Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه شبکه سی ان ان این دستور پس از ان صادر شد که کوه تال فعالیت آتشفشانی خود را از روز یکشنبه هفته جاری دوباره از سر گرفت.

طبق این گزارش انفجارهای این کوه سبب شده تا فورن های آتشفشانی شامل ستون های عظیم از دود و خاکستر آتشفشانی تا فاصله ۱۴ بیش از کیلومتری به اطراف پراکنده شود.

کوه تال در ۶۰ کیلومتری مانیل پایتخت فیلیپین در جزیره لوزون قرار دارد و یکی از فعالترین آتشفشان های این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تصاویر منتشره از فعالیت این کوه نشان می دهد جریان گدازه داغ یا ماگما به سرعت در حال سرریز شدن ازدریچه آتشفشانی  کوه و فوران ستون های ضخیمی از مواد آتشفشانی  به آسمان منطقه است.

مرکز آتشفشان و لرزه نگاری فیلیپین (PHIVOLCS) با اعلام سطح  چهار هشدار گزارش داده است که  " فوران انفجاری" ممکن است در ساعت ها یا روزهای آینده اتفاق بیفتد. بالاترین سطح هشدار دراین زمینه  پنج است که نشان می دهد فوران در حال وقوع است.

طبق این گزارش قریب به  ۴۶۰ هزار نفر در منطقه کاملا خطرناک با شعاع ۱۴ کیلومتری (۸.۷ مایل) در اطراف این آتشفشان سکونت دارند، در حالی که بیش از ۹۳۰ هزار نفر  نیز در شعاع ۱۷ کیلومتری (۱۰.۵ مایل)  این کوه فعال آتشفشانی به طور پراکنده زندگی می کنند.

این سازمان خواستار "تخلیه کامل" همه ساکنان این منطقه در شعاع ۱۷ کیلومتری اطراف آتشفشان شده است.

تا روز دوشنبه  ۲۵ هزار نفر از بومیان منطقه در مناطق امن اسکان داده شده اند و نیروهای امدادگر و ارتش فیلیپین برای تخلیه بقیه ساکنان به منطقه اعزام شده اند.

متخصصان این سازمان هشدار داده اند خاکستر آتشفشانی و گاز سمی ساطع شده از کوه می تواند خطرناکتر از جریان گدازه باشد زیرا با سرعت زیادی می تواند صدها کیلومتر پراکنده شود و تهدید تنفسی ایجاد کند.

جریان یافتن خاکسترهای آتشفشانی در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری به شهر کوئزون در شمال مانیل پایتخت فیلیپین رسید و سبب شد تا فرودگاه بین المللی مانیل تعطیل شود.

مانیل نگران آن است که فاجعه کوه پیناتوبو دراین کشور تکرار شود.

کوه پیناتوبو فیلیپین  درسال ۱۹۹۱  فوران آتشفشانی ناگهانی داشت که این حادثه منجر به کشته شدن ۸۴۷ نفر شد.

دلفین لورنزانا وزیر دفاع این کشور گفت: این چیزی است که ما از آن می ترسیم، که فوران باعث تخریب کل جزیره و پراکنده شدن مواد آتشفشانی در مناطق اطراف می شود. امیدوارم این اتفاق نیفتد ما هرگز نمی توانیم فعالیت کوه تال را پیش بینی کنیم.

هر ساله، حدود ۲۰ طوفان و فعالیت های گسترده آتشفشانی در فیلیپین که بین اقیانوس آرام و دریای چین جنوبی قرار دارد، به وقوع می پیوندد که سبب شده این کشور جنوب شرق آسیا یکی از مستعدترین کشورهای جهان در بروز فجایع طبیعی باشد.

مرکز آتشفشان و لرزه نگاری فیلیپین در گزارش خود با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۰۰ زمین لرزه خفیف همزمان با شروع فعالیت های آتشفشانی تال ثبت شده هشدار داد این حرکات می تواند شروع یک فعالیت شدید اتشفشانی در تال باشد.

برچسب‌ها محیط زیست فیلیپین آتشفشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست فیلیپین آتشفشان محیط زیست فیلیپین آتشفشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۲۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه

روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت که به احتمال قوی آنتونی بلینکن در سفر پیش روی خود به فلسطین اشغالی از یک شهرک صهیونیست‌نشین و همچنین گذرگاه کرم ابوسالم در اطراف غزه دیدن کند.

منبع :فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پیروزی ۴ بوکسور ایران در قهرمانی امید‌های آسیا
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • ال نینو و موج گرما آسیا را سوزانده است
  • بوکس جوانان و امید آسیا؛ معرفی حریفان نمایندگان ایران
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی
  • بازگشت اجباری جود بلینگام به لیست رئال مادرید