Web Analytics Made Easy - Statcounter

نجم‌الدین احمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از این میزان ۶۰۰ هکتار به سیستم آبیاری قطره‌ای، ۱۲۰ هکتار به آبیاری کم‌فشار و چهارهزار و ۶۸۰ هکتار نیز به سامانه آبیاری بارانی تجهیز شده‌است.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای طرح‌های نوین آبیاری تحت‌فشار و در جهت کاهش مصرف آب و استفاده بهینه از آب‌های موجود، تسهیلات ویژه از سوی دولت به متقاضیان ارایه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین چارچوب جهت اجرای سیستم آبیاری قطره‌‍ای به ازای هر هکتار ۱۷۵ میلیون ریال، آبیاری بارانی ۱۰۵ میلیون ریال و آبیاری کم فشار ۷۰ میلیون ریال تسهیلات به کشاورزان پرداخت می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی اشنویه یکی از مهمترین راهکارهای استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی را بهره‌گیری از سامانه‌های مختلف آبیاری تحت فشار عنوان کرد و افزود: امسال در مجموع ۲۲۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی این شهرستان به سامانه‌های آبیاری نوین تجهیز شده‌است.

وی با بیان اینکه برای تجهیز این میزان اراضی ۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات به کشاورزان پرداخت شده است، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود اراضی زیرپوشش این نوع آبیاری تا پایان امسال به پنج هزار و ۶۰۰ هکتار برسد.

وی تاکید کرد: با استفاده از سامانه‌های آبیاری نوین هم‌اکنون سالانه بیش‌از یک میلیون متر مکعب در مصرف آب در این شهرستان صرفه‌جویی می‌شود.

آبیاری تحت فشار به ۲ نوع آبیاری بارانی و آبیاری قطره‌ای قابل تفکیک بوده و آبیاری بارانی روشی است که آب با فشاری بیش از یک اتمسفر در درون لوله‌هایی جریان پیدا می کند و در روی گیاه به صورت باران توسط نازل هایی که به آب پاش معروف است، پاشیده می‌شود.

آبیاری قطره‌ای به دلیل اعمال عمق آبیاری کم و قابل تنظیم یکی از روش‌های مفید آبیاری بوده و مهمترین مزیت این روش صرفه‌جویی در میزان آب و هزینه‌هاست.

صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، بکارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی‌رویه علف‌های هرز، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت‌تر محصولات و افزایش کمّی و کیفی محصولات از مزایای بکارگیری روش‌های آبیاری نوین به‌شمار می‌رود.

در سایه سامانه‌های نوین آبیاری می‌توان صرفه‌جویی چهار هزار و ۷۰۰ متر مکعبی در مصرف آب در هر هکتار را شاهد بود و در زمین‌هایی که از آب‌های زیرزمینی استفاده می‌شود با اجرایی شدن سامانه‌های نوین آبیاری حدود ۲۵ درصد کاهش مصرف انرژی رخ می‌دهد.

طبق تصمیم مجلس و وزارت جهاد کشاورزی در ۱۰ سال آینده باید سالانه ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی آبی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شود.

شهرستان اشنویه دارای ۳۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که از این مقدار حدود ۲۳ هزار هکتار به کشت محصولات زراعی اختصاص یافته است؛ گندم، چغندرقند و نخود از جمله مهمترین محصولات زراعی و گیلاس و سیب از مهمترین محصولات باغی این شهرستان است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی اشنویه آبیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اشنویه آبیاری وزارت جهاد کشاورزی اشنویه آبیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد

معاون  وزیر راه‌وشهرسازی گفت: در بخش نهضت ملی مسکن تاکنون بالغ‌بر۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی در سراسرکشور تأمین شده‌‌ و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در مراحل مختلف اجرا قرار گرفته است.‌ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ارسلان مالکی، در بازدید از سایت نهضت ملی مسکن بروجرد گفت: زمین برای تمام متقاضیان این طرح در لرستان تأمین نشده‌است.

او اضافه کرد: زمین مور نیاز متقاضیان ملی مسکن در بروجرد تأمین و پروژه شروع شده‌است، اما مشکلات این افراد در پرداخت تسهیلات رفع شود.

8800 واحد مسکونی در 440 هکتار شهرک جدید لرستان احداث می‌شود

معاون  وزیر راه‌وشهرسازی عنوان کرد: طرح نهضت ملی مسکن تحت‌تأثیر تامین زمین، آورده مردم و تسهیلات است که دولت برای فراهم‌کردن زیرساخت‌ها باید کمک کند.‌

او بیان کرد: در بخش نهضت ملی مسکن تاکنون بالغ‌بر45 هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی در سراسرکشور تأمین شده‌‌ و 2 میلیون و 500 هزار واحد در مراحل مختلف اجرا قرار گرفته است.‌

مالکی در رابطه با تأمین مسکن طرح جوانی جمعیت تصریح کرد: 70 هزار واحد قطعه زمین در سال گذشته تأمین شد و به مردم تحویل داده شد.

انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند