Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی گفت: مهمترین ابزار تقویت کشور‌های محور مقاومت استفاده از توانمندی‌های سیاسی و دیپلماتیک به نفع اقتصاد یا همان دیپلماسی اقتصادی است.  به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سینا احدیان؛ کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن عرض تسلیت به مردم بزرگ ایران برای شهادت سردار قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش در پاسخ به این سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه برای ادامه دادن راه حاج قاسم در بلند مدت و حوزه اقتصادی مشخصا چه می‌توانیم انجام دهیم بیان کرد: بهترین ضربه‌ی اقتصادی برای انتقام خون سردار سلیمانی بی اثر کردن تحریم‌ها و بهترین را برای بی اثر کردن تحریم‌ها در بعد داخلی مقاوم سازی اقتصاد و در بعد خارجی تقویت اقتصاد محورِ مقاومت با استفاده حداکثری از ابزار دیپلماسی اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



احدیان با اشاره به اینکه اقدام رذیلانه‌ی آمریکا در ترور بزدلانه‌ی حاج قاسم سلیمانی نشان داد که در تقابل با ایشان و جبهه‌ی مقاومت ناتوان شده و به حذف فیزیکی و ترور متوسل شد، ادامه داد: دشمنان ایران اگر می‌توانستند با حمله‌ی نظامی حرکت ایران و جبهه‌ی مقاومت را متوقف کنند در ۳۰ سال اخیر بی درنگ این کار را می‌کردند، اما مشخص شد که نمی‌توانند بنابراین به این نتیجه رسیدند که از طریق جنگ اقتصادی ما را متوقف کنند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در این جنگ اقتصادی اگر راه و روش و منش حاج قاسم را در عرصه‌های اقتصادی ادامه دهیم بدون شک موفق می‌شویم و نقشه‌های دشمن را مثل نقشه‌های منطقه‌ای نقش برآب می‌کنیم.

وی افزود: کشور‌های عضو جبهه‌ی مقاومت وحدت و همدلی و موفقیت خود را در میدان نبرد به نمایش گذاشتند و با عقب نشاندن اسرائیل و آمریکا از مواضع منطقه‌ای و ازبین بردن شجره‌ی خبیثه‌ی داعش پیروزی و امنیت برای مردم به ارمغان آوردند بنابراین در جبهه‌ی جنگ اقتصادی هم مستلزم یک وحدت و همکاری و تلاش حداکثری هستیم تا بتوانیم اقتصاد محور مقاومت را تقویت کنیم.

احدیان اضافه کرد: مهمترین ابزاری که برای پیوستگی و تقویت کشور‌های محور مقاومت باید مورد استفاده قرار گیرد ابزار دیپلماسی اقتصادی است. دیپلماسی اقتصادی بدین معنی است که با رویکردی مناسب از روابط و توانمندی‌های سیاسی و دیپلماتیک به نفع اقتصاد استفاده کنیم.

وی افزود: با آن همه دل بستن به اروپایی‌ها و تلاش برای مباحثی همچون برجام اروپایی و اینستکس، حجم صادرات غیر نفتی ایران به ۱۸ کشور اروپایی در سال گذشته تنم‌ها حدود ۴۵۰ میلیون دلار بود در حالی که صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق در همین سال ۹ میلیارد دلار یعنی حدود ۳۰ درصد بازار این کشور رسید و این نشان می‌دهد مسیر رشد و پیشرفت اقتصاد و توسعه صادرات ایران در منطقه و با کشور‌های دوست و همسایه از جمله محور مقاومت است و البته به اذعان مسئولین و تجار مرتبط منشاء همین ثمرات اقتصادی نیز مجاهدت و توانمدی دیپلماتیک سردار سلیمانی است.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه کشور‌های سلطه جوی غربی به منظور دستیابی به منافع خود با همه‌ی کشور‌های منطقه خصومت دارند ادامه داد: اگر بتوانیم که اگر بخواهیم قطعا هم می‌توانیم از ابزار‌های دیپلماسی اقتصادی، اقتصاد محور مقاومت را نسبت به تحریم‌های ظالمانه با روش‌هایی مثل تعاملات تنگاتنگ تجاری یا پیمان‌های دو جانبه‌ی پولی مقاوم کنیم و مثل سایر کشور‌های شرقی از حمله روسیه، چین و ترکیه از سلطه‌ی دلار فاصله بگیرم و وابستگی خود را به آن کاهش یا ازبین ببریم بهترین انتقام را از آنان گرفته ایم و برنامه هایشان را بر هم زده ایم.

احدیان ادامه داد: بهترین روش برای انتقام گیری از خون سردار قاسم سلیمانی در بلند مدت بی اثر کردن تحریم‌های اقتصادی است و اساسی‌ترین برنامه برای بی اثر کردن تحریم‌ها مقاوم کردن اقتصاد یا همان اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: همه‌ی راه حل‌ها برای رفع مشکلات اقتصادی و بی اثر کردن تحریم‌ها در جنگ اقتصادی از سوی جوانان و نخبگان و کارشناسان دلسوز اقتصادی بار‌ها ارائه شده است و می‌تواند بزرگترین ضربه به اهداف آمریکا در بلند مدت باشد، اما متاسفانه تا کنون عزم جدی برای انجام آن از سوی مسئولین اجرایی وجود نداشته است.

احدیان با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با فشار اقتصادی و روانی به دنبال نا امید کردن مردم بوده و هستند گفت: جاری شدن خون حاج قاسم سلیمانی امید را در دل مردم ایران و کشور‌های منطقه زنده کرد و جان تازه‌ای به همه داد که می‌تواند در نگرش و عملکرد تک تک دوستدارانش بویژه مسئولین اثر بگذارد و عزم جدی برای اقدام به راهکار‌ها بوجود آید و شعار‌ها به اقدام و عمل مبدل شود.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه امروز همه‌ی مردم ایران و منطقه مدیون سردار سلیمانی هستند ادامه داد: همه موظفیم بیش از گذشته مسئولیت پذیر باشیم تا بتوانیم در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی ضربه‌ی محکمی به دشمنان بزنیم و انتقام خون فرمانده بی نظیر و محبوبمان سپهبد سلیمانی را در میان مدت و بلند مدت بگیریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جنگ اقتصادی محور مقاومت سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دیپلماسی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۳۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر، «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد با شعار «همکاری بین‌المللی، توسعه و انرژی» که با حضور سران کشورها و سیاست گذاران اقتصادی کشورهای مختلف جهان در عربستان برگزار می‌شود به ریاض سفر کرده است.

کد خبر 6090596 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • کارگران تقویت کننده پایه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟