Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی عصر امروز چهارشنبه ۱۱ دی در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد و طی آن از برگزیدگان این‌جشنواره تقدیر به عمل آمد.

هیأت انتخاب پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، آثار ارائه شده به دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی، در فاصله ۲۰ ماهه از چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، از بین ۹۱۵ اثر رسیده (۲۱۶ عروسک، ۲۷۶ اثر تولیدی و ۴۲۳ اثر ثبتی) ۴۷ عروسک، ۱۱۰ اثر در بخش تولید و ۱۱۶ اثر در بخش ثبت را برای ورود به مرحله داوری انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس هیأت داوران با نگاهی جامع به بررسی و ارزیابی آثار رسیده در شش گروه فرهنگی- هنری، فکری، آموزشی-کمک آموزشی، رایانه‌ای- الکترونیکی، کمک درمانی، حرکتی-مهارتی و عروسک‌ها را در دسته‌های نامبرده انتخاب کردند.

هیأت داوران، با قدر درانی از تلاش دست اندرکاران برگزاری پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، خرسند است این جشنواره به دوره پنجم رسید و امید که هر سال بر کیفیت برگزاری افزوده شود. آثار رسیده به پنجمین جشنواره از نظر کمی و کیفی نسبت به سال‌های گذشته رشد خوبی داشتند که جای امیدواری و نویدبخش اتفاقات خوب در این عرصه است. تعداد بالای آثار به ویژه در حوزه طراحی و تولید عروسک‌ها منجر شد عروسک‌ها در دسته‌ای جدا و در دو گروه عروسک‌های بومی و آموزشی برای اولین بار در جشنواره پنجم، بررسی شوند.

در دسته آثار تولیدی، روش‌های تولید و انتخاب مواد، کیفیت بالاتری داشتند که نشان از احساس مسئولیت تولیدکنندگان در تولید اسباب‌بازی و تلاش آنها در بالا بردن کیفیت است. برای بررسی دقیق‌تر و درست تر دو مقوله اسباب‌بازی‌های چوبی و پلاستیکی با توجه به تفاوت‌های بسیار فرایند تولید در صنعت چوب با پلاستیک در دو دسته جدا بررسی شدند. همچنین در این دسته به تولیدکنندگان تازه وارد به صنعت اسباب‌بازی هم نگاهی ویژه شد. در آثار ثبتی، با نگاه حمایتی به طراح و ایده‌پرداز، آثار بدون توجه به تولیدکننده آن نگاه شد.

هیأت داوران پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی ضمن تقدیر از همه شرکت کنندگان در بخش رقابتی، یادآور می‌شود که رتبه‌های اعلام شده نیازمند رعایت استانداردها و لحاظ کردن توصیه‌های داوران و متخصصان برای طراحی و تولید آینده است. با توجه به اینکه آمار بالایی از آثار ارسالی، تکراری و اقتباسی از محصولات موجود به ویژه محصولات خارجی بود، تاکید بر فراهم ساختن فرصت‌هایی برای بالا بردن دانش و آگاهی طراحان و تولیدکنندگان از نیازهای کودکان و نوجوانان سرزمین‌مان ایران می‌شود.

تصویرسازی و گرافیک استاندارد و ویژه کودکان به ندرت در آثار مورد بررسی به چشم می‌خورد و این حوزه بسیار ضعیف، قابل تأمل و نیازمند حضور کارشناسان و متخصصان است.

بسته‌بندی محصولات که یکی از مؤلفه‌های مهم و تأثیرگذار در بازار رقابتی است هنوز ضعیف است نه تنها از منظر ظاهر، از منظر استانداردهای کیفی هم به مؤلفه‌های بدیهی کم‌توجهی شده است.

کیفیت تولید در مواد گوناگون به ویژه آثار چوب و حتی کاغذ هنوز ضعیف و قابلیت رقابت با بازار و استانداردهای جهانی را ندارد. لذا هیأت داوران به دستگاه‌ها و مراجع ذیربط تاکید بر فراهم کردن و تجهیز کارگاه‌های سنجش استاندارد و تست و پیش آزمون زیر نظر متخصصان و کارشناسان نخبه دارد. همچنین در کنار این حوزه به تجربه کودکان در آزمودن اسباب‌بازی‌ها توجه ویژه شود.

اگر چه در بخش ایده‌پردازی با محتواهای فرهنگی و ایرانی نسبت به دوره‌های گذشته توجه بیشتری شده اما همچنان کمبود محصولاتی با محتوا و ارزش‌های فرهنگی ایرانی اسلامی احساس می‌شود و از این همه ثروتی که در تاریخ و فرهنگ سرزمینمان داریم کمتر در طراحی و تولید اسباب‌بازی‌ها برای نسلی که شاید کمتر سرزمین خود را بشناسند بهره می‌بریم.

ایجاد فضای نقد در فضاهای طراحی و تولید، کمک به رشد هر صنف و حوزه‌ای است، جشنواره‌هایی این چنین می‌توانند مجالی برای حضور و به نقد کشیدن آثار، در راستای رشد و بالندگی باشد که امید است در سال‌های آینده به طور جدی فضایی برای نقد و به چالش کشیدن تولیدات‌مان داشته باشیم. با توجه به تنوع گروه‌های مختلف در اسباب‌بازی و عروسک به دبیرخانه محترم پیشنهاد می‌شود که کمیته‌های تخصصی در انتخاب آثار شکل گیرد و آثار رسیده به داوری نهایی با توصیه‌ها و نظر تخصصی از کمیته‌های انتخاب باشد تا داوری آثار با کیفیت و شرایط استانداردتری شکل گیرد. همچنین تدوین آئین‌نامه اجرایی برای داوری و شرایط انتخاب داوران و کمیته‌ها در دستور کار جشنواره آینده قرار گیرد.

پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با شعار «تمرین زندگی» بر آن است تا با حمایت و پشتیبانی از طراحی و تولید اسباب‌بازی در ایران، کمک کند تا اسباب و ابزار درست و در راستای رشد همه جانبه کودکان در اختیار این نسل قرار گیرد. یادمان باشد که دست‌های کودکان سرزمین ما منتظر است، خالی نیست اما منتظر است، چشم‌های کودکان این مرز و بوم به راه است، دل‌های کودکان ایران زمین هنوز امیدوار است، امید روزهای خوب را دارد، روزهای خوب رقم نخواهد خورد تا ما نیندیشیم، تا ما نگران باشیم، تا ما چشم نپوشیم، تا ما گوش به زنگ نباشیم، روزهای خوب از پس غبار این روزها خواهند آمد بکوشیم تا در آن سوی غبار برای چشم‌ها، دست‌ها و دل‌های کودکان‌مان ارمغانی تازه و درست داشته باشیم تا بتوانیم با آنها تمرین زندگی کنیم، زندگی تکرار و تمرین بودن‌ها نیست زندگی عزمی برای بالنده شدن، زندگی تلاشی برای دیدن نادیدنی‌ها است، زندگی اراده‌ای برای ساختن ناممکن‌ها است.

۴۱ جایزه در دستان تولیدکنندگان اسباب‌بازی ایرانی

در بخش تولید عروسک‌ها به خاطر کیفیت در تولید از وحیده‌سادات موسوی برای اثر «عروسک‌های بافتنی کیلو و گیسو» با دریافت لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ ۱۰ میلیون ریال، نسرین رستم‌زاده برای اثر «عروسک نارگل (ترنج)» با دریافت لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ ۱۰ میلیون ریال و منیره صفاتاج برای اثر «عروسک سلما» با دریافت لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ ۱۰ میلیون ریال تقدیر شد.

محیا محبی برای اثر «عروسک انگشتی راژان» با دریافت لوح تقدیر، کارت هدیه به مبلغ ۱۵ میلیون ریال و ۲۰۰۰ عدد هولوگرام به عنوان رتبه سوم در این بخش مورد تقدیر قرار گرفت.

رؤیا منوچهری برای اثر «عروسک‌های دستکشی خانواده شاد» با دریافت لوح تقدیر، کارت هدیه به مبلغ ۲۰ میلیون ریال و ۳۰۰۰ عدد هولوگرام و بنفشه کسرائیان برای اثر «عروسک‌های انگشتی خانم و آقای بی‌خیال» با دریافت لوح تقدیر، کارت هدیه به مبلغ ۲۰ میلیون ریال و ۳۰۰۰ عدد هولوگرام به عنوان رتبه دوم در بخش تقدیر از عروسک‌های با کیفیت مورد تقدیر قرار گرفتند.

عطیه‌سادات کاشی برای اثر «عروسک دستکشی عمو قربون» با دریافت تندیس جشنواره، لوح تقدیر، کارت هدیه به مبلغ ۲۵ میلیون ریال و ۵۰۰۰ عدد هولوگرام به عنوان رتبه اول مورد تقدیر قرار گرفت.

عروسک‌های بومی

در بخش عروسک‌ها بومی زهرا کرمی برای اثر «عروسک گلین باجی» با دریافت لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ ۱۰ میلیون ریال و محبوبه فتاحی برای اثر «عروسک لال» با دریافت لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ ۱۰ میلیون ریال مورد تقدیر قرار گرفتند.

شیوا صارمی‌منفرد برای اثر «عروسک های چوبی اقوام» با دریافت لوح تقدیر، کارت هدیه به مبلغ ۱۵ میلیون ریال و ۲۰۰۰ عدد هولوگرام رتبه سوم بخش عروسک‌های بومی را به دست آورد.

پرستو نیری برای اثر «عروسک گل وَنی» با دریافت لوح تقدیر، کارت هدیه به مبلغ ۲۰ میلیون ریال و ۳۰۰۰ عدد هولوگرام رتبه دوم بخش عروسک‌های بومی را به دست آورد.

مژده دانش‌پژوه، هنگامه حکَیمیان و نرگس تیموری برای اثر «عروسک شاماران» موفق به دریافت تندیس جشنوار ه، لوح تقدیر، کارت هدیه به مبلغ ۲۵ میلیون ریال و ۵۰۰۰ عدد هولوگرام به عنوان رتبه اول این بخش شدند.

گروه حرکتی مهارتی

در گروه حرکتی‌مهارتی از آزاده الماسی برای اثر «جامپکس» با دریافت لوح تقدیر وکارت هدیه به مبلغ ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال تقدیر شد.

در گروه آموزشی و کمک‌آموزشی

در گروه آموزشی و کمک‌آموزشی از زینب تدین برای اثر «پیتزا تایم» با دریافت لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال و لیلا واقفی برای اثر «پک آموزشی آتش نشانی» با دریافت لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال تقدیر شد.

در این بخش همچنین از موزه عروسک‌های ملل و محیط زیست برای اثر «تالاب من» با دریافت تندیس جشنواره و لوح تقدیر ویژه شد.

هیأت داوران برای کسب رتبه اول و سوم اثری را در این گروه حائز شرایط ندانست، اما شرکت «کاوش ایده تکاپو» برای اثر دانش کیت نجوم با دریافت تندیس جشنواره، لوح تقدیر، کارت هدیه به مبلغ ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال و ۳۰۰۰ عدد هولوگرام رتبه دوم این گروه را به دست آورد.

در گروه فرهنگی هنری

در گروه فرهنگی هنری از موزه عروسک‌های ملل برای اثر «عروسک متحرک دختر دال» (مهرهای چاپ قلمکار) با دریافت تندیس جشنواره و لوح تقدیر ویژه شد. همچنین حمیده ساعیان برای اثر «باغ فارسی» با دریافت لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال در این بخش مورد تقدیر قرار گرفت.

در گروه کمک‌درمانی

در گروه کمک‌درمانی فرشته یاقوتی برای اثر مجموعه «بسته افزایش مهارت پیشان» با دریافت لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال مورد تقدیر قرار گرفت. هیأت داوران برای کسب رتبه دوم و سوم اثری را در این گروه حائز شرایط ندانست. در این گروه، رفعت‌السادات خرم‌زاده برای اثر «منچ فراگیر» با دریافت تندیس جشنواره، لوح تقدیر، کارت هدیه به مبلغ ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال و ۵۰۰۰ عدد هولوگرام به عنوان رتبه اول مورد تقدیر قرار گرفت.

گروه بازی‌های فکری

در گروه بازی‌های فکری، مهتاب گراکویی، شیدا کیخسروی، مریم حضور بخش و زهرا بدیع زادگان اصفهانی برای اثر «سوداگران» با دریافت لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ ۱۰ میلیون ریال و محمد نصیری گله برای اثر «تخته میله» با دریافت لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ ۱۰ میلیون ریال مورد تقدیر قرار گرفت.

میثم نظریان برای مجموعه آثار «(اوربل، سگال ۱، سگال ۲ و جال)» با دریافت لوح تقدیر، کارت هدیه به مبلغ ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال و ۲۰۰۰ عدد هولوگرام در رتبه سوم مورد تقدیر قرار گرفت.

نوید خرم آبادی برای اثر «سنگ، کاغذ، قیچی» با دریافت تندیس جشنواره، لوح تقدیر، کارت هدیه به مبلغ ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال و ۳۰۰۰ عدد هولوگرام در رتبه دوم مورد تقدیر قرار گرفت.

شهاب محسنین و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای اثر «اُرچین» با دریافت تندیس جشنواره، لوح تقدیر، کارت هدیه به مبلغ ۲۵.۰۰۰.۰۰۰۰ ریال و ۵۰۰۰ عدد هولوگرام در رتبه اول دریافت کرد.

در این گروه از شرکت «هوپا» برای اثر «پایاپای» و گروه «باهمزی» برای اثر «ددان» با دریافت تندیس جشنواره و با دریافت لوح تقدیر مورد تقدیر ویژه قرار گرفتند.

گروه الکترونیکی و رایانه‌ای

گروه الکترونیکی و رایانه‌ای شرکت «هوشمند افزار صنعت پویا» برای اثر «ربات آموزشی کد نویسی پی بات» با دریافت لوح تقدیر، کارت‌هدیه به مبلغ ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال و ۲۰۰۰ عدد هولوگرام به عنوان رتبه سوم مورد تقدیر قرار گرفت.

شرکت «سرزمین ربات‌ها» برای اثر «ربات این و این و» با دریافت لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ ۲۰ میلیون ریال و ۳۰۰۰ عدد هولوگرام در رتبه دوم برگزیده شد.

حجت‌اله درودیان برای اثر «ربات دانش ۲» با دریافت تندیس جشنواره، لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال و ۵۰۰۰ عدد هولوگرام در رتبه اول این گروه برگزیده شد.

در بخش اسباب‌بازی‌های چوبی، ندا هویدی برای مجموعه آثار «بالسا» با دریافت لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال مورد تقدیر قرار گرفت.

مازیار آصفی برای اثر «رسیپ» با دریافت لوح تقدیر، کارت هدیه به مبلغ ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال و۲۰۰۰ هولوگرام در رتبه سوم برگزیده شد.

سراج الدین پناهی برای اثر مجموعه «آثار بلوط» با دریافت لوح تقدیر، کارت هدیه به مبلغ ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال و ۳۰۰۰ عدد هولوگرام به عنوان رتبه دوم مورد تقدیر قرار گرفت.

الهام ذاکری زفرقندی برای اثر «مجموعه کارهای بومزی» با دریافت تندیس جشنواره، لوح تقدیر، کارت هدیه به مبلغ ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال و ۵۰۰۰ عدد هولوگرام رتبه اول بخش اسباب‌بازی‌های چوبی را به دست آورد.

در بخش اسباب‌بازی‌های پلاستیکی

شرکت بازی تا برای اثر «ذره بین» با دریافت تندیس جشنواره و لوح مورد تقدیر قرار گرفت.

ابوالفضل محمدی برای مجموعه کارهای ماشین لباس شویی، چرخ خیاطی و قطار با دریافت لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ ۱۰ هزار میلیون ریال و حمید بهرامی برای اثر کلیک با دریافت لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ ۱۰ هزار میلیون ریال مورد تقدیر قرار گرفت.

سید محمد میر شفیعی برای اثر چرخ سفالگری با دریافت لوح تقدیر، کارت هدیه به مبلغ ۱۵ میلیون ریال و ۲۰۰۰ عدد هولوگرام به عنوان رتبه سوم مورد تقدیر قرار گرفت.

شرکت روبین پویای ایرانیان برای مجموعه اثر ساختنی‌های فلزی (زیرک) با دریافت لوح تقدیر، کارت هدیه به مبلغ ۲۰ میلیون ریال و ۳۰۰۰ عدد هولوگرام به عنوان رتبه دوم برگزیده شد.

حامد پیشوایی برای مجموعه آثار «دوبی» با دریافت تندیس جشنواره، لوح تقدیر، کارت هدیه به مبلغ ۲۵ میلیون ریال و ۵۰۰۰ عدد هولوگرام به عنوان رتبه اول مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 4813692 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: اسباب بازی ایرانی جشنواره ملی اسباب بازی شورای نظارت بر اسباب بازی ترجمه جشنواره ملی اسباب بازی ادبیات کتاب و کتابخوانی گردشگری رایزنی فرهنگی بازار نشر شورای نظارت بر اسباب بازی میراث فرهنگی ادبیات جهان ادبیات ایران تازه های نشر انتشارات سروش تجدید چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیدگان هشتمین جشنواره طنز پهلو در فومن تجلیل شدند

اختتامیه هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه (طنزپهلو) یادمان کیومرث صابری فومنی(گل آقا) در شهر فومن برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اختتامیه هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه (طنزپهلو) یادمان کیومرث صابری فومنی (گل آقا) سه شنبه یازدهم_ اردیبهشت‌ماه با حضور فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسدالله عباسی استاندار گیلان، جمعی از مسئولان، طنزپردازان و هنردوستان و اقشار مختلف مردم در مجتمع فرهنگی هنری حضرت سیدالشهدا (ع) شهر فومن برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.

فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد در این جشنواره با گرامیداشت یاد مرحوم کیومرث صابری (گل آقا) اظهار کرد: جشنواره طنزپهلو خلاء‌های معرفی استاد صابری فومنی را تا حدود پر کرد و این روند باید تداوم داشته باشد.

وی افزود: طنز گل آقا در سه دهه گذشته نقش جهت دهی را ایفا کرد و محتوای علمی و کارشناسی در قالب طنز در گل آقا مشهود بود.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد با بیان اینکه مردم به طنز اقبال گسترده و عمیق نشان می‌دهند، خاطرنشان کرد: در حوزه طنز با چالش‌ها و کم و کاستی‌های فراوانی مواجه‌ایم که این مهم باید به مرور زمان اصلاح شود.

وی با تاکید بر تقویت محتوای آموزشی طنز و طنزپردازی تصریح کرد: حوزه طنز و طنزپردازی با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد نیازمند آموزش‌های علمی و فنی بوده و این احساس نیاز مشهود است.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد با بیان اینکه ۱۱۲۹ اثر به جشنواره طنزپهلو ارسال شد، اظهار کرد: در این دوره از جشنواره به لحاظ کمیت شاهد افزایش دو برابری ارسال آثار هستیم.

مهدی‌پور با بیان اینکه احیای رویدادهای فرهنگی و رسانه‌ای یکی از سیاست‌های‌های وزارت ارشاد در کشور است، افزود: باید در رویدادهای فرهنگی و رسانه‌ای به معرفی مفاخر کشور در حوزه‌های مختلف کمک کنیم و یکی از برنامه‌های وزارت ارشاد توجه به همین امر است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مرحوم صابری گفت: شعر طنز دارای اهمیت بسیار زیاد در جامعه است و مقام معظم رهبری مرحوم صابری را سردمدار طنز فاخر معرفی کردند که باید به آن توجه شود.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد با تاکید بر لزوم توجه به شعر طنز در حل مشکلات کشور و بیان نقد منصفانه در جامعه افزود: شنیدن طنز گل آقایی برای افراد همراه با خاطرات بسیار خوب بوده است و حتی در دهه ۷۰ در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز طنزهای مرحوم صابری تاثیر گذار بود.

لزوم توجه به نقد منصفانه در قالب شعر و طنز

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز در این آیین با اشاره به ماندگاری آثار مرحوم استاد کیومرث صابری فومنی تصریح کرد: شهرستان فومن زادگاه بزرگ مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله العظمی محمدتقی بهجت فومنی (ره)، دارای مفاخر علمی، فرهنگی و ادبیات و نام آوران در حوزه‌های مختلف است و گل آقا یکی از این هنرمندان و فرهیختگان نامدار استان و ایران اسلامی محسوب می شود.

وی به تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت طنز فاخر و تمجید ویژه معظم له از استاد کیومرث صابری فومنی افزود: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، مرحوم گل آقا به معنای واقعی کلمه، انسانی متعهد بود که قدر انقلاب را به خوبی می دانست.

استاندار گیلان، زنده یاد استاد صابری فومنی را منتقدی معتقد و منصف دانست و خاطرنشان کرد: گل آقا همواره با جان و دل بر پایبندی به اسلام و ایران اسلامی و تلاش برای اعتلای آنان تأکید داشت.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به نقد منصفانه در قالب شعر و طنز تصریح کرد: نقد درست باعث اصلاح امور می‌شود و گل آقا با زبان طنز، تلخی انتقاد را به کام مسئولین شیرین می‌کرد.

وی با بیان اینکه نقدمنصفانه آمیخته با زبان طنز قطع یقین در پیشبرد برنامه ها، اهداف و عملکرد مدیران تاثیر مثبت دارد، افزود: طنزنویسان و دیگر هنرمندان متعهد در ایجاد تحول و شکوفایی کشور نقش آفرینند و زنده یاد استاد صابری فومنی با چنین روحیات و خلق آثار ارزشمند فراوان در قالب طنز، قدر انقلاب را به خوبی می دانست و ماندگار شد.

استاندار گیلان، تجهیز به سواد رسانه را یکی از راه‌های اشاعه نقد منصفانه از سوی صاحبان قلم و پذیرش اصلاح از سوی مسئولان دانست و گفت: باید به سواد رسانه در گیلان بیش از گذشته توجه شود زیرا این رسانه ها هستند که می‌توانند زبان حال مردم باشند و به حل مشکلات کمک کنند.

عباسی تصریح کرد: کسانی که سالیان عمری در روزنامه نگاری و طنز نویسی و حوزه فرهنگ و هنر فعالیت دارند، نقد منصفانه و سواد رسانه را به نسل جدید آموزش دهند.

وی با بیان اینکه از نقد منصفانه استقبال می‌کند، تاکید کرد: مسئولان باید از نقد منصفانه برای رفع مشکلات مردم بهره‌مند شوند.

کد خبر 749557

دیگر خبرها

  • برگزیدگان صدا و سیمای لرستان در جشنواره «بر بلندای حضور»
  • «بر بلندای حضور» برگزیدگان خود را شناخت
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره «طنز پهلو» در زادگاه پدر طنز معاصر ایران
  • جشنواره طنز و رسانه برگزیدگانش را شناخت
  • برگزیدگان هشتمین جشنواره طنزپهلو در فومن تجلیل شدند
  • برگزیدگان هشتمین جشنواره طنز پهلو در فومن تجلیل شدند
  • معرفی میزبان پنجمین اردوی تیم ملی امید هاکی
  • معرفی نفرات برتر جشنواره کیش بهشت خانواده
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه