Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین سمینار (افراط گرایان تکفیری و ایجاد تفرقه بین امت اسلامی) صبح روز چهارشنبه با شرکت اندیشمندانی از ایران و مالزی در موسسه بین‌المللی مطالعات پیشرفته اسلامی مالزی درکوالالامپور پایتخت مالزی برگزار شد.

علی محمد سابقی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی به ایرنا گفت :در این نشست یکروزه دکترهاشم کمالی رئیس موسسه، راحت قمرالبحرین معاون وزیر مسکن مالزی، محمد حسن زمانی از جامعه المصطفی، استاد عبدالغنی شمس الدین رئیس اتحادیه علمای جنوب شرق آسیا و دکتر دانیال محمد یوسف پیرامون نقش افراط گرایان تکفیری در ایجاد تفرقه بین امت اسلامی و ایجاد اسلام هراسی در جهان غرب و همچنین حمایت قدرت های غربی از این گروهها برای مغشوش کردن اذهان مردم جهان نسبت به اسلام و مسلمانان و ایجاد اختلاف و تفرقه بین امت اسلامی سخنرانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در نشست صبح این سمینار نقش دنیای مجازی و دیجیتال در تآمین مالی، جذب نیرو، گسترش ایدئولوژی افراط گرایی و تروریسم در سراسر جهان بحث و بررسی قرار گرفت.

در نشست بعد از ظهر این سمینار نیز قرار است پروفسور چاندرا مظفر، عزمی عبدالحمید، فوزی عبدالحمید از اندیشمندان مالزیایی و مسلم عمران رئیس مرکز فرهنگی فلسطین سخنرانی کنند.

حجت الاسلام محمد زمانی از جامعه المصطفی رئیس دبیرخانه مقابله با جریان های افراطی و تکفیری جامعه المصطفی در سخنانی دراین همایش گفت: اسلام دین صلح، برادری و اخوت است و هرگونه خشونت را طرد می کند. تفکر تکفیری که بین مسلمانان تفرقه ایجاد می کند، هیچ جایگاهی در اسلام ندارد و آیات را غیرواقعی تفسیرمی کند.

وی افزود: اسلام دین رحمت و اخوت است. نام اسلام دین صلح و رحمت است. در قرآن کریم هم بر رحمانیت عامه و خاصه خداوند تاکید شده است.

دکتر زمانی افزود: با استناد به آیات و روایات و سیره پیامبر نسبت به تعامل دوستانه با حتی غیرمسلمانان گفت: اخلاق و رحمت و اخوت از پیام های اسلام و پیامبرش بوده است. لذا تمام امت اسلامی در این زمینه ها باید به پیامبر رحمت اقتدا کنند. رسالت پیامبر رحمت برای همه عالمیان است. اکنون گروهی به قدرت های غربی ضد اسلام و صهیونیست های مجرم تکیه کرده اند و ضد مسلمانان عمل می کنند.

وی تاکید کرد: دراین شرایط حساس نقش علما و اندیشمندان درمقابله با جریان تکفیری خیلی مهم است. بررسی راههای ایجاد وحدت بین امت اسلامی و بازگشت به اسلام اصیل ضروری است.

برچسب‌ها جهان اسلام مالزی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهان اسلام مالزی ایران جهان اسلام مالزی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۴۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم + فیلم

به گزارش خبرنگار مهر، «ژوزه مورایس» سرمربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان پس از دیدار با آبی پوشان جنوب (استقلال ملاثانی) در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی که با پیروزی زردپوشان همراه بود، از گرویدن خود به دین مبارک اسلام خبر داد.

او در این خصوص اظهار داشت: مساله شخصی من با کارهای حرفه‌ای جدا است. با افتخار به دین مبارک اسلام گرویدم. من اکنون عضو یک خانواده ایرانی هستم و قصد داشتم در پایان فصل این موضوع را اعلام کنم.

کد خبر 6089395

دیگر خبرها

  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم + فیلم
  • سرمربی سپاهان مسلمان شد+ فیلم
  • منتظری: حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند