Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل نیکشاد روز شنبه در بازدید از طرح‌های احداث گلخانه‌های مقیاس کوچک خلخال افزود: در این طرح گلخانه‌های کوچک مقیاس در مساحت‌های کمتر از ۳۰۰ مترمربع در داخل محدوده شهر و روستا برای افزایش تولید در محیط‌های کنترل شده گلخانه‌ای و افزایش بهره‌وری از زمین‌های خرد و کوچک کشاورزی و همچنین تسریع و تسهیل در فرآیند صدور مجوزها احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: تعداد پرونده‌های ثبت‌نامی در سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک مربوط به گلخانه‌های خلخال ۷۰ مورد و تعداد مجوزهای صادره در خلخال ۵۹ مورد است که ۱۱ مورد از این طرح ها احداث گلخانه‌های مقیاس بزرگ و ۴۸ مورد گلخانه‌های مقیاس کوچک هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین گفت: تعداد افراد معرفی شده به بانک‌های عامل در این رابطه نیز ۱۷ نفر بوده که ۶ مورد از این مربوط به احداث گلخانه‌های بزرگ مقیاس و هشت مورد نیاز کوچک مقیاس هستند.

وی اظهارکرد: از مجموع افراد معرفی شده به بانک برای دریافت ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی احداث پروژه‌های گلخانه‌ای تاکنون ۲۷ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده و بیشترین تعداد مجریان طرح‌های احداث گلخانه‌های مقیاس کوچک در روستاهای علی‌آباد و گورانسراب این شهرستان هستند.

او برگزاری کارگاه‌های آموزشی، توزیع اطلاعیه‌های ترویجی، برگزاری بازدیدهای ترویجی، آموزش چهره به چهره، ثبت‌نام در سایت، بازدیدهای کارشناسی و تکمیل فرم‌های بازدید، ارسال پرونده به سازمان جهاد کشاورزی استان، صدور مجوز، ثبت‌نام در سامانه سیتا، تشکیل پرونده فیزیکی و ارسال آنها به کارگروه استانی و در نهایت معرفی به بانک عامل در صورت تایید را از اقدامات انجام شده در زمینه توسعه و گسترش گلخانه‌های مقیاس کوچک خانگی ذکر کرد.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال نیز در این بازدید از افزایش پنج برابری گلخانه‌های تولید گل رز هلندی در این شهرستان خبر داد.

بهبود علیزاده افزود: هفت گلخانه تولید گل رز هلندی با ۳۵ هزار متر مربع مساحت در این شهرستان در زمینه تولید و پرورش گل‌های زینتی فعالیت دارند که این سطح در مقایسه با سطح گلخانه‌های موجود در ۲ سال پیش پنج برابر افزایش یافته است.

او با بیان اینکه در سال جاری با اضافه شدن طرح‌های جدید گلخانه‌ای تولید این نوع گل از یک میلیون و ۲۰۰ هزار شاخه در سال به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه افزایش یافته، بیان‌کرد: هم‌اکنون طرح توسعه یک گلخانه تولید گل رز هلندی از سه هزار متر مربع  به ۶ هزار متر در حال اجرا بوده که با بهره‌برداری از آن میزان تولید این نوع گل نیز بطور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه با اجرای چند طرح گلخانه‌ای، در سال جاری خلخال سطح این گلخانه‌ها از ۱۸ هزار متر مربع در سال گذشته به ۳۵ هزار متر مربع در سال جاری رسیده، افزود: با توجه به استعداد این شهرستان برای تولید گل رزهلندی و استقبال سرمایه‌گذاران، این منطقه تبدیل به گل شهر استان اردبیل شده است.

علیزاده گفت: در حال حاضر ۵۰ نفر در این واحدها به صورت مستقیم مشغول بکار هستند و ۱۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم  امرار معاش می‌کنند.

او اظهارداشت: علاوه بر گلخانه‌های بزرگ تولید گل‌های زینتی در خلخال ۷۰ گلخانه مقیاس کوچک در مساحت  ۳۰۰ متر مربع در حال ساخت و احداث بوده که بخشی از این گلخانه‌ها نیز برای تولید گل‌های زینتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای اردبیل وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۷۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها

شهردار شهرستان رباط کریم از آغاز عملیات اجرایی احداث مترو این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با شرکت متروی تهران و تایید نقشه‌ها توسط شهرداری رباط کریم اجرایی می شود.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا الهیاری شهردار رباط کریم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ایستگاه متروی بازارک رباط کریم، یکی از مهمترین مطالبات شهروندان شهرستان رباط کریم را احداث مترو عنوان کرد و افزود: بسیار خرسندیم که این خواسته به حق محقق شد و ان‌شاالله با بهره برداری از این ایستگاه که در امتداد خط یک مترو است ضمن افزایش دسترسی شهروندان، کاهش ترافیک را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از پروژه‌های شهری در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم در مرحله انجام است، احداث ایستگاه مترو را شاخص ترین پروژه شهرستان ذکر کرد و گفت: این طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با شرکت متروی تهران و تایید نقشه‌ها توسط شهرداری رباط کریم اجرایی می شود و با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از همشهریان عزیزمان در این شهرستان کارگر هستند، آغاز ساخت این پروژه را هدیه مدیریت شهری شهرداری رباط کریم به این شهروندان می‌دانیم.

شهردار شهرستان رباط کریم با یادآوری اینکه مکان یابی این ایستگاه در زمان طراحی خط یک متروی تهران توسط شهرداری تهران تعیین شده، تصریح کرد:  شهرداری رباط کریم بر اساس توافق و از طرفی نیاز مردم به اجرای این پروژه و وعده به شهروندان این مطالبه مردمی را محقق کرد.

اللهیاری گفت: این سکو به طول ۱۴۵ متر و به عرض ۷ متر در هر دو طرف خط ریلی در زیربنای ۲۷۰۰ متری احداث و همچنین مسیر دسترسی به سکو، آسانسور، ایستگاه تاکسی و دوربرگردان مسیر ایستگاه توسط شهرداری رباط‌کریم پیگیری و اجرا خواهد شد و سایر اقدامات فنی و الکترونیکی نیز توسط شرکت متروی تهران صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تسهیل در روند اجرای آزادراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • ۳۰۰ طرح عام‌المنفعه توسط بسیج سازندگی اردبیل عملیاتی شده است
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث دفترصداوسیما در سقز
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • برخورداری ۱۶۹ هزار مشترک روستایی از آب شرب تا پایان سال
  • صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل