Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران سرپرست پایگاه میراث جهانی باغ عباس آباد بهشهر گفت: مرمت کف سازی آجری معبر غربی به شرقی این مجموعه به زودی آغاز خواهد شد.

سید رحیم موسوی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از پایان اجرای مرمت و بهسازی پلکان شرقی و ساماندهی دروازه شرقی در هفته آینده مرمت و بهینه سازی معبر شرقی _غربی آغاز خواهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: آثار بر جای مانده از کف‌سازی آجری دوره صفویه پس از پاکسازی و بندکشی، با یک قاب آهکی محافظت شده و با همان تکنیک آجر کاری در دیگر بخش‌ها کف‌سازی اجرا می‌شود.

سرپرست پایگاه میراث جهانی باغ عباس‌آباد خاطرنشان کرد: این معبر اصلی‌ترین مسیر دسترسی به مجموعه بوده و در راه سکوی مرکزی به پلکان شرقی قرار دارد.
موسوی گفت: مجموعه باغ عباس‌آباد در سال ۴۶ به ثبت آثار ملی رسید و طی سال‌های ۴۵، ۵۱ و ۷۹ سه فصل و  ۸۲ تا ۸۸ حدود ۱۵ فصل کاوش شده است. 
وی یادآور شد: از سال ۸۳ نیز به عنوان پایگاه میراث فرهنگی و در سال ۲۰۱۱ این باغ به همراه ۸ باغ ایرانی دیگر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۷۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، کمال کریمی در بازدید از بند خاکی ابراهیم آباد گفت: با توجه به حجم ورودی آب و سیلاب به این بندخاکی از سیلاب دهانه فخرآباد، این بند خسارت‌هایی داشته که نیاز به ساماندهی دارد.

وی افزود: در این مجموعه یک بند خاکی اصلی و ۱۴ بند خاکی دیگر به عنوان پخش سیلات قرار دارد. پیگیری لازم برای تخصیص اعتبار از استان و سطح ملی خواهیم کرد تا این مجموعه به سروسامان برسد و از آب سیلاب این منطقه بهره برداری لازم انجام شود.

سرپرست فرمانداری مهریز ادامه داد: در ۳۰ سال گذشته اقدام اساسی و مناسبی برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد صورت نگرفته است و به زودی با مطالعه توسط منابع طبیعی و با تخصیص اعتبار این بند مرمت می‌شود.

احمد آخوندی تصریح کرد: برای ذخیره آب بیشتر در این بند‌ها برنامه ریزی و به زودی اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد