Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@00:58:17 GMT

انتقال بار و صادرات از طریق خطوط هوایی بررسی شود

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۱۹۵۱۸

انتقال بار و صادرات از طریق خطوط هوایی بررسی شود

استاندار زنجان گفت: انتقال بار و صادرات از طریق خطوط هوایی باید مطالعه و بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان زنجان با اشاره به اختصاص بخش قابل توجهی از صادرات استان زنجان به شمش روی اظهار کرد: دلیل کاهش صادرات در استان آن است که از صادرات شمش جلوگیری می‌شد تا نیاز داخل تأمین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار زنجان از رفع موانع موجود و افزایش صادرات خبر داد و افزود: مشکلات بانکی، ایستگاه‌های تخلیه بارگیری، تعطیلی پنجشنبه‌های کمرگ و مواردی از این دست، باید توسط ارگان‌های مربوطه برای افزایش صادرات انجام شود.

وی موفقیت را منوط به داشتن برنامه عملیاتی دانست و افزود: اگر برنامه، چارچوب و پشتکار اجرایی نداشته باشد، کارایی خود را از دست می‌دهد.

استاندار زنجان با بیان اینکه واردات صورت گرفته مربوط به مواد اولیه موردنیاز و ماشین‌آلات است، بیان کرد: واردات موضوع هزینه‌ای نیست بلکه سرمایه محسوب است.

حقیقی با اشاره به بحث انتقال بار و صادرات از طریق خطوط هوایی، تصریح کرد: باید این موضوع مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

 

افزایش سهم واردات به استان زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه کالاهایی که از استان زنجان در سایر کمرگات صادر می‌شود، احصا شده است، افزود: اگر امکان صادرات از گمرک استان وجود داشته باشد، این موارد تسهیل می‌شود.

ناصر فغفوری با اشاره به افزایش سهم واردات به استان اظهار کرد: دلیل این موضوع ورود ماشین‌آلات و یا مواداولیه‌ای بوده که امکان تولید آن‌ها وجود نداشت.

 

کاهش صادرات و افزایش واردات

سرپرست گمرک استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه در سال‌جاری ۱۸۳.۹ میلیون دلار صادرات از استان زنجان انجام شده است، اظهار کرد: این رقم سال گذشته ۲۹۸.۷ میلیون دلار بود که نشان از کاهش ۳۹ درصدی ارزش صادارت دارد.

میرهاشم سیداحمدی با بیان اینکه حجم صادرات استان در ۹ ماهه سال‌جاری ۱۰۲.۸ میلیون کیلوگرم کالا بوده است، عنوان کرد: حجم صادرات در سال‌جاری کاهش ۳۴ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه ۷۸ درصد صادرات استان زنجان را شمش روی تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: ترانسفورماتور، میله آهنی، مویز، پروفیل، خرما، محصولات لبنی، کاغذ تیشو و کاغذ کاهی و ... از دیگر کالاهای صادراتی استان زنجان است.

احمدی با اشاره به اینکه بیشتر صادرلت استان زنجان به ترکیه انجام می‌شود، گفت: عراق، عمان، آذربایجان، ترکمنستان، ویتنام، تایوان و ... جزکو مقاصد صادارتی استان زنجان است.

سرپرست گمرک استان زنجان همچنین از رشد ۲۶ درصدی واردات اشاره کرد و افزود: در ۹ ماهه سال‌جاری ۲۶۸.۹ میلیون دلار واردات در کمرگ استان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹

منبع: فارس

کلیدواژه: صادرات زنجان انتقال بار خطوط هوایی استاندار زنجان فتح الله حقیقی واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۹۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی طرزعلی در گفتگو با خبر ۱۴ گفت: برای کالا‌های اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار، برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۷ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات به نرخ توافقی ۶۸۹ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۹۳۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۹۶ میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۴۶۲ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۲۳ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۶۷ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۳۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۹۴ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۱۹۷، ۲۹، ۱۷۴، ۱۰۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۸۳ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

طرزعلی در پایان افزود: تاکنون بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران انجام شده است و در مجموع ۲۷۱۶ کیلوگرم طلا عرضه و فروخته شده است.

دیگر خبرها

  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی