Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمانه بهزادپور روانشناس و مشاور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی با‌شگاه خبرنگاران، درباره آسیب‌های حوادث غیر مترقبه بر کودکان اظهار کرد: گاهی اوقات فکر می‌کنیم کودکان همه چیز را به زودی فراموش می‎کنند و اگر اتفاقی رخ دهد خیلی خوب درک نمی‌کنند، اما اینطور نیست و باید هنگام بروز حوادث ناگوار بیشتر به فکر کودکان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روانشناس بیان کرد: ابتدا باید ببینیم که کودکان تا چه اندازه درگیر حوادث ناگوار شده اند، چرا که اثرات متفاوتی بر کودکان دارد، کودکی که در محیط سیل یا زلزله زده حضور مستقیم داشته و شاهد آسیب‌های مختلف بر خانه و خانواده بوده آسیب بیشتری نسبت به کودکی که والدینش در خانه فقط درباره سقوط هواپیما صحبت می‌کنند، می‌بیند.

وی افزود: عوامل مختلفی مانند تاب آوری، سرشت کودک، برخورد اطرافیان و ... وجود دارد که باعث می‌شود؛ کودک هنگام بروز حوادث ناگوار کودک آسیب ببیند یا خیر.

بهزادپور گفت: کودک در سن پایین وقتی در معرض حوادث ناگوار قرار می‌گیرد به مشکلاتی مانند؛ وابستگی بیشتر، ترس از جدایی از والدین، چسبندگی به والدین، مشکلات خواب و کابوس شبانه، بازی‌هایی که ناشی از اضطراب و افسردگی، استرس پس از سانحه، پرخاشگری، مشکلات رفتاری و ... دچار می‌شوند.

این روانشناس ادامه داد: اگر حادثه ناگواری رخ می‌دهد و سن کودک کم است، والدین باید در چنین موقعیتی احساس کودک را درک کرده، درباره حادثه رخ داده دروغ به فرزندشان نگویند، با کودکشان همدلی کنند، به فرزندشان احساس امنیت دهند تا کودکشان مطمئن شود در کنارش هستند.

وی افزود:، اما کودکانی که به مدرسه می‌روند و در مدرسه اطلاعاتی از یکدیگر به دست می‌آوردند، والدین باید احساس فرزندشان را تایید کرده، نگرانی اش را درک کنند و اطمینان در هر شرایطی در کنار فرزندشان حضور دارند.

بهزادپور خاطرنشان کرد: کودکانی که در محیط حادثه دیده حضور مستقیم داشته اند و علائمی مانند گوشه گیری، اضطراب و افسردگی در آن‌ها دیده می‌شود که باعث نگرانی والدین شده است حتما باید برای ارزیابی تخصصی نزد روانشناس برده شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بلاهای طبیعی سیل آسیب بر کودکان روانشناسی کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۴۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونیسف: ۱۳ هزار کودک در غزه جان خود را از دست داده‌اند

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که بیش از ۱۳ هزار کودک از هفتم اکتبر توسط رژیم صهیونیستی شهید شده‌اند.

به گزارش ایسنا، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد از هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۱۳ هزار کودک درجریان جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه شهید و هزاران نفر دیگر زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش الجزیره، «کاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف به این شبکه خبری گفت: «ما تقریباً در هیچ درگیری دیگری در جهان چنین میزان مرگ و میر را در میان کودکان ندیده‌ایم. تعدادی از کودکان دچار سوءتغذیه شدید و کم‌خونی هستند؛ آن‌ها حتی تاب و توان گریه کردن را هم ندارند».

این مقام یونیسف همچنین تصریح کرد «متاسفانه برای ورود کامیون‌های حامل کمک‌ها به غزه، چالش‌های بوروکراسی اداری بزرگی وجود دارد».

در همین راستا، سازمان عفو بین‌الملل نیز از «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا خواست برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه وارد عمل شود و تجهیز رژیم صهیونیستی به سلاح را متوقف کند.

این سازمان خواستار لغو محاصره اعمال شده بر نوار غزه شد و اعلام کرد که بیش از ۳۰ هزار نفر تاکنون در حمله رژیم صهیونیستی به غزه شهید شده‌اند که تعدادی از آن‌ها با مهمات و تجهیزات ساخت آمریکا جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایش ۱۴ هزار جفت کفش کودک در هلند به یاد کودکان شهید غزه
  • بحران مشکلات روانی در میان کودکان انگلیسی
  • مرگ تلخ کودک پنج ماهه بر اثر ریزش سقف پیاده‌رو
  • شهادت بیش از ۱۳ هزار کودک در تجاوزات اسرائیل به غزه
  • یونیسف: ۱۳ هزار کودک در غزه جان خود را از دست داده‌اند
  • اهدای ۵۰ هزار بسته به خانواده‌های کم‌بضاعت پایتخت
  • «تنبلی چشم» شایع‌ترین علت نابینایی یک چشمی/ توصیه‌هایی به والدین برای درمان
  • اجرای طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد والد آگاه، کودک ایمن
  • قطع انگشتان دست یک نوجوان به خاطر بازی با ترقه
  • افزایش ۲۰ درصدی آسیب‌های جانی در حوادث چهارشنبه آخر سال