Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@02:52:22 GMT

سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۹۹ + نحوه ترمیم نمرات

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۷۶۵۹

سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۹۹ + نحوه ترمیم نمرات

آفتاب‌‌نیوز :

عباس سلطانیان درباره تاثیر سوابق تحصیلی بر کنکور سراسری ۹۹ و نحوه ترمیم این سوابق در کنکور اظهار کرد: سهم سوابق تحصیلی برای کنکور سال ۹۹ مصوب شده است. بر این اساس سهم سوابق تحصیلی نسبت به سال تحصیلی قبل تغییری نکرده و همان ۳۰ درصد با تاثیر مثبت است.

وی افزود: متقاضیان کنکور می‌توانند همانند سال‌های گذشته برای ترمیم سوابق خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روال ترمیم سوابق تغییری نکرده و همان بخشنامه سال قبل پابرجاست که بر اساس آن افرادی که از سال ۸۴ به بعد دیپلم گرفته‌اند می‌توانند برای دروسی که به صورت نهایی برگزار می‌شود، فقط یک بار درخواست داده و مجددا امتحان بدهند.

وی تاکید کرد که این نمرات تنها برای استفاده در کنکور و ترمیم سوابق است و موجب اصلاح نمرات در کارنامه اصلی داوطلب نمی‌شود.

وی پیش از این توضیحات مبسوطی پیرامون چگونگی ترمیم سوابق تحصیلی ارائه داده بود. به گفته وی ترمیم معدل یکی از بخشنامه‌های آموزش و پرورش است که در سال ۹۴ به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید و طبق آن کلیه دیپلمه‌های سال ۸۴ به بعد می‌توانند ترمیم نمرات را در صورت تمایل انجام دهند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هر شخصی بخواهد درس یا دروسی را مجدد امتحان بدهد و نمره خودش را ترمیم کند می‌تواند درخواست شرکت مجدد در امتحانات نهایی را بدهد گفت: به این ترتیب متقاضیان به منطقه آموزش و پرورش خود که دیپلمشان را آنجا گرفته‌اند مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت می‌کنند؛ بنابراین دانش آموزی که اکنون در حال تحصیل است نمی‌تواند درخواست ترمیم نمره بدهد.

وی با بیان اینکه هر دانش‌آموخته می‌تواند تنها یک مرتبه از این امکان استفاده کند تاکید کرد: نمرات ترمیم شده فقط برای اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری به سازمان سنجش ارسال می‌شود و تاثیری در معدل و نمره دیپلم افراد ندارد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش درباره تعداد دروس مشمول نیز گفت: هر دانش آموزی بنا به تشخیص خود و در صورت نیاز در هر تعداد درس که امتحانش به صورت نهایی برگزار می‌شود می‌تواند شرکت کند و این سوابق ترمیم شده در گزینش نهایی در کنکور تاثیرگذار است.

سلطانیان افزود: تمام دیپلمه‌های سال ۸۴ به بعد می‌توانند درخواست ترمیم نمره بدهند و ربطی به نظام قدیم و یا جدید بودن دانش آموختگان ندارد.

وی درباره نوع مدارس و زمان شرکت در آزمون ترمیم نمره نیز گفت: در هر نوبت امتحانی که نهایی برگزار می‌شود امکان شرکت در آزمون وجود دارد. شرایط و نوع مدرسه از جمله تیزهوشان یا نمونه دولتی بودن نیز تاثیری در گزینش و ترمیم معدل ندارد و شرایط شرکت در آزمون ترمیم سوابق تحصیلی برای همه متقاضیان یکسان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سوابق تحصیلی کنکور سراسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۷۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید جلال موسوی خطیر معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: تاثیر سوابق تحصیلی حاصل از دروس نهایی دانش آموزان در آزمون سراسری سال بعد، با ده درصد افزایش به شصت درصد خواهد رسید.

موسوی خطیر با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در صدد حذف آزمون چهار گزینه‌ای و تشریحی نمودن آزمون سراسری در سال‌های آینده است، گفت: نخستین اقدام برای این منظور، افزایش تاثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در نمرات نهایی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه شواهد نشان‌دهنده این است که برگزاری دو نوبت آزمون سراسری در سال آمادگی داوطلبان را بیشتر می‌کند و از اضطراب آنها می‌کاهد، افزود: یکی از راهبرد‌های موثر شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیشتر کردن تعداد نوبت‌های برگزاری آزمون سراسری تا حذف برگزاری کنکور به شکل سنتی است.

معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با هوشمند کردن آزمون‌های سراسری، امنیت آزمون بیشتر و از تقلب کاسته می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز فرایند تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
  • داوطلبان برای ثبت سوابق تحصیلی بر اساس اعلام آموزش و پرورش اقدام کنند
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی منتشر شد
  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد
  • ۴ نفر در آزمون سراسری دستگیر شدند
  • افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده