Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@15:00:31 GMT

فارس من|‌ وام‌های دکتری افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۶۹۶۸

فارس من|‌ وام‌های دکتری افزایش می‌یابد

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از مذاکره با بانک‌های عامل برای ارائه وام به دانشجویان دکتری با نرخ سود 4 درصد از سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی از کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من از «سود ناعادلانه وام ویژه دکتری توسط صندوق رفاه دانشجویی» گلایه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار فارس در این نوبت این سوژه را پیگیری کرده است که نتیجه آن در خبری با عنوان «فارس من|‌ مشکل وام دکتری حل شد» منتشر شد.

*افزایش وام‌ دکتری از سال آینده

فریبرز سجادی معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، در پیگیری دوباره این سوژه برای رفع مشکل سود وام دانشجویان دکتری، اظهار داشت: در حال حاضر در حال رایزنی با بانک‌های عامل هستیم که در آینده با صلاحدید هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان با بانک‌های دیگری هم‌افزایی و وام ارائه کنیم.

وی ادامه داد: از یک سو، تقاضا برای دریافت وام دکترا رو به افزایش است و از سوی دیگر، منابع صندوق برای پوشش همه دانشجویان دکترا کافی نیست که از این رو با بانک‌های عامل دیگری برای اعطای وام به دانشجویان دکتری با نرخ سود ۴ درصد صحبت در حال صحبت هستیم.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: از ابتدای سال ۹۷ همه وام‌های دکترا را صندوق رفاه دانشجویان پرداخت کرده است و امسال هم وام‌های دکترا توسط صندوق پرداخت شد.

سجادی تصریح کرد: در نهایت با توجه به شرایط و به دلیل محدودیت منابع مالی، در حال رایزنی با بانک‌های عامل هستیم که اگر به توافق رسیدیم، بتوانیم برای سال آینده با کارمزد ۴ درصد، تعداد بانک‌های ارائه دهنده وام دکترا را افزایش دهیم. برای امسال دیگر امکان این همکاری وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان وزارت علوم فناوری وام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "پذیرنده‌شو" این بانک آغاز شد/ اعطای تسهیلات 35 میلیارد ریالی به دارندگان دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت اینترنتی بانک رفاه کارگران

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی پذیرنده پایانه‌ها و درگاه‌های این بانک که حساب متصل به پایانه‌های منصوب آنها از نوع حساب قرض‌الحسنه جاری یا سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی باشد، مشمولان این طرح را تشکیل می‌دهند. 

بر اساس این گزارش، تسهیلات این طرح در قالب سه بسته اعتباری "عمومی"، "ویژه پذیرندگان برتر" و "ویژه پذیرندگان جدید درگاه‌های پرداخت اینترنتی" طراحی شده است.

تسهیلات این طرح در قالب بسته اعتباری "عمومی" تا سقف 35 میلیارد ریال بر اساس میانگین ایجادی (2 الی 6 ماه) در حساب‌های سپرده قرض‌الحسنه جاری/ سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت متصل به پایانه، با بازپرداخت 6 الی 36 ماه پرداخت می‌شود.

پذیرندگان برتر نیز با کسب امتیازهای لازم در شمار 250 پذیرنده برتر پایانه‌های فروشگاهی (POS) و 50 پذیرنده برتر درگاه‌های پرداخت اینترنتی (IPG) قرار گرفته و می‌توانند در قالب بسته اعتباری "ویژه پذیرندگان برتر" بر اساس ضرایب میانگین حساب ایجادی از تسهیلات تجاری تا سقف 35 میلیارد ریال بهره‌مند شوند.

تسهیلات در قالب بسته اعتباری "ویژه پذیرندگان جدید درگاه‌های پرداخت اینترنتی" نیز برحسب مبلغ تراکنش پایانه یا پایانه‌ها تا سقف 200 میلیارد ریال به پذیرندگان جدید واجد شرایط پرداخت می‌شود.

شایان ذکر است، بر اساس این طرح پرداخت تسهیلات خرد (غیرتجاری) به اشخاص حقیقی کارکنان اشخاص حقیقی / حقوقی و بستگان درجه یک اشخاص حقیقی (پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و فرزند) مشمول طرح تا سقف میانگین حساب استفاده نشده در بازه زمانی مورد نظر اخذ میانگین، امکان‌پذیر است.

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات ۳۵ میلیارد ریالی به دارندگان دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت اینترنتی بانک رفاه کارگران
  • اجرای طرح "پذیرنده‌شو" این بانک آغاز شد/ اعطای تسهیلات 35 میلیارد ریالی به دارندگان دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت اینترنتی بانک رفاه کارگران
  • زمان واریز وام تحصیلی نیمسال دوم ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانشجویان علوم پزشکی
  • تسهیلات ۳۵ میلیارد ریالی بانک رفاه به دارندگان کارتخوان
  • جهش کیفی و کمی تولید با مشارکت مردم تحقق می‌یابد
  • استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است
  • شرایط دریافت وام دانشجویی چیست؟