Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس، این مولکول که با عنوان GDF۱۵ شناخته می‌شود، یکی از فاکتورهای رشد بوده و از پروتئین‌های نظارتی سلول محسوب می‌شود. این مولکول مجموعه‌ای از فعالیت‌های زیستی را انجام داده و در بسیاری از بافت‌های بدن وجود دارد.
مولکول‌های GDF۱۵ در مجاورت متفورمین عملکرد بسیار موثری در کنترل دیابت نوع ۲ دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون محققان توانستند مکانیزم مولکولی را شناسایی کنند که بر اساس آن متفورمین و مولکول‌های GDF۱۵ با تعامل با یکدیگر موجب کاهش وزن و ایجاد تعادل انرژی در بیماران می‌شود.
بر اساس این تحقیقات، تقریبا تمام کاهش وزن افرادی که متفورمین مصرف می‌کنند، در اثر دخالت GDF۱۵ ایجاد می‌شود. با وجود این متفورمین به طور مستقل نیز روی کاهش گلوکز و انسولین اثرگذار است. همچنین مشخص شد در بدن تمام بیمارانی که متفورمین را به صورت مستمر مصرف می‌کنند میزان GDF۱۵ افزایش قابل توجهی دارد.
متفورمین پرمصرف‌ترین داروی کنترل دیابت در جهان است که در سال ۱۹۹۵ به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا رسید، اما در اروپا از چند دهه قبل به طور وسیع مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما سابقه مصرف این دارو بسیار قدیمی‌تر است و ماده موثر آن در فرانسه قرون وسطی از گیاهی موسوم به Galega officinalis گرفته می‌شد و توسط شفادهندگان آن دوران برای درمان تکرر ادرار که یکی از نشانه‌های اصلی دیابت است، تجویز می‌شد.
اکنون محققان در تلاشند تا منشا GDF۱۵ و نحوه مدیریت آن در بدن را به طور دقیق شناسایی کنند.  
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature منتشر شده است.

برچسب‌ها فرانسه انسولین اروپا دیابت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه انسولین اروپا دیابت فرانسه انسولین اروپا دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۱۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل هفتگی بازار سرمایه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اصلاح برخی تصمیمات اقتصادی و به دنبال آن افزایش قیمت‌های جهانی باعث شد پس از ۵ ماه بازار سرمایه میزبان ورود پول باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • کشف «گذرگاه مردگان»
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد
  • تحلیل هفتگی بازار سرمایه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • (ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار