Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:43:54 GMT

پنج سرای تجربه در پایتخت راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۹۸۷۶۷

پنج سرای تجربه در پایتخت راه‌اندازی می‌شود

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، زینب نصیری در سومین جلسه شهر دوستدار سالمند اظهارداشت: در دو جلسه گذشته طرح راه‌اندازی سرای تجربه مطرح و مورد قبول حاضران قرار گرفت.
وی گفت: ارائه شاخص‌های مناسب‌سازی فضاهای شهری و ساختمان‌های عمومی برای سالمندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که تلاش داریم در مسیر تحقق آن گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نصیری افزود: سرای تجربه یکی از مصادیق محیط‌های حامی سلامت با تاکید بر گردهمایی‌های مختلف جمعیتی و کاهش نابرابرهای اجتماعی است که در برنامه پنج ساله سوم شهر تهران و مصوبه شهر دوستدار سالمند تاکید شده است. 
مدیرکل سلامت شهرداری تهران بیان کرد: سرای تجربه، برند و ارزشی است که به سرای محله‌ها در راستای تعریف خدمات تعاملی با سالمندان و اشتراک تجربیات سالمندان با شهروندان محله داده می‌شود، براین اساس راه‌اندازی این سراها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی با تاکید بر حضور حداکثری سالمندان در محیط‌های استانداردسازی شده تهران افزود: با تائید ستاد شهر دوستدار سالمند تلاش می‌کنیم تا پایان سال در پنج محله سرای تجربه راه‌اندازی کنیم.
نصیری ادامه داد: بر مبنای نتایجی که از راه‌اندازی این مجموعه‌ها حاصل می‌شود، در سال ۹۹ طرح ایجاد سرای تجربه را در وسعت بیشتری در سطح کلان شهر تهران دنبال خواهیم کرد.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به حمایت‌های اعضای شورای شهر از اقدامات اداره متبوع خود در زمینه ارائه خدمات به حوزه سالمندی گفت: امیدوارم با حمایت‌های شورا بتوانیم با سرعت بهتری گام‌های موثرتری در حوزه سالمندی برداریم.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این نشست با تاکید بر اهمیت ایجاد سرای تجربه در پایتخت برای ارائه خدمات به حوزه سالمندی اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات برنامه‌های مدیریت شهری این است که شهرداری در کشور ما به معنای واقعی وجود ندارد و شهرداری عهده‌دار تمام حوزه‌های مدیریت شهری نیست.
حسن خلیل‌آبادی با بیان اینکه در سایر کشورها شورای شهر علاوه بر  نقش نظارتی، به عنوان پارلمان محلی محسوب می‌شود، افزود: متاسفانه در شهرداری شاهد هستیم که بسیاری از پروژه‌های شهری بدون پیوست و مطالعات اجتماعی و فرهنگی به اجرا در آمده‌اند.
وی با ابراز امیدواری از اینکه نگاه به سالمندان باید از دید نگهداری و رفتار همچون سایر کشورها تغییر کند، اظهارداشت: امروز در دنیا این فرهنگ به رسمیت شناخته شده که موضوع رسیدگی به سالمندان بیشتر به خود مردم و انجمن‌های مردم‌نهاد به ویژه خانواده‌ها واگذار شود و بیشتر در این زمینه فرهنگسازی‌های کلان صورت می‌گیرد.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۱۰درصد جمعیت ثابت پایتخت سالمند هستند، افزود: جمعیت این شهر به طور ثابت حدود ۹ میلیون نفر است، این بدین معناست که تهران حدود ۹۰۰ هزار تا یک میلیون سالمند دارد.
خلیل‌آبادی گفت: براین اساس ضروری است که امروز به سراغ کارهای نو و خلاقانه برویم تا از بار مشکلات این حوزه نیز کاسته شود.
وی با اشاره به اینکه مشکلات حوزه سالمندی با روش‌های سنتی و کمک‌های دولتی نمی‌تواند برطرف شود، اظهارداشت: به لحاظ حوزه اجتماعی شهرداری با افتخار در زمینه سالمندی فعالیت می‌کند، چراکه شهر نیاز به شهروندان خلاق، هوشمند، فعال و مشارکت‌پذیری دارد که حتی سالمند هستند. 
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما معتقدیم سالمندان انباشت تجربیات هستند و می‌توانیم از تجربیات آنان بهره‌مند شویم، از همین رو تاکید می‌کنم که پایتخت نیاز به سراهای تجربه دارد.
در پایان سومین جلسه شهر دوستدار سالمند مقرر شد پنج سرای تجربه در پنج پهنه شهر تهران به صورت آزمایشی تا پایان سال دایر شود و پس از مشخص‌شدن نتایج، این طرح سال آینده در سطح تهران به اجرا درآید.
همچنین پیگیری اختصاصی کد پروژه ویژه تحقق شهر دوستدار سالمند از شورای اسلامی شهر تهران از دیگر مصوبات این جلسه بود.
محمدرضا جوادی‌یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران و جمعی از کارشناسان و متولیان حوزه سالمندی نیز در سومین جلسه شهر دوستدار سالمند حضور داشتند.

برچسب‌ها شهرداری تهران تهران سالمندان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران محلات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران تهران سالمندان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران محلات شهرداری تهران تهران سالمندان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران محلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۸۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوا در پایتخت قابل قبول است

‌به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۶۳ قرار گرفته و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول است.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۵۴ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۴۱ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۸ روز هوای پاک، ۳۸ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6096750

دیگر خبرها

  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در پایتخت به کجا رسید؟
  • قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد
  • تکلیف‌نامه شهرداری تهران برای پارک‌های پایتخت چه می‌گوید؟
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • با کیفیت ترین خودرو بعد از تسلا را برای حمل و نقل تهران انتخاب کرده ایم | پوست اندازی ۶۵ هزار تاکسی برقی در تهران
  • کیفیت هوا در پایتخت قابل قبول است
  • ساخت ۴۰ میدان تره بار در پایتخت