Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@17:44:43 GMT

نجار: توسعه شهرها نامتوازن است

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۱۳۹۲۲

نجار: توسعه شهرها نامتوازن است

اسماعیل نجار روز سه‌شنبه در همایش همدان استان تاب‌آور اظهار داشت: پیوسته سکونتگاه‌های غیررسمی اضافه شده و مسوولان تنها اقدام به ساماندهی آن کردند.

وی گفت: انتظار می رود با بکار بستن تجربه های جهانی و استفاده از تجربه های کشورهای پیشرفته تا سال ۲۰۳۰ سیستم تاب آوری در شهرها اعمال شود و در مرحله اول کاهش تلفات جانی سپس خسارت مالی و صیانت از زیستگاه های طبیعی محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: چرا با وجود داشتن علم، خرد، دانش و تجهیزات در برابر حوادث نگران هستیم؟ با توجه به تغییر اقلیمی که در جهان رخ داده چرا با بارش برف سنگین راه ها مسدود و مشکلات برای مردم ایجاد می شود؟

نجار اضافه کرد: شهر اهواز جوی کوچک برای انتفال آب سطحی ندارد و آب در چاله ها و هر جای گود جمع شده است.

وی بیان کرد: همه از نبود فاضلاب در شهر اهواز سخن می‌گویند و کسی به جوی آب توجهی ندارد هر چند با اجرای طرح فاضلاب بسیاری از آب های سطحی جمع آوری می‌شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه مدیریت اطلاعات در کشور ضعیف است خاطرنشان کرد: با وجود اینکه زمان زلزله بم استاندار کرمان بودم آمار دقیق از شمار جانباختگان نداشتم و آمار بین ۱۵ تا ۴۵ هزار فوتی گزارش شده بود. 

خسارت ۳۵ هزار میلیارد تومانی سیلاب فرودین ۹۸

نجار گفت: سیلاب فرودین امسال بیشتر استان های کشور را درگیر کرده بود و ۳۵ هزار میلیارد تومان خسارت به زیر ساخت، بخش کشاورزی، مسکن، صنعت و دیگر بخش ها وارد کرد.

وی با بیان این سوال که دلیل اینکه جامعه تاب آور نشده چیست افزود: همه دنبال این موضوع هستیم اما بار را به دوش همدیگر انداختیم چرا که نگاه جامع نگر به این موضوع نداریم و به روز مرگی افتاده‌ایم.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: به موضوع پیشگیری کمتر یا به هیچ وجه توجه نشده است چرا که مسوولان ریسک محور نبوده بلکه پاسخ محور هستند.

نجار تاکید کرد: فرایند کارها را در کشور بسیار پیچیده و غیرقابل دسترسی کرده ایم به عنوان مثال فرایند اختصاص اعتبار مدیریت بحران برای انجام کار دشوار و پیچیده تر از یک کار عادی است.

وی اظهار داشت: مردم، شبکه های اجتماعی و صدا و سیما شناختی از مدیریت بحران ندارند در حالیکه گستره مدیریت بحران کل مجموعه نظام را شامل شده و مردم اساس و مبنا هستند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه وظایف خود را به خوبی در ساخت و سازها انجام نمی دهیم ادامه داد:  با جود داشتن دانش و تجهیزات در ساخت و سازها چرا شیشه یک ساختمان در یک زلزله ترک برمی دارد و ساختمان نوساز مجاور فرو می‌ریزد.

نجار افزود: وقتی این موضوع بررسی می شود می بینیم بتن استفاده شده در این ساختمان نوساز به درد نمی خورد یعنی از کسی که بتن می سازد تا پایان کار می دهد مسوولیت خود را به درستی انجام نداده است.

وی تاکید کرد: هیچ کسی با افرادی که مسوولیت خود را درست انجام نداده کاری ندارد ولی اگر کار انجام شده به درستی نباشد باید به همه پاسخ داد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: برخی شهرستانهای جدید در مسیر سیلاب ایجاد شدند همچنین شهرداری ها مجوز بلند مرتبه سازی می دهند در حالیکه نردبان بلند برای اطفای حریق ندارند.

نجار افزود: با وجود تاکید بر ضرورت مهارت افزایی کارگران با شرکت در دوره های فنی و حرفه ای انتظار داریم کارگر ۲ ماه بدون دریافت حقوق از کار خود دست کشیده و برای شرکت در این دوره ها هزینه هم پرداخت کند.

وی درباره سیل شیراز خاطرنشان کرد: محل سیلاب به جاده تبدیل و با حضور همه مسوولان بهره برداری شده است هم اینک بعد از ۳۲ سال می گوییم مسوولان وقت مقصر هستند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: حتی شهرداران بعدی هم به علت بی توجهی مقصر هستند و این بی توجهی موجب مرگ ناجوانمردانه ۲۱ تن در  سیلاب شیراز شد.

نجار اظهار داشت: در استان قم، مسیر رود تبدیل به جاده شده و پس از بروز سیل مدیریت بحران متهم می شود در حالیکه اگر این مجموعه وارد نمی شد فاجعه بزرگ رخ می‌داد.

وی افزود: در همدان نیز جاده ها و راه ها منحرف شدند، آیا دست کاری که در طبیعت کردیم در برابر حوادث طبیعی نیز آنها را ایمن کرده ایم؟ در تهران هفت حوزه آبریز وجود دارد که اگر بارندگی اهواز و خوزستان رخ دهد مشخص نیست چه فاجعه ای در این استان اتفاق بیافتد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: رفتار مردم در حوادث صحیح نیست چراکه بسیاری از حوادث به علت گرفتن عکس سلفی با سیل رخ داد.

برچسب‌ها اسماعیل نجار همدان مدیریت بحران سکونتگاه غیررسمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسماعیل نجار همدان مدیریت بحران سکونتگاه غیررسمی اسماعیل نجار همدان مدیریت بحران سکونتگاه غیررسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۳۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: جلوگیری از وارد آمدن خسارات جدی سیلاب، زلزله و آتش‌سوزی را با توجه به جغرافیای کوهستانی ایلام در دستور کار داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ با استقبال معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان شد.

سعید هژبری، معاون عمرانی استاندار ایلام در خصوص اهداف این سفر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازدید از مسیل‌هایی که در سیل‌های سال گذشته مورد آسیب قرار گرفته، بررسی صداهای زیرسطحی شهر سرابله، بازدید از وضعیت ساخت‌وسازهای غیر ایمن و سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و پیشگیری از بحران در حوزه حریق و آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع از بخش‌های مختلف این سفر است.

وی افزود: ادای احترام به شهدای گمنام، دیدار با استاندار ایلام، سفر به شهرستان بدره و بازدید از تونل کبیرکوه از دیگر بخش‌های این سفر است.

محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در جمع خبرنگاران پیشگیری از حوادث غیرمترقبه را از موضوعاتی دانست که در این سفر مورد توجه قرار دارد. وی اضافه کرد: اقداماتی که موجب خواهد شد از خسارات جدی در زمینه‌های سیلاب، زلزله و آتش‌سوزی با توجه به جغرافیای کوهستانی استان ایلام جلوگیری شود را در این سفر در دستور کار داریم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: در این سفر از چند مسیر رودخانه‌ای و گذرگاه آبی در سطح استان ایلام مانند گذرگاه مرکزی شهر ایلام بازدید خواهد شد.

نامی بازدید از شهر سرابله و مناطقی که در استان نیاز به بررسی در راستای مدیریت بحران دارد را از دیگر برنامه‌های سفر به استان ایلام عنوان کرد.

کد خبر 747759

دیگر خبرها

  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • هزینه ۲۰ هزار میلیاردی برای پاکسازی مسیل‌ها از نخاله‌ها
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم