Web Analytics Made Easy - Statcounter

با انعقاد تفاهمنامه همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، سازمان منطقه آزاد اروند و استانداری خوزستان آکادمی تهویه و تبرید با مشارکت کشور آلمان در منطقه آزاد اروند ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، تفاهمنامه همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، سازمان منطقه آزاد اروند و استانداری خوزستان با بندهای مختلف از جمله ایجاد آکادمی تهویه و تبرید با مشارکت کشور آلمان در منطقه آزاد اروند منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن این تفاهمنامه آمده است: در راستای تحقق سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات مقام معظم رهبری و به منظور توانمندسازی مهارت افزایی نیروی انسانی متقاضی شغل و بهره‌مندی مستمر از ظرفیت‌های طرفین با تأکید بر ارائه آموزش‌های کاربردی در راستای ارتقای سطح دانش فنی و مهارتی منابع انسانی و در راستای توسعه اشتغال پایدار، رونق تولید و اجرای قانون الزام به فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اهداف تعیین شده برای شورای عالی آموزش و تربیت فنی حرفه ای و مهارتی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و فراهم سازی ارتباط و گسترش همکاری‌ها در زمینه آموزش بازاریابی و انتقال تکنولوژی اعم از سخت افزار و نرم افزار و استفاده حداکثری از نیروی انسانی ماهر در راستای پیاده‌سازی ماده ۳۹ مقررات اشتغال نیروی انسانی بیمه و بیمه تأمین اجتماعی در مناطق آزاد تجاری و صنعتی این تفاهم‌نامه فیمابین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، منطقه آزاد و استانداری خوزستان منعقد می شود.

بر این اساس تفاهمنامه مذکور با هدف توسعه منابع انسانی و تبدیل آن به سرمایه های اجتماعی و نیز توسعه و تعالی کسب و کارها و بلوغ سازمانی همکاری مشترک در راستای آموزش و ارتقای مهارت منابع انسانی بنیس عالی سازمانی در بخش‌های دولتی تعاونی و خصوصی در حوزه های صنعت خدمات و تجارت تدوین، تنظیم و اجرا می‌شود.

همچنین در این تفاهمنامه ذکر شده است: این تفاهمنامه نشانگر تصمیم و منعکس کننده ای در راستای رونق تولید و بسترسازی اقتصاد دانش محور، ایجاد فضای همکاری مبتنی بر اعتماد در اجرای مفاد آن در راستای تحقق اهداف و اقدامات همچون مشارکت در ایجاد و بروزرسانی و توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در منطقه آزاد هم افزایی در ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و تدوین مقررات برای توسعه تعامل و صدور مجوزهای ملی و بین المللی کسب و کارهای منطقه جنوب غرب کشور فی ایجاد و گسترش عناصر شغلی دوگانه در منطقه جنوب غرب کشور که موجب تقویت و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر حسب نیاز به بنگاه های اقتصادی با همکاری سازمان‌ها وزارتخانه‌ها از جمله وزارتخانه‌های عتف(علوم، تحقیقات و فناوری) و صمت(صنعت، معدن و تجارت) با اولویت ایجاد آکادمی تهویه و تبرید با مشارکت کشور آلمان است.

در همین راستا ایجاد و تجهیز و بهره برداری مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور احیا و توسعه صنایع بومی و مشاغل مرتبط با ساحل دریا با اولویت استفاده مهارت منطقه جنوب غرب کشور، طراحی و اجرای مدل برای مدیریت و فعالیت های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق آزاد و مناطق ویژه با هدف صدور نیروی کار ماهر به بازارهای جهانی سرمایه گذاری مشترک برای اجرای طرح جامع کارآفرینی و اشتغال پذیری دانشجویان دانشگاه‌های منطقه و مهارت آموزی دانش آموزان در طرح ایران مهارت و یا شاخه کاردانش منطقه آزاد تجاری و استقرار دبیرخانه شورای آموزش و تربیت فنی حرفه‌ای و مهارتی در منطقه آزاد اروند از جمله موضوعات این تفاهمنامه هستند.

لازم به ذکر است که این تفاهمنامه امشب با حضور علی اوسط هاشمی معاون وزیر رفاه، کار و امور اجتماعی و رییس سازمان فنی و حرفه ایی کشور، اسمعیل زمانی مدیرعامل و رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، مدیران استانی و منطقه ایی، ستادی و کشوری در سالن آمفی تئاتر و همایش های سازمان منطقه آزاد اروند منعقد و تبادل شد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آلمان ایران صنعت فنی و حرفه ای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۳۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین ، امیرعلی داوود مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: واردات قطعی این خودروهای هیبریدی از چهار برند مطرح (تویوتا، نیسان، لکسوس و سوزوکی) و واردات قطعی خودروهای سواری و تجاری از محصولات هشت برند دیگر توسط یکی از شرکت‌های معتبر واردات و صادرات ذیل رویه گمرکی بر اساس مصوبه هیأت وزیران برای واردات قطعی خودرو در ۲۳ دی ۱۴۰۲ به مناطق آزاد کشور انجام شده است.

آغاز فروش فوری ۵ خودرو در سامانه یکپارچه + اسامی خودروها و شرایط

وی ادامه داد: پس از ورود این خودروهای وارداتی به منطقه آزاد قشم توسط شرکت طلوع طلایی کیش، مراحل ترخیص گمرکی و شماره گذاری آنها آغاز شده و پس از آن برای استفاده شخصی ساکنان جزیره قشم، جزیره کیش و شبکه حمل و نقل عمومی این جزایر به فروش می‌رسند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که اسفندماه سال گذشته میان مناطق آزاد قشم و کیش و این شرکت به امضا رسیده، بخشی از این خودروها پس از ورود به منطقه آزاد قشم، در منطقه آزاد کیش توسط این شرکت عرضه خواهند شد. همچنین مذاکراتی با سایر مناطق آزاد کشور نیز برای عرضه این خودروها با رویه ترانزیت خارجی بین مناطق در حال انجام است.

داوود با بیان اینکه مراحل ثبت سفارش برای واردات قطعی این خودروها در سامانه جامع پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (ای.پی.ال) انجام شده است، افزود: تمامی مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز اخذ شده و خودروهای یادشده دارای استانداردهای بین المللی (جی. سی. سی) و (سی. سی. سی) هستند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی خودروهای وارداتی به صورت صفر کیلومتر و مدل ۲۰۲۴ هستند که واردات برخی از مدل‌ها مانند تویوتا کرولا و کرولا کراس، انواع ون مرسدس بنز، تویوتا سی اچ آر، تویوتا کمری، تویوتا لوین، تویوتا سیه‌نا، لکسوس یو. ایکس و ۱۸ مدل ون برای سیستم حمل و نقل عمومی برای نخستین بار صورت می‌گیرد.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته محموله‌های بعدی خودروهای واردات قطعی به فوریت و در روزهای آینده، وارد جزیره قشم خواهند شد.

کد خبر 849507 منبع: مهر برچسب‌ها واردات خودرو خبر مهم خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید