Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی‌ان‌ان، شیوع بیماری مرگبار شبیه سارس در چین که تاکنون ۲ نفر در این کشور به علت ابتلا به این بیماری جانشان را از دست داده اند موجب نگرانی شدید مسئولان چینی شده است.

کارشناسان اعلام کرده اند این بیماری ویروسی مرموز شبیه سارس است. این ویروس در حال سرایت به کشور‌های دیگر است به طوری که به ژاپن و تایلند هم رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش بینی می‌شود در روز‌های آینده موارد بیشتری از ابتلا به این بیماری در کشور‌های دیگر گزارش شود. قربانیان این بیماری در چین در شهر ووهان هستند که در جنوب شرقی این کشور است. تاکنون ابتلای ده‌ها نفر به این بیماری خطرناک در چین اعلام شده است و این افراد در قرنطینه کامل قرار گرفته اند.

ظاهرا کانون شیوع این ویروس، بازار عرضه حیوانات خانگی و گوشت آن‌ها در این شهر بوده است. باتوجه به اینکه این اقلام از شهر ووهان به مناطق دیگر چین و حتی خارج از این کشور انتقال یافته است نگرانی‌های شدیدی درباره شیوع این بیماری مرگبار وجود دارد.

این بیماری خاطرات مرگبار سارس را زنده کرده است. در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳، حدود ۸ هزار به بیماری سارس مبتلا شدند که ۷۷۴ نفر از این افراد جان باختند.

این بیماری در ۳۷ کشور جهان گسترش یافت و به اندازه‌ای خطرناک بود که یک دهم افراد مبتلا به ویروس را می‌کشت. حال این نگرانی وجود دارد که گونه جدید بیماری سارس، به همان اندازه مرگبار باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس ناشناخته بیماری سارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۴۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دو شبیه سازی آمریکا برای حمله به ایران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 14 دولتمردان آمریکا از گذشته تاکنون به حمله به ایران فکر کرده‌اند و حتی در مقطعی دو بار به شبیه سازی نظامی پرداخته‌اند. برای طرف ایران یک ژنرال سه ستاره با تجربه جنگ ویتنام و خلیج فارس را در نظر گرفتند و در طرف مقابل نیز بخش وسیعی از ظرفیت ارتش آمریکا بود. جزئیات این شبیه سازی و نتیجه آن را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • جزئیات دو شبیه سازی آمریکا برای حمله به ایران
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند