Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسمی از ورود مدعی العموم به موضوع قطع بی رویه و بدون مجوز درختان در منطقه الموت قزوین و بررسی این موضوع در نشست فوق العاده شورای حفظ حقوق بیت المال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب قزوین، «محمد قاسمی» بیان کرد: یکی از معضلاتی که در بازدید 2 روزه رئیس کل محترم دادگستری استان از 2 بخش الموت شرقی و غربی قزوین از سوی مسئولان و اهالی این منطقه مطرح شد، قطع بی رویه درختان مثمر، غیر مثمر و جنگلی بود که این موضوع برای منطقه گردشگری و توریستی الموت بسیار نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: بر اساس اعلام مسئولان منطقه و مشاهدات محلی، روزانه حدود 100 تن چوب از باغات منطقه الموت قطع و به چند خریدار چوب در الموت و قزوین فروخته می شود که به محض اطلاع، دستور پلمپ مراکز خرید چوب تا اطلاع ثانونی و توقیف خودروهای حامل چوب قطع شده صادر شد.  

 

وی با بیان اینکه انتظار می رود دستگاه های متولی از جمله سازمان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست در این خصوص به وظایف قانونی خود عمل کنند، تصریح کرد: قطع هر گونه درخت باید با توجه به دلایل قانونی از جمله عدم صرفه اقتصادی، سن زیاد و خشک شدن، صورت گیرد که این امر نیازمند کارشناسی و اخذ مجوز قطع از سوی سازمان جهاد کشاورزی در باغات و اخذ تعهد برای جایگزینی نهال است و قطع درختان بدون اخذ مجوزات قانونی ممنوع است.

 

قاسمی توضیح داد: قطع درختان جنگلی در منابع طبیعی توسط افراد محلی ممنوع بوده و دستگاه های متولی از جمله اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست باید در این خصوص نظارت دقیق تری داشته باشند و در صورت مشاهده مراتب را با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی کنند تا با متخلفان برخورد شود.

 

وی گفت: شوراهای اسلامی و دهیاران نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند و از وظایف قانونی خود غافل شوند و چنانچه به دلیل کوتاهی آنان خسارتی به منابع طبیعی، محیط زیست و بیت المال وارد شود، باید پاسخگو باشند.

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تاکید کرد: مراکز خرید چوب هم باید نسبت به اخذ مجوز برای خرید چوب اقدام کنند و در صورت ادامه فعالیت به صورت فاقد پروانه، از فعالیت آنها جلوگیری می شود و خودروهای حمل چوب هم در صورت حمل غیرمجاز چوب توقیف می شوند.

 

وی در ادامه اظهار کرد: قطع بی رویه درختان باغی و جنگلی اثرات مخربی بر محیط زیست وارد می کند و در فصل بارش نزولات آسمانی، امکان وقوع سیل وجود دارد که همه دستگاه ها و مردم باید نسبت به این موضوع حساسیت ویژه ای داشته باشند تا به دلیل منافع اقتصادی افرادی فرصت طلب، شاهد حوادث تلخ در منطقه نباشیم.

 

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع قطع بی رویه درختان مثمر، غیر مثمر و جنگلی در جلسه‌‍‌ ای فوق العاده در اولین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان قزوین با حضور دستگاه های متولی مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا این موضوع در چهارچوب قانون انجام گیرد و موجب تضییع حقوق آیندگان نشود.

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی مسجد سردار سلیمانی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی شهادت سردار قاسم سلیمانی حاج قاسم سلیمانی سردار شهید قاسم سلیمانی انتقام سخت الموت قطع درختان دادستان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۵۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی شعبانی در مراسم معارفه رییس‌ کل جدید دادگستری استان قزوین که صبح امروز در سالن اجتماعات مرکز آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام(ره) قزوین برگزار شد، گفت: از زمانی که بار امانت این مسئولیت را به دوش گرفتیم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و انتظامی توانستیم برخی از مشکلات استان را حل کنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در دستگاه قضایی استان با همراهی معاونین و کارکنان صورت گرفته است گفت: داشتن برنامه و ساختار کارآمد با روحیه جهادی دو موضوع مهمی است که می‌توان برای حل مشکلات از آن بهره برد.

رئیس کل سابق دادگستری استان قزوین با بیان اینکه برخی از مشکلات موجود در استان قزوین به فعل و یا ترک فعل مدیران بازمی‌گردد، افزود: یکی از موضوعات چالشی در استان قزوین که دستگاه قضایی ورود پیدا کرد شرکت‌های خودرویی بود که در این بحث، ریسک ها را پذیرفتیم و با کمک شورای تامین این موضوع رو پیگیری و ساماندهی کردیم.

شعبانی اضافه کرد: در برخی موضوعات جلوتر از سیاست های قوه حرکت کردیم و در حوزه عفاف و حجاب جز استان‌های پیشرو و برتر در کشور بودیم.

گفتنی است در پایان این مراسم و با اهدا حکمی از سوی ریاست محترم قوه قضاییه حجت الاسلام علی مصطفوی نیا به عنوان رییس کل جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد و از خدمات و تلاش های علی شعبانی رییس کل پیشین دادگستری این استان تجلیل به عمل آمد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900680

دیگر خبرها

  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر
  • چرا برخی درختان در محدوده باغ‌موزه قصر قطع شده‌اند؟
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی