Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@13:29:40 GMT

ممانعت از تحصیل فرزند چه مجازاتی دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۷۴۴۹

 پدر و مادر باید حق تحصیل را برای فرزندان خود به وجود آورند و شرایطی را برای او فراهم کنند تا آن‌ها بتوانند به راحتی تحصیل کنند، اما اگر پدر و مادری مانع تحصیل فرزندانشان شوند، مرتکب جرم شده‌اند و باید مجازات قانونی را طی کنند.

اخبار اجتماعی-بر اساس قانون حمایت از کودکان و نوجوانان، هرگونه صدمه رساندن و آزار و اذیت به همراه شکنجه جسمی و روحی کودکان مجازات دارد و بر همین اساس اگر فردی موجب برهم خوردن سلامت جسمی و روحی کودک شود و موانع تحصیل کودک و نوجوانی را ایجاد کند مرتکب جرم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس قانون فردی که با تحصیل کودکی مخالفت کند و موانعی را برای او به وجود آورد، به حبس از ۳ ماه و یک روز تا ۶ ماه یا تا ۱۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود.

والدین یا سرپرستان قانونی کودکان و نوجوانان وظیفه دارند که آن‌ها را در مدارس ثبت‌نام کنند، در غیر این صورت باید مجازات قانونی را طی کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سلامت تحصیل کودک پدر حبس قانون کودکان و نوجوانان والدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۷۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان

  محمد کاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شکاف لب و کام، یکی از شایعترین نقص مادرزادی در نواحی صورت و جمجمه در نوزادان محسوب می شود که باتوجه به پیچیدگی درمان بیماران مبتلا و انجام فرآیند عمل توسط تعداد متخصصین رشته های گوناگون،  امکان درمان این بیماران در تمام مراکز درمانی وجود ندارد و بر همین اساس فاز اول مرکز متمرکز جراحی های شکاف کام و لب در زاهدان راه اندازی شد
 
وی ادامه داد: درمان این اختلال بر اساس یک برنامه درمانی و مراقبتی متناسب با شرایط کودک ممکن است در چند ماهگی و یا در چند سالگی آغاز و تا سنین جوانی ادامه یابد.
 
  مومنی عنوان کرد: خانواده این کودکان به محض مشاهده و تشخیص این ناهنجاری باید به بیمارستان الزهرا (س) زاهدان مراجعه کنند تا کودکان درمان های فوق تخصصی را دریافت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • زنی که کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • (ویدیو) وزیر کشور: طرح «نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته؛ این طرح بر اساس تکالیف قانونی است
  • این نشانه ها می گوید فرزند شما استعدادی استثنایی دارد
  • «طرح نور» بر اساس تکالیف قانونی است
  • مفقود شدن بیش از ۵۰ هزار پناهنده خردسال در اروپا
  • معامله بلوک «شازند» قانونی است
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • موفقیت به لطف حجاب و ۳ فرزند