Web Analytics Made Easy - Statcounter

عطاالله ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره عملکرد رسانه‌های داخلی در اطلاع‌رسانی اتفاقات هفته پیش اظهار کرد: «اطلاع‌رسانی به‌موقع» یکی از تعاریف ذاتی رسانه است که همواره در سطح حرفه‌ای خبر مطرح می‌شود. اگر رسانه ملی از این ویژگی ذاتی عقب بماند، ماهیت کلی آن زیر سوال می‌رود.

وی افزود: رسانه ملی، حتی اگر بهترین سریال‌ها، فیلم‌ها و تولیدات فاخر را نیز به مخاطبانش ارائه بدهد، این اطلاع‌رسانی به‌موقع است که اعتبار رسانه را تضمین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتماد مخاطبان یک رسانه نه با فیلم و سریال بلکه با کیفیت و سرعت مخابره اخبار تأمین می‌شود و کم‌کاری در چنین حوزه‌ای بعضاً از سوی مخاطبان غیرقابل بخشش است.

مدیر گروه «مدیریت رسانه» دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با اشاره به تأخیر رسانه‌ها در اتفاقات و بحران‌های هفته گذشته بیان کرد: در اتفاقات چند روز پیش با اینکه منبع اخبار، مسئولان و مدیران ارشد کشور بودند و اطلاعات چندانی در اختیار اصحاب رسانه قرار نگرفت ولی رسانه نباید به حالت انفعال رفته و سکوت اختیار می‌کرد.

ابطحی عنوان کرد: رسانه باید به وظایف خود عمل کند و مؤثق‌ترین اطلاعات را از زیر سنگ هم که شده به‌دست بیاورد تا سرمایه اعتماد مخاطبان خود را حفظ کند. رسانه نمی‌تواند نبود اطلاعات و انتقال نادرست آن از سوی مسئولان را توجیهی برای کم‌کاری خود قرار بدهد.

وی با بیان اینکه مسئولیت‌گریزی رسانه موجب صلب اعتماد مخاطبان می‌شود، تصریح کرد: رسانه‌های کشور در اغلب بحران‌ها و وقایع حساس عقب مانده‌اند و هیچ‌گاه رسانه ملی و سایر رسانه‌های رسمی کشور نتوانسته‌اند پیشتازی را در این زمینه از آن خود کنند. هر رسانه‌ای که از ویژگی ذاتی خود عقب بماند، اعتماد مخاطب را از دست می‌دهد و در چنین شرایطی بی خاصیت می‌شود.

مدیر گروه «مدیریت رسانه» دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: رسانه باید به روشی اطلاعات مؤثق را به‌دست بیاورد حتی اگر مسئولی یا مدیری مایل به ارائه اطلاعات برای انعکاس نباشد رسانه نباید وظیفه و رسالت ذاتی خود را فراموش کند. رسانه حرفه‌ای از امر اطلاع‌رسانی عقب نمی‌ماند.

ابطحی عملکرد رسانه را در اقیع اخیر ضعیف تلقی کرد و گفت: حتی اگر مسئولان هیچ اطلاعاتی از نحوه سقوط هواپیما به اهالی رسانه ارائه نکرند، ضروری بود اهالی و فعالان خبر و رسانه با صداقت، عملکرد مسئولان را گزارش می‌کردند. مدیران و مسئولان اجرایی کشور باید بدانند که ارائه اطلاعات به رسانه در هر شرایطی مفید است حتی اگر 10 درصد از موضوع رسانه‌ای شود بازهم می‌تواند راهگشا باشد و ابهام زدایی بکند.

انتهای پیام/

358 / 167 رسانه حرفه ای عطاالله ابطحی سقوط هواپیما رسانه حرفه ای عطاالله ابطحی سقوط هواپیما

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رسانه حرفه ای سقوط هواپیما رسانه حرفه ای سقوط هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۵۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قفل‌ها این بار برای ستاره تیم‌ملی در آسیا بسته ماندند

به گزارش ورزش سه، عصر جدیدی در فوتسال آغاز شده و در حال حاضر نقش پُررنگ آن حداقل به سعید احمدعباسی بازیکن تیم وینا البالی والدپیناس اسپانیا تعلق دارد که در دو سال اخیر بهترین گلزن تیم‌ملی بوده است. این مهاجم ( راس ) در دنیای آنالیز و سیستم تدافعی حریفان ایران که کار را برای او دشوار و فشرده کرده است، تاکنون هفت گل در جام ملت‌های آسیا 2024 به ثمر رسانده و سال گذشته نیز با ۱۵ گل، بهترین گلزن تیم ملی به شمار رفت و 25 درصد گل‌های تیم شمسایی در تمامی جدال‌ها توسط او زده شد. 

برای بسیاری، به ویژه احمدعباسی، قهرمانی در آسیا، لحظه تعیین کننده‌ای خواهد بود، زیرا این بازیکن پس از پشت‌سر گذاشتن فصلی طاقت‌فرسا در لیگ ناسیونال اسپانیا (لالیگا) که همچنان در جریان است و او بلافاصله پس از پایان مسابقات به تمرینات گروهی تیمش اضافه می‌شود تا در دیدار های پلی‌آف به میدان برود. همه این‌ها باعث می‌شود که موفقیت در جام ملت‌ها می تواند خستگی را از تن احمدعباسی خارج کند و با جایزه آقای گلی سرحال‌تر و با انگیزه‌تر به اسپانیا بازگردد.

احمدعباسی برابر ازبکستان، دوندگی زیادی را داشت و بارها سعی کرد با حُقه‌های همیشگی‌اش که در آسین دارد، زهرش را به ازبک‌ها وارد کند. در شرایطی که هر وقت صاحب توپ می‌شد، بلافاصله مدافعین او را محاصره می‌کردند و به هر شکلی که ممکن بود آن‌ها را کنار می‌زد و ضربه ای را به سوی دروازه ازبکستان شلیک می‌کرد که این بار دروازه‌بان آن‌ها روز رویایی را پشت‌سر می‌گذاشت و تمامی ضربات احمدعباسی را مهار کرد.

گاهی اوقات به نظر می رسید که تنها حریفی که می تواند سرعت احمدعباسی را کاهش دهد بدن خودش است. خستگی ناشی از دوئل‌های پیاپی چه در اسپانیا و جام ملت‌های آسیا برای بازیکنی که شیوه بازی‌اش طوری بوده که خلق موقعیت بر عهده خودش باشد، تاثیر بسزایی در عدم گلزنی برابر ازبکستان داشت. به خصوص اینکه ضربه پنالتی او نیز هدر رفت و لحظات عجیب و پراسترسی را برایش رقم زد.

او که در صدر جدول رده بندی گلزنان قرار دارد، همیشه در هر زمان بی ادا و بی‌ادعا و بی‌آنکه غروری را رخ بکشد، برای تیم ملی بسیار مفید و اثربخش بوده است. تلاش‌های احمدعباسی در مصاف با ازبکستان، آمیخته به ایجاد موقعیت، شوت‌زنی، پیروز در نبردهای تک‌به‌تک با مدافعین، دفاع خوب و در نهایت جایزه بهترین بازیکن مسابقه که نصیب این ستاره شد‌.

جای تعجب نیست، شاهکارهای احمدعباسی در طول رقابت‌ها با توجه به فصل پُربار و خستگی ناپذیرش، همچنان منطق را به چالش می کشد تا حتی در جدالی که موفق به گلزنی نشده و پنالتی خراب کرده، بازهم بهترین بازیکن لقب بگیرد و تحلیل داده‌ها نشان دهد که در میدان بازی چه نقش موثری را در برتری ایران ایفا کرده است

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • قفل‌ها این بار برای ستاره تیم‌ملی در آسیا بسته ماندند
  • نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان
  • واکنش ابطحی به تجمع برخی روحانیون قم با لباس نظامی
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • فیلم| پیاده‌روی خانوادگی با طعم بی‌تدبیری / مردم در گِل ماندند
  • رسانه ملی و لزوم توجه به تکنیک‌های خبری رسانه‌های معاند