Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اوساگوآنا ۲۹ ساله که برای تقویت خط حمله سرخ پوشان بار دیگر به لیگ ایران بازگشته، گذشته جالبی دارد که در ادامه بعضی از آن‌ها را مرور می‌کنیم:

۱- کریستین اوساگوآنا، اهل نیجریه است، اما فوتبال حرفه‌ای خود را از کشور بنین آغاز کرده؛ او با ۱۹۴ سانتی متر قد، دقیقاً هم قد شیخ دیاباته مهاجم استقلال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- کریستین در سال ۲۰۱۵ به تیم راجا کازابلانکا منتقل شد و در این باشگاه مراکشی دوران خوشی را تجربه کرد. یکی از خاطرات خوب این مهاجم، به بازی با کایزر چیفس در جام باشگاه‌های آفریقا برمی گردد که اوساگوآنا ۲ گل برای راجا می‌زند.


۳- اوساگوآنا در سال‌های اخیر، مدام تیمش را تغییر داده. یک فصل در میشلن بلژیک، یک فصل و نیم در وسترلو در لیگ ۲ بلژیک، نیم فصل در ام صلال قطر، نیم فصل در ذوب آهن، نیم فصل در ججو یونایتد کره و حالا در پرسپولیس.

۴- اوساگوآنا در سال ۲۰۱۴ توسط استفن کشی به تیم ملی نیجریه دعوت شد و در کارنامه او دو بازی ملی دیده می‌شود. کریستین در اولین بازی ملی اش، در دقیقه ۹۰ جانشین احمد موسی شد و ۲ دقیقه بازی کرد. در بازی مقابل آفریقایی جنوبی هم کمتر از نیم ساعت فرصت بازی پیدا کرد و با همین ۳۰ دقیقه، پرونده بازی‌های ملی او بسته شد.

۵- او در طول فوتبالش تا به حال هیچ وقت هت تریک نکرده. در دوران فوتبالش هم در لیگ، فقط ۲ بار موفق شده که در یک بازی ۲ گل بزند. یک بار برای راجا کازابلانکا و یک بار هم در دسته ۲ بلژیک برای وسترلو.

۶- نکته جالب درباره این مهاجم آن است که هیچ وقت مصدومیتی طولانی مدت نداشته و در طول دوران فوتبالش، هیچ وقت پنالتی نزده است.


۷- او برای ذوب آهن در لیگ فقط یک گل زد، اما سه گل او در لیگ قهرمانان آسیا، مقابل الکویت، الغرافه قطر و الوصل امارات باعث شد که کره ای‌ها برای خرید او متقاعد شوند.

۸- اوساگوآنا در لیگ کره جنوبی، ۱۱ بار به میدان رفت که در ۴ بازی از ابتدا در ترکیب اصلی بود. حاصل کار او یک گل برای ججو بود. در مجموع این مهاجم در ۶ فصل اخیر ۲۲ گل زده که بهترین عملکردش در لیگ مراکش (۶ گل در یک فصل) بوده.


۹- شماره محبوب اوساگوآنا شماره ۹ است. او در وسترلو، ام صلال و ججو همین شماره را پوشیده. در ذوب آهن شماره ۱۸، در راجا شماره ۳۳ و در میلشن شماره ۱۲ برتن کرده. حالا که شماره ۹ در اختیار مهدی ترابی است، این مهاجم شماره ۹۹ را انتخاب کرده.

۱۰- بیشترین ارزشی که اوساگوآنا داشته، ۴۰۰ هزار یورو بوده و سایت ترانسفرمارکت در حال حاضر ارزش او را ۳۵۰ هزار یورو برآورد کرده.

۱۱- اوساگوآنا به خاطر سبک فوتبالش، معمولاً زیاد کارت زرد می‌گیرد، اما در این سال‌ها کمتر اخراج شده.

 

منبع: ورزش سه 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی باشگاه پرسپولیس نقل و انتقالات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خشن بوندسلیگا به کفش طلای اروپا

به گزارش ورزش سه، کین در ابتدای فصل از تاتنهام هاتسپرز به بایرن مونیخ پیوست، با قراردادی که بیش از 100 میلیون پوند ارزش داشت.

از آن زمان ستاره کهنه کار انگلیسی توانسته به صورت انفرادی نمایش درخشانی داشته باشد و در 41 مسابقه در تورنمنت‌های مختلف 40 گل به ثمر برساند و 13 پاس گل بدهد.

با نگاهی به رده بندی برترین گلزنان لیگ های اروپایی در فصل 2023-2024، هری کین با به ثمر رساندن 33 گل در 30 مسابقه ای که در لیگ آلمان انجام داد و کسب 66 امتیاز (هر گل دو امتیاز دارد) مقام اول را به خود اختصاص داده است.

پس از کین، کیلیان امباپه فرانسوی، ستاره پاری سن ژرمن، با 26 گل در 27 بازی که در "لیگ 1" انجام داد، با مجموع 52 امتیاز قراردارد.

سرهو گیراسی گینه ای، مهاجم تیم اشتوتگارت آلمان با به ثمر رساندن 25 گل در 24 بازی  و در مجموع 50 امتیاز به ثمر رسانده، در رده سوم قرار دارد.

لائوتارو مارتینز آرژانتینی، مهاجم اینترمیلان با 23 گل در 29 بازی که در لیگ ایتالیا با مجموع 46 امتیاز در رده چهارم قرار گرفته است. امتیاز مارتینز برابر با لوئیس اوبیندا، ستاره بلژیکی لایپزیش است که در 30 بازی لیگ آلمان 23 گل به ثمر رساند.

ارلینگ هالند نروژی، مهاجم منچسترسیتی با 20 گل در 26 بازی پشت سر آنها قرار دارد و با کول پالمر، ستاره چلسی که به همین تعداد گل در لیگ برتر انگلیس به ثمر رسانده، با مجموع 40 امتیاز، پشت سر این مهاجمان است.

در بین مدعیان این فهرست شاهد حضور هیچ نامی از لیگ اسپانیا نیستیم جایی که آرتم دوپیک، مهاجم اوکراینی خیرونا با 18 گل فاصله‌ای بعید با مدعیان کفش طلا دارد.

امتیاز کفش طلایی در لیگ های اروپایی: هر گل در پنج لیگ اصلی (انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی، آلمانی و فرانسوی) دو امتیاز کسب می‌کند.

از سوی دیگر، گلزنان لیگ‌های سطوح پایین‌تر، مانند پرتغال و هنلد، 1.5 امتیاز می‌گیرند، در حالی که امتیاز گل در رقابت‌های پایین تر تنها یک امتیاز است.

دیگر خبرها

  • موراتا: خیلی‌ها بهتر از من بودند که حالا نیستند
  • رضا اسدی برای پرسپولیس تست می‌دهد
  • هدیه آخر هفته سردار به دیبالا
  • سلیمانی می‌خواست گل صعود بزند
  • شروین بزرگ: وقتی پنالتی خراب کردیم، گفتم حتما پرسپولیس را می بریم!
  • جام حذفی همیشه برای من خوش‌یمن است
  • بزرگ: جام حذفی همیشه برای من خوش‌یمن است
  • عادت عجیبی که مهاجم تیم ملی ترک نمی‌کند!
  • نادال: با آلکاراس می‌توانیم در المپیک بازی کنیم
  • حمله خشن بوندسلیگا به کفش طلای اروپا