Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-27@05:26:42 GMT

فیلسوف انگلیسی درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۹۲۶۳۶

فیلسوف انگلیسی درگذشت

به گزارش صدای ایران راجر ورنون اسکروتن، فیلسوف محافظه‌کار انگلیسی در سن هفتاد و پنج سالگی و بعد از تحمل دوره‌ شش‌ماهه بیماری سخت‌درمان روز گذشته درگذشت.

به گزارش رسانه‌های انگلیسی راجر اسکروتن (۲۴ فوریه ۱۹۴۴) فیلسوف و نویسنده بیش از ۵۰ عنوان کتاب در زمینه های سیاست، اخلاق، زیبایی‌شناسی و معماری همچنین استاد کالج برکبک Birkbeck College دانشگاه لندن طی سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۹۲ و مشاور دولت ترزا می، نخست وزیر پیشین انگلیس در سال ۲۰۱۸ در زمینه خانه‌سازی و زیباسازی بناها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی که از شش ماه قبل به دلیل بیماری سرطان تحت درمان بود در آخرین ماه‌های زندگی اش نوشته بود؛ وقتی مرگ نزدیک می شود، معنی زندگی را می فهمیم و معنی آن قدرشناسی و محبت به یکدیگر است.

اسکروتن که فیلسوفی نزدیک با اندیشه‌های محافظه‌کارانه و نزدیک به حزب محافظه‌کار انگلیس بود، فعالیت‌های سیاسی نیز داشت و به نوعی کنشگر اجتماعی نیز تلقی می‌شد، در حوزه مطالعاتی فلسفه برای عموم بیشتر قلم می‌زد. از وی آثار زیادی به زبان فارسی منتشر شده است؛ تاریخ مختصر فلسفه جدید، فسلفه اسپینوزا به زبان ساده، کانت، درباره سرشت انسان، زیبایی، نامه هایی از انگلستان، فلسفه هنر و زیبایی شناسی و متفکران چپ نو تنها بعضی از عناوینی هستند که از این فیلسوف انگلیسی به فارسی برگردانده شده‌اند.

غیر از فلسفه حوزه دیگر کاری وی زیبایی‌شناسی (شاخه‌ای از فلسفه که به زیبایی و شناخت ‌آن می‌پردازد)، اخلاق و سیاست با تکیه بر محافظه‌کاری سنتی بودند و در این حوزه کتاب معنای محافظه‌کاری را در سال ۱۹۸۰ منتشر کرد و مشاور مجموعه ای برای بی بی سی به نام چرا زیبایی مهم است؟ در سال ۲۰۰۹ بود.

اسکروتن به دلیل خدماتش در زمینه آموزش عمومی و توسعه فلسفه عناوین مختلفی در انگلیس و کشورهای دیگر از جمله جمهوری چک و لهستان به دست آورده بود، وی در سال ۲۰۱۶ لقب سِر را دریافت کرد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران بیماری انگلیسی فلسفه لهستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۲۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا پس از آغاز تحقیقات قضایی درباره فساد مالی همسرش اعلام کرد که استعفا از مقامش را بررسی می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سانچز چهارشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: باید در مورد ادامه فعالیت به عنوان رئیس دولت یا کناره‌گیری از این مقام افتخارآمیز فکر کنیم.

وی افزود که روز دوشنبه تصمیم نهایی خود را اعلام خواهد کرد و تا آن زمان فعالیت‌های دولتی و عمومی خود را تعلیق می‌کند.

دادگاهی در مادرید روز چهارشنبه اعلام کرد که در پی شکایت گروه ضدفساد «مانوس لیمپیاس» (دست‌های تمیز) تحقیقاتی را درباره فساد مالی «بگونا گومز» همسر نخست وزیر اسپانیا آغاز کرده است.

تارنمای خبری «ال کنفیدنسیال» چهارشنبه گزارش داد، گومز متهم است که با چند شرکت خصوصی که کمک کالی یا قرارداد دولتی دریافت کرده‌اند، ارتباطاتی دارد و تحقیقات مشخصا به ارتباط او با شرکت گردشگری «گلوبالیا» مربوط می‌شود. گلوبالیا مالک شرکت «ایر اروپا» سومین خط هواپیمایی اسپانیاست.

سانچز اتهام فساد علیه همسر خود را رد کرد و گفت که شکایت مانوس لیمپیاس بخشی از کارزار رسانه‌های «فوق محافظه‌کار» اپوزیسیون راست افراطی و محافظه‌کار برای «آزار و اذیت» همسرش است.

وی تاکید کرد: من ساده‌لوح نیستم. می‌دانم که اتهامات آنها علیه بگونا بخاطر این نیست که او کاری غیرقانونی انجام داده است، بلکه بدلیل این است که او همسر من است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • لحظه دوست داشتن و دوست داشته شدن، لحظه واقعی زندگی است
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • علامه جعفری از شایستگی تفکر به صورت بالفعل برخوردار بود