Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ دکتر اسحاق جهانگیری در این جلسه از اهدای عضو به عنوان کاری بزرگ و انسانی یاد کرد و گفت: اهدا کنندگان عضو در حقیقت به افراد نیازمند فرصت حیات مجدد می بخشند که اقدامی بزرگ و ستودنی است.

معاون اول رییس جمهور با یادآوری فتوای امام خمینی (ره) مبنی بر جایز بودن پیوند اعضا، اظهار داشت: پیوند اعضاء در کشور با نفس گرم امام راحل آغاز شد و امروز توانمندی علمی کشور در این بخش در میان تمام کشورها زبانزد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر جهانگیری با بیان اینکه مردم ایران همواره به کارهای خیر علاقه مند بوده اند، تصریح کرد: اهدای عضو رابطه مستقیمی با فرهنگ مردم کشورمان دارد چرا که اهدای عضو در حقیقت نجات جان انسان های نیازمند است و ایثار و از خودگذشتگی نیز از ویژگی های بارز مردم ایران است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به درخواست مطرح شده در جلسه مبنی بر نیاز به اعتبار مالی برای فرهنگ سازی و کمک به خانواده های اهدا کننده عضو، خاطرنشان کرد: دولت در حد توان برای ترویج برنامه های انجمن اهدای عضو کمک خواهد کرد و در کنار آن اگر برنامه های این انجمن به خوبی برای خیرین و مردم تشریح شود، شاهد کمک و حمایت های خیرین کشور در این بخش خواهیم بود.

دکتر جهانگیری همچنین از اعضای هیات مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان خواست ساز و کاری اندیشیده شود تا اهدا کنندگان عضو و کسانی که حمایت های مالی از اینگونه برنامه ها را انجام می دهند به جامعه معرفی و نام آنها در کشور ماندگار شود.

در این جلسه نماینده اعضای هیات مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان گزارشی از تاریخچه فراهم آوری و پیوند اعضا در ایران ارائه کرد و گفت: پیوند اعضا در ایران از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و این اتفاق بزرگ با فتوای امام خمینی(ره) در کشور آغاز شد.

وی به تشریح وضعیت کنونی اهدای عضو در ایران پرداخت و با اشاره به اینکه میزان بیماران نیازمند به عضو پیوندی در کشور 25 هزار نفر است، افزود: با وجود رشد حدود 70 برابری شاخص اهدای عضو در سالهای گذشته، اما روزانه 7 تا 10 نفر نیازمند پیوند عضو در کشور فوت می کنند.

نماینده اعضای هیات مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان همچنین از اثربخشی فراوان پیوند عضو در کشور در صرفه جویی ارزی خبر داد و گفت: میزان صرفه جویی پیوند کلیه در کشور بالغ بر 2 میلیارد پوند بوده است.

وی با اشاره به توانمندی گسترده کشورمان در بخش پیوند اعضاء افزود: تعداد پیوند کبد فقط در یک مرکز در شهر شیراز سالانه حدود 700 مورد است و این در حالی است که رتبه دوم در پیوند کبد، ایالت کالیفرنیا در کشور آمریکاست که سالانه 400 پیوند انجام می شود.

در ادامه این جلسه اعضای هیات مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان به بیان دغدغه ها و نیازهای خود پرداختند و خواستار حمایت های دولت برای ترویج فرهنگ اهدای عضو، تامین منابع مالی مورد نیاز و تامین نیروی انسانی برای فعالیت در این حوزه شدند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 اسحاق جهانگیری امام خمینی اهدای عضو قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۶۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد

ایسنا/کرمان یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان با حضور معاون رئیس جمهور در شهرستان انار برگزار شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ظهر امروز ۱۴ اردیبهشت ماه در این مراسم نقش روحانیت در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را بسیار موثر دانست و گفت: در کشور ۱۵۶ روحانی از شهدای ترور و ۱۹۳ روحانی جاوید الاثر داریم.

دکتر سیدمحمد حسینی افزود: ۳۰۰۰ روحانی جانباز و ۳۰۰ روحانی آزاده داریم که هم کار تبلیغی و هم کار رزمی انجام می‌دادند، شهید سعید بیاضی‌زاده اولین شهید روحانی مدافع حرم از استان کرمان است.

وی با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی در سرزمین اشغالی فلسطین، عنوان کرد: طوفان‌الاقصی هیمنه رژیم صهیونیستی که از سوی آمریکا و غرب حمایت می‌شود را فرو ریخت و از جنبه‌های سیاسی، نظامی، امنیتی و اطلاعاتی شکست خورد.

حسینی همچنین گفت: عملیات وعده صادق ثمره خون شهداست و خون شهدا جوششی دارد که اثر خود را خواهد گذاشت، خون مردمان غزه باعث بیداری ملت‌ها و ده‌ها دانشگاه در آمریکا و دیگر کشورها شده است.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این دولت انقلابی با روحیه جهادی و انقلابی در عرصه‌های مختلف کار می‌کند تا وضعیت اقتصادی کشور بهبود پیدا کند از جمله کارهای زیربنایی آب‌رسانی از خلیج فارس به سمت فلات‌ مرکزی و استان‌هایی است که تشنه آب هستند.

امام جمعه شهرستان انار نیز در این مراسم گفت: مردم شهرستان انار حضور پررنگی در صحنه‌های انقلاب داشتند و ۱۲۳ شهید تقدیم کرده‌اند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی حضور طلاب و روحانیون در جبهه‌های دفاع مقدس را حضوری تاثیرگذار و اساسی دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی
  • اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر