Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا رضایی روز یکشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پیکر پاک شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر همرزمانش بامداد امروز، بعد از تشییع باشکوه در کشور عراق، از طریق فرودگاه اهواز وارد میهن اسلامی شد و مورد استقبال بی‌نظیر مردم استان خوزستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: همانطور که مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد، به پاس سال‌ها مجاهدت و تلاش بی‌وقفه این سردار رشید و محبوب امت اسلامی در جبهه‌های دفاع و مقاومت، فرودگاه بین المللی اهواز که نخستین قدمگاه پیکر وی بعد از شهادت است، به نام این شهید والا مقام، نامگذاری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان با بیان اینکه به زودی از سردر جدید این فرودگاه با نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی رونمایی خواهد شد، گفت: امروز یکشنبه مردم استان خوزستان در استقبال از پیکر پاک شهدای حادثه تروریستی فرودگاه بغداد، برگ زرین دیگری را در تاریخ افتخارات این استان آفریدند.

بر اساس این گزارش، پیکر مطهر شهید سلیمانی فرمانده سپاه قدس که با شکوه خیره کننده مردم خوزستان تشییع شده بود در ساعت ۱۳ به وسیله یک فروند هواپیمای ایرباس فرودگاه اهواز  را به مقصد مشهد مقدس ترک کرد تا در این شهر نیز تشییع شود.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهپادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

برچسب‌ها محمدرضا رضایی فرودگاه بین‌ المللی اهواز ایرنا قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدرضا رضایی فرودگاه بین المللی اهواز ایرنا قاسم سلیمانی دونالد ترامپ محمدرضا رضایی فرودگاه بین المللی اهواز ایرنا قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۴۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه گفت: خیابان یکم در منطقه ۶ تهران به نام «شیخ احمد تربتی»، اولین روزنامه نگار شهید تاریخ ایران نامگذاری شد.   مهدی زاهدی افزود: این اقدام با توجه به پیگیری‌ها و پیشنهاد کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه و پس از تصویب شورای اسلامی شهر تهران انجام شده است.   وی نامگذاری معابر در سطح تربت حیدریه و چند کلانشهر با توجه به اشتراکات فرهنگی موجود را یکی از این اقدامات مهم در حوزه فرهنگی خواند و گفت: قبل از این نیز با پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲، خیابانی به نام «حاج آخوند ملاعباس تربتی» در شهر مشهد نامگذاری شده بود.   «شیخ احمد تربتی» روزنامه نگار متولد تربت حیدریه، ملقب به سلطان العلمای خراسانی بود که به دلیل نقد‌های تند علیه محمدعلی شاه، اولین دادگاه مطبوعات برای وی تشکیل شد، اما مورد حمایت علی اکبر دهخدا و جمعی از آزادیخواهان قرار گرفت و تبرئه شد.    وی سرانجام پس از حمله قزاق‌ها به دفاتر روزنامه‌ها، دستگیر و به طرز فجیعی در چاه باغ شاه به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟