشغالی را ندارند و این در حالی است که تنها جمهوری اسلامی است که در صف مقابله با اسرائیل هستند اقتدار را به صفوف مسلمین بازگردانده اند.

وی در پایان تاکید کرد با تمام وجود پاسدار ارزش‌ها و نظام مقدس خود هستیم.

ادای احترام به یادبود شهدای شهرستان، سان و رژه و نمایش حرکات رزمی و تجلیل از مربیان و فرمانده هان برتر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

دیگر خبرها

  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی