Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@21:01:05 GMT

۴ تن هیزم در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۰۱۹۲۴

۴ تن هیزم در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد

غلام حسین حکمتیان اصل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ظرف ۲۴ ساعت گذشته توسط گشت شبانه‌روزی نیروهای منابع طبیعی استان در شهرستان‌ های باشت و بویراحمد پنج خودروی حامل چوب قاچاق شناسایی شدند.

وی افزود: متهمان برای سیر مراحل قانونی و تشکیل پرونده به دادسرا منتقل و همچنین خودروهای حامل هیزم و ذغال قاچاق به پارکینیگ منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر اساس قانون، مجازات متخلفان عرصه های منابع طبیعی ۱۵ برابر شده است.

حکمتیان اصل عنوان کرد: در مجازات این متخلفان هیچ گونه سهل انگاری صورت نمی گیرد و مطابق قانون با آن ها برخورد خواهد شد.

 وی حفاظت از منابع‌ ملی  را وظیفه‌ای همگانی دانست و از مردم خواست با طبعیت رفتار خوبی داشته باشند و از تخریب این منابع خدادادی خودداری کنند.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد سودجویان قاچاق چوب برای دور ماندن از دید ماموران از ماشین های سواری به جای وانت بارها برای حمل چوب به استان های همجوار استفاده می کنند.

فقرمالی، تهیه زغال، قطع درختان برای سوخت ارزان و بی توجهی به اهمیت جنگل ها ،بروز برخی آتش سوزی ها و بیماری  از تهدید های جدی برای جنگل های بلوط کهگیلویه وبویراحمد محسوب می شود.

این استان با ۲ اقلیم متفاوت و مناظر بکر و طبیعی دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است.

بر اساس گزارش ها از وسعت ۶ میلیون هکتاری جنگل‌های منطقه زاگرس به دلایل مختلف یک میلیون هکتار آن از بین رفته است.

۷۰ درصد از گونه‌های جنگلی زاگرس شامل بلوط‌ها می‌شود که در ۱۲ استان کشور پراکنده شده است.

این جنگل‌ها بر اساس مطالعات پالینولوژی در حدود ۱۴ تا ۱۵ هزار سال قبل با درختان پراکنده بلوط و بنه تشکیل شده و از پنج هزار سال پیش جنگل‌های متراکم و نیمه متراکم بلوط بطور کامل در این منطقه ایجاد شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 جنگل حفاظت محیط زیست قاچاق کهگیلویه و بویراحمد منابع طبیعی و آبخیزداری قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۱۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جاودان سیرت هر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این دستگاه از معتبرترین برندهای روز دنیا بوده و نصب این دستگاه در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج به زودی راه اندازی می‌شود.

وی بیان داشت: این دستگاه با اعتباری یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی خریداری شده است.

کد خبر 6091229

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی