Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اطلاعات گفت: با اتکا به همین روحیه و انسان ها است که در زمانی که کسی جرات نمی‌کند به آمریکا بگوید بالای چشمت ابروست،ما پایگاه نظامی او را در هم می‌کوبیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام سید محمود علوی صبح شنبه (۲۱ دی) در مراسم گرامیداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و هم‌رزمان او به ویژگی‌های فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پرداخت و گفت: سلیمانی دارای ویژگی‌های نظامی و انسانی بود که نه نظامی گری او را از یک انسان موثر جامعه جدا کرده بود و نه این حشر و نشر او با مردم او را از نظامی گری بازداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه «نظامی گری دارای مراتب مختلفی است»، اظهار کرد: گاهی فردی عملیاتی است و باید به میدان نبرد برود و برای جبهه خودی پیروزی بیافریند؛ لازمه‌ی این کار صلابت، رشادت، شهامت و شجاعت است. فرماندهان میدانی بر اساس یک طرح عملیاتی کار خود را انجام می‌دهند که این طرح عملیاتی در اتاقی به نام ستاد فرماندهی طراحی می‌شود. اتاق ستاد فرماندهی جای فرماندهان عملیاتی نیست، بلکه افرادی که سال‌ها تجربه حضور در عملیات را داشتند باید دور هم بنشینند و با انسجام فکری و قدرت انتخاب و با لحاظ کردن جمیع شرایط طرح عملیاتی که احتمال رسیدن به اهداف بیشتری دارد را طراحی کنند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: گاهی بحث بالاتر از ستاد یعنی تبیین راهبرد‌های دفاعی مطرح می‌شود که دارای ملزومات خاص خود است؛ کسی که در این جایگاه قرار می‌گیرد باید علاوه بر اشراف اطلاعاتی، دارای هوش بالایی برای تبیین راهبرد‌های عملیاتی باشد؛ در نظامی‌ها افراد کمی پیدا می‌شوند که هم دارای قدرت تبیین راهبرد‌های دفاعی داشته باشند و هم توان طراحی عملیاتی را داشته باشد و هم اینکه در میدان عملیات این طرح هارا اجرا کند؛ حاج‌قاسم سلیمانی از معدود افرادی بود که این سه ویژگی را داشت.

علوی با اشاره به ویژگی‌های انسانی و ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی خاطر نشان کرد: گرچه حاج قاسم دارای درجه‌ی سرلشکری بود، اما هر فردی که با او صحبت می‌کرد، به هیچ وجه متوجه نمی‌شد که او یک سرلشکر نظامی است؛ او خود را از همه کوچکتر می‌گرفت و در عین بزرگی، تواضع و کوچکی می‌کرد. او برای معمولی‌ترین آدم‌ها که به غلط افراد پایین جامعه عنوان می‌شوند، ارزش و شخصیت بالایی قابل می‌شد.

او با بیان اینکه «سرلشکر سلیمانی به آداب و تشریفات نظامی پایبند بود، اما وقتی یونیفرم نظامی را درمی‌آورد، تغییر می‌کرد»، اظهار کرد: سرلشکر سلیمانی با اعتماد به نفس به سراغ کار‌های ناشدنی می‌رفت و آن‌ها را شدنی می‌کرد؛ چه کسی فکر می‌کرد تیر و کمان بچه فلسطینی‌ها به موشک تبدیل شود و بچه‌های حزب الله ۳۳ روز مقاومت کند و موشک‌های آن‌ها اسرائیلی‌ها با احساس شکست مجبور به عقب نشینی کنند.

وزیر اطلاعات با اشاره به رشادت‌های سرلشکر سلیمانی در فرماندهی جبهه‌های مقاومت اظهار کرد: در سوریه و عراق لحظه‌ای که داعش تا دروازه بغداد آمده بود، حاج قاسم ذره‌ای احساس خطر نمی‌کرد و به استقبال مرگ می‌رفت؛ او با این ویژگی‌هایش تاثیر بسیاری گذاشت و در بین مردم جایگاه والایی پیدا کرد که بخشی از آن را در مراسم‌های تشییع پیکر او مشاهده کردیم.

علوی تصریح کرد: سرلشکر سلیمانی دشمن‌شناسی بود، اما دشمن هراس نبود؛ او بی گدار به سراغ دشمن نمی‌رفت بلکه وقتی به شناخت کافی نسبت به دشمنان پیدا می‌کرد، به سمت آن‌ها حرکت و آن‌ها را به زانو درمی‌آورد.

وزیر اطلاعات همچنین با بیان اینکه «ترس از مرگ عامل ذلت و به بند کشیده شدن انسانهاست اگر انسان مرگ را به معنای نیستی تلقی کند و از آن بترسد، قلدرها، زورگویان و دیکتاتور‌ها از این ترس استفاده می‌کنند»، خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) فرهنگ شهادت، فرهنگ سیدالشهدا و فرهنگ مقاومت را وارد ایران کرد انقلاب اسلامی به وجود امد، وارد لبنان کرد حزب الله تاسیس شد، وارد عراق کرد حشدالشعبی به وجود آمد و وارد یمن کرد انصار حزب الله ایجاد شد و در تمام این حرکت‌ها حاج قاسم پرچم دار بود.

او با بیان اینکه «حاج قاسم را گوهر شناس می‌شناخت»، ادامه داد: رهبر خردورز، دور اندیش و حکیم و آدم شناس ما، رهبر سربلند حصرت الله خامنه‌ای گوهر شناس بود و حاج قاسم را خوب شناخت و رفتارش با حاج قاسم یک چیز دیگری بود.

او ادامه داد: گاهی حاج قاسم در جلسه شورای عالی امنیت می‌آمد و با نقشه‌ها توضیح می‌داد در حالی که تازه از فرودگاه آمده بود و بلافاصله بعد از جلسه به فرودگاه می‌رفت و وقتی می‌گفتند حاج قاسم میزنندت گوشش به کار نبود و عاشق شهادت بود.

وزیر اطلاعات با طرح این پرسش که چه زمانی دیدید کشوری که به لحاظ تجهیزات نظامی جایگاه بالایی ندارد، در برابر آمریکا بایستد؟ تصریح کرد: قدرت اصلی ما به آدم‌ها و روحیه شهادت طلبی‌مان است؛ با اتکا به همین روحیه و انسان‌هاست که در زمانی که کسی جرات نمی‌کند به آمریکا بگوید بالای چشمت ابروست، ما پایگاه نظامی او را در هم می‌کوبیم؛ اگر در دنیا اسم آمریکا روی پایگاهی باشد کسی حتی جرات نمی‌کنند با تیر و کمان آن را بزنند چه برسد با موشک؛ اما جمهوری اسلامی ایران با زدن این پایگاه در قله عزت قرار گرفت.

علوی در پایان اظهار کرد: هدایت‌های حکیمانه رهبری انقلاب سیلی را به آمریکا می‌زند، اما در عین حال با مدیریت‌شان از این که به سادگی ناقه جنگ شعله ور شود، جلوگیری می‌کنند؛ نه از ترس اینکه جنگ شود از سیلی زدن به متجاوز خودداری می‌کنند و نه بعد از سیلی، کاری می‌کنند که خسارت‌های زیادی به کشور وارد شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی خطبه های نماز جمعه علوی شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۵۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقا معلم در لیست ترور!

نام اودرکنار نام شهید رجایی در یک لیست ترور به تایید سرکردگان سازمان منافقین رسیده بود. قرار بود رجایی و چگینی که دو یار همراه بودند در یک محدوده زمانی ترور شوند و همین هم شد و رجایی را هشتم و چگینی را دوازدهم شهریور به شهادت رساندند!

به گزارش ایسنا، متن پیش رو روایتی از زندگی و زمانه معلم شهید قدرت‌الله چگینی است که جام جم در روز گرامیداشت مقام معلم منتشر کرده است: معلم شهید «قدرت‌اللهچگینی» در قزوین متولد شد و دوران نوجوانی خود را در این شهر سپری کرد اما به دلیل مخالفت با رژیم پهلوی برای معلمی به اجبار راهی الیگودرز استان لرستان ‌شد و پس از فعالیت‌های موثر در قبل و بعد از انقلاب مقابل منزل خود در خیابان تبریز شهر قزوین به دست منافقین به شهادت رسید.

نام اودرکنار نام شهید رجایی در یک لیست ترور به تایید سرکردگان سازمان منافقین رسیده بود. قرار بود رجایی و چگینی که دو یار همراه بودند در یک محدوده زمانی ترور شوند و همین هم شد و رجایی را هشتم و چگینی را دوازدهم شهریور به شهادت رساندند!مهم‌ترین خصوصیت استاد چگینی در نگاه هر بیننده، اهمیت او به آراستگی ظاهری‌اش بود؛ آن هم در اواخر دهه ۵۰ و اولین سال از دهه ۶۰ که خوش‌پوشی و خوش‌تیپی شاید بازخورد خوبی نداشت و اساسا پرداختن به ظاهر به مثابه نپرداختن به باطن تعبیر می‌شد!این معلم فهمیده با همین روش توانسته بود شاگردان و جوانان زیادی را پای حرف و بحثش بنشاند و با آنها از قرآن صحبت کند. نکته دیگر زندگی شهید چگینی، توجه بیش از حد او به تربیت فرزندان و حفظ چارچوب خانواده بود. او در این زمینه هم بسیار موفق بود و روش‌های جالب برای تربیت پسرانش در جای خود بسیار خواندنی و شنیدنی است.
     
کاندیدای مجلس شورای اسلامی
چند روز بیشتر به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس باقی ‌نمانده و شهید چگینی برای دور اول مجلس شورای اسلامی نامزد شده بود. خاطره زیر مربوط به همان زمان است که در تمام مدت تبلیغات مدام به اعضای ستاد و مجریانش تاکید و سفارش می‌کرد که «حق ندارید پوستر مرا روی دیوار خانه مردم بچسبانید و اگر خواستید این کار را بکنید باید از صاحبخانه اجازه بگیرید. اگر هم احیانا به اموال کسی خسارت زدید، باید صاحبش را پیدا کنید و حلالیت بخواهید». اگر کسی این موارد را رعایت نمی‌کرد چگینی بی‌درنگ عذرش را می‌خواست. یک بار به او گفتم: برادر من! چرا این‌قدر سختگیری می‌کنی؟ به شدت ناراحت و عصبانی شد و گفت: همان‌طور که برای رفتن به مسجد نباید از راه فاضلاب وارد شد، مجلس را هم که مکان مقدسی است نباید با ضایع کردن حقوق مردم و انجام اعمال ناصواب و شبهه‌ناک آلوده کرد. کسی که می‌خواهد به مجلس برود باید همه چیز را رعایت کند.
     
خیابان تبریز
درباره ویژگی‌ها و سیره معلم شهید قدرت‌الله چگینی کتابی هم با نام «خیابان تبریز» منتشر شده است. هر چند این کتاب باعث شده یکی از هزاران شهیدی که نام‌شان در حال فراموشی است، دوباره به حافظه مردم بازگردد اما با توجه به سبک خاطره‌نگاری که برای نگارش این کتاب از آن استفاده شده است، جنبه‌های زیادی از زندگی این شهید و راه و روش او پنهان باقی می‌ماند، چنان‌که در این کتاب اشاره چندانی به نحوه ارتباطات خانوادگی این شهید به‌ویژه رابطه شهید با فرزندان و همسرش نشده است، در حالی که برای ارائه یک الگوی شاخص از یک شهید باید به تمام زوایای زندگی او پرداخت.
     
همچنان زیر غبار
معلم شهید قدرت‌ الله چگینی حقیقتا عنصر شریف و مجاهدی بوده که مرور زندگی‌اش برای آنان که دل در گرو تعلیم و تربیت دارند، لازم و ضروری است. این آقا معلم دوست‌داشتنی بوده و ویژه. هر برهه از زندگی و مبارزات و تدریس و فعالیت‌های او، هر کدام را که خوب بنگریم و تامل کنیم و حوصله به خرج بدهیم، نکته‌ها و درس‌ها و البته عجایبی در آنها می‌بینیم که راحت از کنار آنها نمی‌شود گذشت. به نظر می‌آید در تاریخ ادبیات پایداری انقلاب، حق این شهید به خوبی ادا نشده و آنچنان که باید غبار از چهره تابناک این شهید کنار نرفته است!

ترکیب معلم و شهید
آنها که اهل دقت و فراست دراوضاع واحوال زمانه هستند وتاریخ زندگی پرفرازونشیب انسان رامطالعه کرده‌اند به خوبی درمی‌یابند که برای ساخت بشر و رشدوتعالی او، معلم ومربی چه نقش بی‌بدیلی دارد.مرحوم استاد علی صفایی حایری جمله‌ای به این مضمون دارد که‌: «اگر در عالم کاری بهتر و والاتر از معلمی بود، خدا آن کار را به انبیاء و اولیاء و خوبان خودش می‌داد... حقیقت این است که مقامی بالاتر از معلمی و هدایتگری نیست.هیچ شان ورتبه‌ای به پای معلمی نمی‌رسد. معلم کارش با روح و جان و فکر آدمی است و از این حساس‌تر و مهم‌تر برای انسان پیدا نمی‌شود که روح و جانش راعلو ارتقاء بدهد. زندگی و افکار و مجاهدت‌ها و تجربیات این والاگوهران را باید دید وشنید ونوشید. خاصه آن که آن معلم پس ازعمری دویدن و سوختن، خلعت مبارک شهادت را پوشیده باشد. آیا از ترکیب «معلم شهید» زیباتر و دلپذیرتر پیدا می‌شود؟»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • «وعده صادق» ایران را به عنوان یک قدرت جهانی معرفی کرد
  • شهادت‌طلبی از شاخصه‌های نیروهای نظامی ایران است
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • آقا معلم در لیست ترور!
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • مستند «کابوس ژنرال» به آنتن شبکه سه رسید/ قدرت نظامی ایران معاصر
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • علم و فناوری به عنوان مولفه‌های مهم قدرت محسوب می‌شوند+فیلم