Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: منظومه فکری مقام معظم رهبری به عنوان زیرساخت تولید محتوا برای شجره طیبه صالحین مورد توجه قرار گیرد و ارکان نظام تربیتی بسیج باید بتوانند این رسالت مهم را محقق کند.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی، رئیس بسیج مستضعفین شامگاه گذشته 28 دی‌ماه در سومین اجلاسیه سراسری اساتید شبکه تربیتی صالحین در جمع بیش از ۲۰۰ نفر از اساتید شبکه تربیتی صالحین کشور در مشهد با بیان اینکه گاهی اوقات در کارها و رفتارهای سازمانی نوساناتی ایجاد می‌شود که انعکاس آنها باعث نامیدی و شبهه می‌شود، اظهار کرد: در سال ۶۰ وقتی عملیات طریق القدس انجام و موقعیت جغرافیای بستان محقق شد، امام خمینی(ره) طی پیامی فرمودند: «فتح الفتوح انقلاب اسلامی تربیت جوانان مؤمن و انقلابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: زمانی که این جوانان به این صورت تربیت شوند، فتوحات بزرگ به دست خواهد آمد و مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تأکید دارند که تمام دغدغه ما درون بسیج است. ایشان می‌فرمایند: «اگر ۸ میلیون جوان مؤمن انقلابی داشته باشیم هیچ غمی نداریم و انقلاب اسلامی هیچ کاستی نخواهد داشت.»

سلیمانی عنوان کرد: تربیت جوان مؤمن انقلابی، راهبرد و استراتژی در رابطه با نظام تربیتی بسیج است و بسیج در شرایط جدید در گام دوم انقلاب اسلامی با اقتضائات جدید روبرو است و به شدت نیازمند سازماندهی نوجوانان و جوانان هستیم تا بتوانیم به نیازهای نظام اسلامی و ملت ایران تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب عمل به اندازه و به موقع داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: برای رسیدن به این دستاورد بزرگ باید سایه نظام تربیتی بر همه فعالیت‌های بسیج گسترانیده شود.

وی افزود: بسیج بزرگ‌ترین شبکه مردمی در کشور و در جهان است و به نقطه اکمال سازماندهی نرسیده و راه طولانی در پیش دارد و برای این تکامل باید رویکردهای جدیدی را اتخاذ کنیم.

ایجاد بستر برای فعالیت مومنانه

سلیمانی با اشاره به اهمیت بسترسازی برای فعالیت مؤمنانه و انقلابی نوجوانان خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از پایگاه‌ها با محوریت مساجد فعال شوند و این یک فرصت و ظرفیت جدید برای نظام تربیتی بسیج است، لذا مهمترین و اساسی‌ترین اقدام سازمان بسیج در سال آینده فعال‌سازی پایگاه‌ها است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های پایگاه‌ها مهم و متنوع است و اقدام اساسی در سال آینده به ظرفیت‌رسانی پایگاه‌های مقاومت در مساجد برای اسلامی کردن محلات است و این فرصت مهمی برای نظام تربیتی بسیج است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: علاوه بر کیفی کردن حلقات صالحین و افزایش حلقات، تشکیل 200 هزار حلقه صالحین در بسیج پیش‌بینی شده تا بسیج از قاعده دوباره با اولویت پایگاه‌ها و واحدهای دانش‌آموزی و واحدهای قشری احیا و فعالسازی شود.

مساجد، محور بسیج برای اسلامی کردن محلات

سلیمانی در ادامه بیان کرد: در بسیج محور بودن مساجد مورد تأکید جدی و هدف پایگاه‌ها، اسلامی کردن محله است که این موضوع از لحاظ پیگیری و مطالبه به عنوان اقدام اصلی سازمان بسیج است.

وی افزود: از 54 هزار پایگاه مقاومت بخش قابل توجهی فعال است و شورای پایگاه‌های فعال برای سایر پایگاه‌ها الگو خواهند شد، پایگاهی که فعال می‌شود نزدیک به 40 عرصه نقش‌آفرینی در موضوعاتی مانند سازندگی، ورزشی، فرهنگی دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: سرگروه نقش آفرین باید حالت مربی داشته باشد و سایه نظام تربیتی از مجرای گروه‌های نقش‌آفرین وارد بدنه بسیج شود.

سلیمانی با بیان اینکه برای تربیت 8 میلیون جوان مؤمن انقلابی راهی به جز پرداختن به پایگاه‌های مقاومت نداریم، خاطرنشان کرد: شورای عالی صالحین با مسئولیت فرماندهی کل سپاه تشکیل شده و پیگیری‌های سازمان بسیج از نظام تربیتی انجام خواهد شد. شورای محتوایی شجره طیبه صالحین نیز با مسئولیت نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه و اساتید تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: منظومه فکری مقام معظم رهبری به عنوان زیرساخت تولید محتوا برای شجره طیبه صالحین مورد توجه قرار گیرد. ارکان نظام تربیتی بسیج باید بتوانند این رسالت مهم را محقق کند که امیدواریم این اجلاسیه فصل جدیدی را در این زمینه برای ما بگشاید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تأثیر شجره طیبه صالحین در بارور کردن تشکیلات انقلاب اسلامی، کفت: تربیت انسان‌های فرهیخته در حوزه‌های علمیه و بخش‌های مهم کشور دارای اهمیت است، مقام معظم رهبری بر ایمان و غیرت دینی تأکید دارند و این‌ها را باعث پیروزی انقلاب اسلامی معرفی کردند و این موضوع برای بسیج نیز مطرح است که از رویش‌ها به عنوان فرصت بهره‌مند شویم و لذا جوانان باید قطعاً بدون کوچک‌ترین تزلزلی در حفظ آرمان‌های انقلاب به سمت پایگاه‌های مقاومت دعوت شوند.

وی تصریح کرد: اهداف ثابت هستند اما روش‌ها الزاماً ثابت نیست و برای جذب به سمت پایگاه‌ها باید از روش‌های جدید استفاده می‌کنیم و میدان را برای ابتکارات پایگاه باز خواهیم کرد.

سلیمانی ضمن تأکید بر توانمندسازی کادر تربیتی و تکیه بر محتوای مورد تأیید خاطرنشان کرد: اگر توانمندسازی 1.5 میلیون نفر از بسیجیان انجام شود تمام شبکه مدیریت بسیج برای نقش مربی‌گری توانمند شده است که البته عملیاتی ساختن آن امری دشوار است و باید با بروزرسانی و آسیب‌شناسی تجارب گذشته، در این موضوع راهکارهای مناسب اتخاذ شود و استان‌ها با رویکرد قوی‌تر ادامه مسیر را محقق سازند.

وی با اشاره به اینکه امروز هنوز شجره طیبه صالحین برای پاسخ دادن به نظام تربیتی در حد تشکیلات انقلاب اسلامی راضی کننده نیست، افزود: فرصتی داریم تا نوجوانانی که در پایگاه‌ها حضور دارند با رفع نیازهای زیرساختی و حل سایر مشکلات پایگاه‌ها از این ظرفیت استفاده حداکثری ببرند و هیچ محله‌ای از صدارت مساجد بی‌نصیب نماند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه باید بسیج بتواند با کمک امام جماعت در مسیر ایجاد محلات اسلامی گام بردارد، خاطرنشان کرد: قرار است تا پایان برنامه ششم بسیج ۲۰۰ هزار حلقه صالحین تا دو سال آینده ایجاد شود و باید تمام تلاش خود را در این زمینه انجام دهیم.

سلیمانی افزود: 80درصد دانش‌آموزان باید تحت تعلیم برنامه‌های تعلیماتی بسیج قرار گیرند، لذا امروز انقلاب اسلامی از هر زمانی بیشتر به تشکیلاتی همچون بسیج نیاز دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی شجره صالحین منظومه فکری مقام معظم رهبری بسیج مستضعفین قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۰۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد در واگذاری زمین و ارائه تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: گره هایی که  توسط مردم باز می شود دولت نمی تواند آنها را انجام دهد. دولت باید زیرساخت ها را انجام دهد و خلا های قانونی را پر کند و به کمک مجلس زمینه جهش تولید مسکن با مشارکت مردم را فراهم کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از زیرساخت ها برای جهش تولید مسکن واگذاری زمین است. سختگیری های بیجا در خصوص عرضه زمین به مردم مصیبت درست کرده است. برخی از رفتارهای متناقض در حوزه ساخت مسکن مردم را سردرگم کرده است. از جهتی می گویند قانون جهش تولید مسکن اجرایی شود و از طرف دیگر سختگیری های بیجا درمورد پرداخت تسهیلات ساخت مسکن و عرضه زمین به مردم دارند که همه اینها موانع است.

ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم اعطای تسهیلات ساخت مسکن به مردم جهت مشارکت فعال توان و سرمایه مردمی در حوزه ساخت مسکن در کنار عرضه زمین توسط دولت تاکید کرد: سال ، سال تولید و جهش تولید است و از طرف دیگر اگر می خواهیم جهش تولید رقم بخورد باید مشارکت مردم را داشته باشیم. اگر در کنار واگذاری زمین اقدامات حمایت مالی دولت از جمله تسهیلات بانکی داشته باشیم پروسه تکمیل می شود و من احساس می کنم اگر مردم بخواهند خودشان بدون تسهیلات وارد شوند مانع ایجاد می شود. منابع بانکها برای بیت المال و مردم است . اینکه بگوییم مردم بروند مسکن بسازند آنهایی که پول ندارند تسهیلات بگیرنددرست نیست چراکه  اقشار کم درآمدی هم  هستند که نمی توانند تسهیلات بگیرند اولا گرفتن تسهیلات ضمانت های سنگین می خواهد و زمان بر هم  است .

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به لزوم حذف موانع  خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم  به تولید جهش مسکن برسیم باید موانع پیش روی عرضه زمین به مردم و پرداخت تسهیلات بانکی به مردم را حذف کنیم. برداشتن موانع بدون اراده دولت و دستگاههای متولی ممکن نیست.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • نماز جمعه پایگاه مردمی است
  • شورا‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی
  • بازگشت ۳۰۰۰ واحد تعطیل به تولید/ ۱.۲ میلیون نفر بیمه شدند
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد